Skip to content

ונצואלה מגרשת דיפלומטים אמריקנים באשמת קנוניה

סכסוך מתוקשר נוסף בין נשיא ונצואלה החדש לבין ארצות הברית: הנשיא מדורו מאשים דיפלומטים אמריקניים כי נפגשו עם מנהיגי ימין קיצוני במדינה במטרה לעודד חבלה ברשת החשמל ולפגוע בכלכלה. מאדורו נמנע מלהשתתף בעצרת האו"ם בארצות הברית בטענה שינסו להתנקש בחייו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מדורו - אלוף תיאוריות המזימה
ניקולס מאדורו, נשיא ונצואלה. חושש לחייו

נשיא ונצואלה, ניקולס מאדורו, מאשים דיפלומטים אמריקניים כי נפגשו עם מנהיגי אופוזיציה בארצו וניסו לעודד מעשי חבלה במדינה, והורה על גירושם. לדבריו, ונצואלה מגרשת את קלי קיידרלינג, שבהיעדר שגריר אמריקני במדינה היא הדיפלומטית הבכירה בה, ואת שני הדיפלומטים אליזבת הנדרלנד ודייוויד מאט.

 זהו האחרון בשרשרת סכסוכים מתוקשרים בין הנשיא הסוציאליסט לארצות הברית, מאז נבחר מדורו לנשיאות המדינה אחרי מות קודמו ומורו הרוחני הוגו צ'אבז.

מאדורו אמר אתמול (שני) שרשויות ארצו עקבו מזה חודשים אחרי הדיפלומטית הבכירה ושני דיפלומטים זוטרים, ועתה הם הצטוו לעזוב את ארצו בתוך 48 שעות. "הבחנו בקבוצת פקידים אמריקנים שנחושים להיפגש עם הימין הקיצוני, לממן ולעודד מעשי חבלה נגד מערכת החשמל במדינה וכלכלת ונצואלה," אמר הנשיא בנאום בטלוויזיה.

משרד החוץ האמריקני אמר שטרם קיבלה הודעה רשמית על הגירוש: "אנו דוחים לחלוטין את טענות ממשלת ונצואלה על מעורבות ממשלת ארצות הברית באיזו שהיא קנוניה לערער את ממשלת ונצואלה," אמר דובר המשרד.

בתגובה לגירוש הדיפלומטים האמריקנים אמר מנהיג האופוזיציה, אנריקה קפרילס, שאיש אינו מאמין ל"אזהרות המגוחכות" שמשמיע הצוות של מאדורו. "זה מסך עשן שנועד להסתיר את העובדה שהם אינם מסוגלים לנהל את המדינה".

לפני שישה חודשים גירש מאדורו שני נספחים צבאיים אמריקנים, שעות אחדות לפני מות הוגו צ'אבז, בטענה שאחד מהם ניסה לארגן הפיכה נגד הנשיא הגוסס מסרטן. הוא טען גם שייתכן שאויביו של צ'אבז אשמים במחלתו. מאז מגנה הנשיא פומבית את "המלחמה הכלכלית" שארצות הברית מנהלת נגד ונצואלה, הגורמת למחסור במצרכי יסוד ולהפסקות חשמל.

מבקריו טוענים שהבעיות הן תוצאת מערכת לקויה של פיקוח על מטבע חוץ המעודדת שחיתות, ושל השקעת חסר ברשת החשמל המתפוררת של המדינה.

לפני ימים אחדים האשימה ונצואלה את וושינגטון ב"תוקפנות" אחרי שנמנע ממטוסו של מאדורו לטוס מעל פורטו-ריקו בדרכו לסין. ממשלת ארצות הברית השיבה שהטיסה אושרה לבסוף אף שונצואלה לא הגישה את תוכניתה כנדרש.

מאדורו הגיע לסין ובדרכו חזרה, בנחיתת ביניים בוונקובר שבקנדה, הגיע לידיו מידע על "שני ניסיונות רציניים מאוד," להתנקש בחייו אם ימשיך בדרכו להשתתף בעצרת האו"ם. "בו במקום החלטתי להמשיך הביתה לקרקס ולוותר על השהות בניו יורק, כדי להבטיח יעד מרכזי: הגנה על שלמותי הגופנית, על חיי." ואכן מאדורו שב לארצו בריא ושלם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן