Skip to content

יחימוביץ': "על נתניהו להבין שארה"ב וישראל באותו צד"

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', טוענת כי נתניהו נחפז להאשים את הנשיא האמריקני שאינו מצדד בישראל. ח"כ זהבה גלאון נאמה אתמול בוושינגטון לצד סגן נשיא ארה"ב וטענה כי ממשלת נתניהו הממשיכה לבנות בהתנחלויות "משרתת חזון הזוי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אומרת כי פגישת אובמה ונתניהו מעידה כי לא היה כל צורך להיחפז ולזרוע תרחישים פסימיים באשר ליחסה של ארצות הברית למרוץ הגרעין האירני. "על נתניהו להפנים כי ארצות הברית וישראל נמצאות באותו צד של המתרס, וכי מחויבותו של הנשיא אובמה למניעת אירן גרעינית היא חזקה ונחרצת.

"העובדה שאובמה שב היום וקבע כי כל האופציות מונחות על השולחן, לרבות אופציה צבאית מחזקת זאת, ומראה כי מנהיג העולם החופשי עושה את המוטל עליו: גם מטיל סנקציות, גם משאיר פתח להישגים דיפלומטיים, אולם במקביל אינו מרכך כלל את עמדתו הנוקשה כלפי הגרעין האירני. עלינו להקפיד ולזכור כי אחד הנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר של ישראל הוא הברית עם האמריקנים וכי גם הם מבינים שאירן גרעינית אינה מאיימת רק על ישראל, אלא על העולם כולו".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, נאמה אמש בפאנל המרכזי בכנס ג'יי סטריט בוושינגטון לצד סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והסנטור טים קיין, וקראה לראש הממשלה נתניהו להענות למאמצים האמריקנים ולהביא לסיום מהיר של המשא ומתן עם הפלסטינים.

גלאון אמרה: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה שיום אחד מתנהג כמו ד"ר נתניהו ולמחרת הוא מיסטר ביבי. איך אפשר להאמין לנתניהו שמצד אחד שולח את שרת המשפטים לנהל משא ומתן ומצד שני ממשיך לממן את אובססיית הבנייה בשטחים של נפתלי בנט ושל האגף הקיצוני בליכוד?".

"קשה להאמין לרצינות הכוונות של ראש ממשלה ששבוי בידי קומץ מתנחלים קיצוניים ונציגיהם בקואליציה. במקום לקבל החלטה על הסכם היסטורי לסיום הסכסוך, לטובת כלל הישראלים, הממשלה שלו משרתת חזון הזוי שיהפוך את ישראל למדינה משעבדת ומוקצה ויחרב את עתידה".

"נתניהו מבין היטב שהבחירה שלו היא בין הסכם לשתי מדינות המבוסס על קווי 67' עם חילופי שטחים מוסכמים, לבין מדינת אפרטהייד מצורעת שתהיה כתם מוסרי על ההיסטוריה של העם היהודי. רוב גדול של הציבור בישראל, וכך גם הקהילה היהודית בארצות הברית, תומכים בסיום הסכסוך. אנו אומרים לנתניהו: יש לך מנדט להסכם קבע".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן