Skip to content

נתניהו: "האיראנים בונים טילים ארוכי טווח כדי להגיע לארה"ב"

במתקפת ההסברה שבה פתח נתניהו ברשתות הטלוויזיה האמריקניות הוא טוען עוד כי האיראנים מתכוונים לחמש את הטילים ארוכי הטווח בנשק גרעיני. "עדיף לספוג ביקורת בעיתונות מאשר לזכות להספד מחמיא. האחריות שלי היא להבטיח את הישרדותה, ביטחונה ואורך ימיה של המדינה היהודית האחת והיחידה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך לקיים גם היום שורה של ראיונות לתקשורת האמריקנית וידגיש בהן את הצורך להמשיך בסנקציות נגד איראן עד שתפרק את תכנית הגרעין הצבאית שלה. היום צפוי ראש הממשלה להתראיין בין השאר גם לרשתות CNN, FOX וערוצי טלוויזיה נוספים.

אתמול התראיין נתניהו לעיתונאי צ'ארלי רוז. הראיון ישודר במלואו ברשתות PBS ובלומברג, וקטעים ממנו שודרו במהדורת חדשות הערב של רשת CBS וישודרו בתוכנית הבוקר שלה. רה״מ נתניהו אמר לרוז: "עלינו להבטיח שבמצב זה של חוסר ודאות נעשה את הדבר הנכון ולא את הדבר השגוי. אנו בקלות עלולים לגרום נזק שיהיה קשה מאד לתקן אחר כך. אסור לנו לעשות זאת. עלינו להיות מאד אחראיים, לא לעשות את הדבר האופנתי. מי שמושל על פי האופנה ועל פי הביקורות שיקבל, יזכה למאמרי מערכת מחמיאים ובהמשך גם להספדים מחמיאים. אני מעדיף לספוג ביקורת בעיתונות ושלא יספידו אותי בכלל. עדיף לספוג ביקורת בעיתונות מאשר לזכות להספד מחמיא. האחריות שלי היא להבטיח את הישרדותה, ביטחונה ואורך ימיה של המדינה היהודית האחת והיחידה".

ראש הממשלה נתניהו באחד מראיונותיו הטלוויזיוניים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו באחד מראיונותיו הטלוויזיוניים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

לכתבת בלנקה רוזה וילצ'ז מערוץ Univision המשדר לקהילה ההיספאנית אמר רה״מ נתניהו: "איראן מאיימת באופן ישיר בהשמדת מדינת ישראל. הם מדברים על כך בגלוי, הם מנסים לפתח נשק גרעיני על מנת למחוק אותנו מהמפה, אך הם לא מאיימים רק עלינו. הם בונים טילים בליסטיים בין-יבשתיים. כבר יש להם טילים שיכולים להגיע עד ישראל, עכשיו הם בונים טילים ארוכי טווח כדי להגיע לארה"ב. והם רוצים לחמש אותם בנשק גרעיני".

בריאיון לאנדראה מיצ'ל מרשת NBC אמר נתניהו על נשיא איראן רוחאני: "הוא מדבר על הערכתו הרבה לדמוקרטיה באיראן. הוא מצייץ בטוויטר כאן בארה"ב אך באיראן הם לא מרשים להשתמש בטוויטר. הוא מדבר על מכאובי הטרור אך בזמן שאנו משוחחים כאן איראן מבצעת פעולות טרור בעשרות מדינות. הוא מדבר על הטרגדיה בסוריה, אך כוחות איראניים מסייעים לאסד לטבוח בעשרות אלפי גברים, נשים וילדים בזמן שאנו משוחחים. זה דבר אחד לדבר, אך דבר אחר לעשות. אני מסתכל על מעשיו, לא על דבריו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הופיע גם בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים האמריקנים. "אסור להסכים להסכם חלקי עם איראן, אסור להסכים שהם ימשיכו בהעשרת האורניום. באיראן צריכים לדעת שאם הם ימשיכו בהעשרת האורניום – יימשכו הסנקציות. זה חיוני לביטחון העולם", אמר נתניהו לצירי הוועידה.

לא רק בישראל חוששים מההתחממות ביחסים בין ארצות הברית לאירן. ראש הממשלה נתניהו מנסה לגבש חזית חדשה ויוצאת דופן נגד הרפובליקה האסלאמית. עפ"י חדשות ערוץ 2 ניהלו בכירים ישראלים בשבועות האחרונים סדרה של פגישות חשאיות ואינטנסיביות עם גורמים בכירים במפרץ הפרסי – במטרה לתאם מהלכים נגד אירן.

על פי הדיווח, במהלך המפגשים החשאיים עם נציגי מדינות, להן אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, דנו הצדדים בחשש מפני עסקה אמריקנית-אירנית ומפני האפשרות שאירן תצליח להונות את ארצות הברית. בין היתר דובר על אישיות בכירה במפרץ הפרסי שהגיעה לאחרונה בחשאי לישראל.

ראש הממשלה צפוי היום לסיים את ביקורו בארה"ב ולשוב ארצה.

קטעים מהראיונות שנתן ראש הממשלה אתמול ניתן לראות כאן.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן