Skip to content

לפיד: החזרתו של חסן – פגיעה בעבודה המאורגנת

שר האוצר מתנגד להחזרת אלון חסן לתפקידו בוועד עובדי נמל אשדוד: "שמירה על עבודה מאורגנת ועל זכויות העובדים ראוי שיהיו מיוצגים על ידי מי ששמים לנגד עיניהם את טובת העובדים ולא את טובתם האישית". שלי יחימוביץ': "חסן הוא תפוח רקוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "החזרתו של אלון חסן לתפקידו כראש ועד עובדי נמל אשדוד היא פגיעה של ממש בעבודה המאורגנת בישראל". לדבריו, "עבודה מאורגנת ושמירה על זכויותיו של ציבור העובדים בישראל ראוי שיהיו מיוצגים על ידי מי ששמים לנגד עיניהם את טובת העובדים ולא את טובתם האישית".

לפיד הוסיף כי ימשיך לקדם את המכרזים להקמתם של נמלים נוספים, אשר פתיחתם תביא להורדת יוקר המחיה למעמד הביניים הישראלי.

לפיד ויחימוביץ' מתנגדים לחזרתו של חסן לתפקידו. נמל אשדוד (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

 

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' מתנגדת להחזרתו של חסן לתפקידו. "זו שגיאה קשה להחזיר את אלון חסן להיות יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה, "חסן הוא תפוח רקוב אחד שמטיל כתם על מנהיגי עובדים, על העובדים כולם, ועלינו, הלוחמים בעד עבודה מאורגנת ומאמינים בה", כותבת יחימוביץ'. "צדקה ההסתדרות כשהשעתה אותו, שגתה כשהחזירה אותו היום 'משום שכבר אינו מקיים קשרים עסקיים עם הנמל' – וזה מאוד מצער אותי".

הוועדה ההסתדרותית בראשות היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, לבדיקת בקשת אלון חסן לחזור לשמש בווועד עובדי נמל אשדוד, קבעה כי אין מקום למנוע את שובו של חסן לוועד העובדים.

הוועדה דנה במשך כמה שבועות ובדקה את הסוגיה. הוועדה דרשה מאלון חסן להציג אישורים ומסמכים הקשורים לעסקיו ולאחר שבחנה את הנושא מצאה, כי חסן אינו מקיים, נכון להיום, במישרין או בעקיפין, יחסים עסקיים עם חברת נמל אשדוד. נוסף על כך, חתם חסן על תצהיר שבו התחייב שלא לקיים עסקים כאמור בעתיד, וכי אם יימצא שהוא מקיים עסקים עם חברת נמל אשדוד – יודח מתפקידו.

לאור הצהרתו של חסן ובדיקת הנושאים הקונקרטיים והמסמכים שהובאו בפני הוועדה מצאו חבריה, כי חסן אינו עובר על האיסור הקבוע בסעיף 8 לתקנון ועדי העובדים, האוסר על קיומם של עסקים עם מקום העבודה. בנסיבות אלה סבורים חברי הוועדה כי אין מקום למנוע את שובו של אלון חסן לוועד העובדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן