Skip to content

מפקד לוחמת הסייבר באיראן חוסל ביריית אקדח

גופתו של מוג'טבה אחמדי נמצאה כשהיא מנוקבת בשני כדורים בחורשה סמוך לטהראן. מפקד המשטרה המקומית דיווח כי שני אלמונים על גבי אופנוע ביצעו את ההתנקשות ונמלטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד אגף לוחמת הסייבר בצבא איראן, מוג'טבה אחמדי, חוסל בשבת האחרונה, כך דיווח אמש (רביעי) עיתון הטלגרף הבריטי. על פי הדיווח גופתו של אחמדי נמצאה באיזור מיוער סמוך לעיר כראג', צפונית מזרחית לטהראן. על פי הדיווח הוא נראה לאחרונה יוצא מביתו ביום שבת בבוקר ומאוחר יותר נמצאה גופתו מנוקבת בשני קליעים.

העיתון האיראני "אלבורז", המקורב למשמרות המהפיכה,  דיווח כי אחמדי נורה ככל הנראה מטווח קצר. העיתון מצטט עד ראייה, שדבריו פורסמו באתר הפייסבוק של קציני אגף הסייבר האיראניים: "ראיתי שני פצעי ירי על גופו והרושם שקיבלתי שהוא חוסל מטווח קצר באמצעות אקדח". על פי מפקד תחנת המשטרה המקומית, ההתנקשות בוצעה בידי שני אנשים רכובים על אופנוע. הצהרה שיצאה מטעם חטיבת "אימן חסאן מוג'טבא", חטיבה במשמרות המהפיכה, אמרה כי מותו של אחמדי נחקר כעת ואין "לצאת בהודעות בטרם עת על נסיבות מותו וזהות המבצעים".

זירת ההתנקשות בבכיר האיראני
זירת ההתנקשות בבכיר האיראני

יצוין כי חמישה מדעני גרעין בכירים וראש תכנית הטילים הבליסטיים באיראן חוסלו מאז 2007. הטלגרף מציין כי גורמים רשמיים במערב אמרו כי מוקדם להגיב לידיעה זו, שאין לה אימות ממקורות אחרים, אבל מותו של אחמדי יהווה מכה קשה מאוד על לוחמת הסייבר האיראנית.

מומחה ללוחמת סייבר במכון המלכותי הבריטי לשירותי ביטחון, שושנק ג'ושי, אמר לטלגרף כי "התקפות הסייבר של איראן על ישראל וארצות אחרות באזור הן איום גובר למרות שעדיין אינן מורגשות כאיום תמידי". האגף האיראני ללוחמת סייבר גם שלח מומחים לסייע לסוריה במלחמת הסייבר שלה, המרוכזת בידי האגף ללוחמה אלקטרונית בצבא הסורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן