Skip to content

"משעשעי חיך": חדשות האוכל

כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קפה בחמש

כפי שבוודאי שמעתם/קראתם, Cofix, רשת בתי קפה אקספרס חדשה, פתחה סניף ראשון בתל אביב (רחוב אבן גבירול 92), שבו כל פריט מתומחר בחמישה שקלים בול. הסניף קטנטן ומעוצב בצורת קרון רכבת: לבוא, להזמין, לקחת וללכת, או מקסימום לאכול בחוץ על שולחנות בר גבוהים. התפריט קצר וקולע וכולל מוצרים קלילים ובריאים: קפה (איכותי, טעמנו), כריכי בולגרית/חביתה/טונה, טוסטים, מאפים מתוקים ומלוחים, שקית עוגיות, יוגורט ומוזלי, פירות וירקות טריים חתוכים, שתייה קלה (תוצרת קוקה קולה), מיצים טבעיים סחוטים במקום ועוד. ב-20 שקל אפשר לסגור ארוחה שלמה עם כריך, שתייה או קפה, משהו מתוק ושתי חבילות מסטיק לדרך. היזם, אבי כץ, מי שהמציא את קונספט "הכול בדולר", אומר שהרשת הוקמה מתוך ראייה חברתית וחזון שאפשר גם אחרת, ושבעתיד מתוכננת פריסה של יותר מ-100 סניפים בשלב הראשון וכ-300 סניפים בשלב שני. השוק הגיב בסערה: תור ענק מזדחל מול הדלת כבר כמה ימים וכלי התקשורת לא מפסיקים לעסוק במשמעות המהלך. מנגד הוכרז בקניון רחובות מבצע קפה ב-5 שקל ברשתות קפה ג'ו, קפה גרג, מאפה נאמן ופרש קיטשן, בתוקף עד 15 באוקטובר. מהפך? ימים יגידו, אבל אנחנו בעד.

נתראה בחמש, בית קפה Cofix (צילום: יעל אנגלהרט)
נתראה בחמש, בית קפה Cofix (צילום: יעל אנגלהרט)

המבורגר פריך

רשת מוזס יוצאת ממשבצת ההמבורגר המקובל ומשיקה קראנצ'בורגר, המבורגר מתערובת בקר קלאסית בציפוי של שניצל. הלבוש החדש מעניק להמבורגר מרקם מתפצח ופריך, ומכניס רוח חדשה לתחום שכמעט אין מה לפשר בו. מוגש בלחמניית שמרים מתוקה עם סלט קולסלואו, מיונז ובצל סגול. מחיר: 58 שקל + תוספת לבחירה. להשיג בכל מסעדות רשת מוזס בתל אביב, בית ינאי, הרצליה, ראשון לציון, כפר סבא ואילת.

קראנצבורגר של מוזס (צילום: דן לב)
קראנצבורגר של מוזס (צילום: דן לב)

מנה בוורוד

אוקטובר הוכרז כחודש המודעות למלחמה בסרטן השד, וגם השפים מתגייסים למשימה. קבוצת החברות אסתי לאודר, הפועלת כבר 13 שנים במשותף עם האגודה למלחמה בסרטן לקידום המודעות לבדיקות מצילות חיים של סרטן השד, יזמה את פרויקט מנה בוורוד, ולשם כך גויסו טובי ובכירי השפים בארץ שהמציאו מנות בצבע ורוד: שלום קדוש, שאול בן אדרת, יונתן רושפלד, אביב משה, חיים כהן, שגב משה, מאיר אדוני ועוד. אירוע השקת הפרויקט נערך במוזיאון תל אביב בנוכחות ידוענים שבאו להתרשם מתערוכת צילומי השפים. התערוכה תוצג בקניון רמת אביב והמנות בוורוד יוגשו במסעדות במהלך החודש במחיר אחיד של 48 שקל, וכ-15 שקל מתוכם יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן. הקונדיטורים הבכירים לא נשארו חייבים, וחברו לעמותת אחת מתשע, בהובלת אשת הקולינריה פאולין שובל (פיינליסטית העונה הקודמת של מאסטר שף), להשקת פרויקט העוגייה הוורודה. ערן שוורצברד, אורן בקר, מיקי שמו, רביבה אפל  דודו אוטמזגין ועוד יצרו עוגיות ורודות שיימכרו במהלך החודש בקונדיטוריות, כאשר כל ההכנסות יועברו לעמותת אחת מתשע. יוזמות מבורכות וכן ירבו.

העוגיה הוורודה (צילום: קארן גילרמן הראל)
העוגיה הוורודה (צילום: קארן גילרמן הראל)

בירה וקפה

רשת בתי הקפה לנדוור מקדישה את תפריט חודש אוקטובר – לאוקטוברפסט, עם מנות בהשראת חבל בוואריה, תוך התאמה לחיך הישראלי: שניצלאגר – נגיסי עוף שיכורים בבצק בירה, אוקטובר וורסט / מינכן וורסט נקניקיית עגל בלחמנייה, המוגשת כמיטב המסורת עם בצל מקורמל, סלט כרוב, מיונז, חרדל וקורני שונים, וכמובן שניצל בווארי מחזה עוף בציפוי פריך. לצמחונים יוגש קלוזה קלוס – בצקניות ברוטב שמנת, בצל מקורמל ועירית. התפריט כולל מנות פתיחה, עיקריות וקינוח מוצע במחיר מיוחד של 59 שקל, ובאוקטוברפסט, כמו באוקטוברפסט, גם הבירה מוזלת – פאולנר 200 מ"ל ב-9 שקל בלבד.

נקניקיית עגל בלחמניה (צילום: מנחם רייס)
נקניקיית עגל בלחמניה (צילום: מנחם רייס)

רואים ומבשלים

אפליקציית הבישול הישראלית Look & Cook כובשת את העולם. חברת אפל החליטה לקדם את האפליקציה של חברת הסטארט-אפ הישראלית, קינטיק ארט באפסטור, וקצב ההורדות עלה ממאות בשבוע לעשרות אלפים ביום. בתוך ארבעה חודשים נרשם שיא של רבע מיליון משתמשים. האפליקציה זוכה לפופולאריות הרבה ביותר בארצות הברית, ואחריה בגרמניה, סין, קנדה, אוסטרליה, בריטניה וישראל. "אני קורא את המוני הפידבקים, שאנחנו מקבלים בחנות של אפל ממשתמשים מכל העולם, ונדהם מעוצמת ההתרגשות שהאפליקציה מעוררת אצל אנשים", אומר השף מאיר אדוני, שהאפליקציה מבוססת על מתכוניו. אם טרם הורדתם, עכשיו זה הזמן.

Look and Cook באפסטור
Look and Cook באפסטור

גלידת סיום העונה

הקיץ אמנם תכף נגמר, אבל גלידה כבר מזמן לא קשורה למזג אוויר. בסניף היפואי של ד"ר לק החליטו להתחבר לאווירה הקולינארית האזורית והשיקו מהדורת גלידות על טהרת הניגוב, סוג של פעולה נפוצה בסביבות כיכר השעון. הערכה כוללת כל מה שצריך לניגוב כהלכתו: 2 מיני-קרפים, רוטב קיווי ירקרק, רוטב תות מתוק ו-5 טעמים: טחינה, קדאיף, פיסטוק, תות ושוקולד. אז בדוך או בסיבוב? מחיר: 29 שקל.

מנגבים גלידת טחינה (צילום: מאיר קוקבוק)
מנגבים גלידת טחינה (צילום: מאיר קוקבוק)

יצירתיות באוכל

קניוני G משיקים את פסטיבל טעם ה-G, חגיגה קולינרית ובילוי משפחתי חינמי עם שלל פעילויות: מופעי פיסול וגילוף מירקות, פירות, ג'לטין, קלקר, קרח ומרגרינה בהנחיית האמן רז קידר, הופעה של להקת מארש דונדורמה, הקרנת סרטי קולנוע, ערב זמר עם מירי אלוני, סדנאות יצירה באוכל לילדים ועוד. המסעדות בקניונים יציעו מנות במחיר סמלי של 25 שקל לכל היותר. קניון G כפר-סבא, 8-10 באוקטובר, ימים ג'-ה' בשעות 17:00-23:00; קניון G-6 יקנעם, 15-17 באוקטובר, ימים ג'-ה' בשעות 17:00-23:00.

פסל פיל בדלעת של האמן, רז קידר, בפסטיבל טעם ה-G (צילום: רז קידר)
פסל פיל בדלעת של האמן, רז קידר, בפסטיבל טעם ה-G (צילום: רז קידר)

תחילת עונת האגסים

Olive Leaf, מסעדת השף של מלון שרתון תל אביב, וחברת רפקור, בית אריזה לאגסים מראש פינה, החליטו לציין את תחילת הסתיו בפסטיבל אגסים. השף צ'רלי פדידה בחר באגסים מזן קוסטיה הקריספי וספדונה המתוק ושילב אותם במנות ספיישל ראשונות ועיקריות, כגון: סלט גרגיר הנחלים בתוספת אגסים מקורמלים ורוטב פקאן מתקתק. הפסטיבל ייפתח ב-10 באוקטובר, מומלץ להזמין מקומות מראש.

פסטיבל אגסים במסעדת אוליב ליף
פסטיבל אגסים במסעדת אוליב ליף

קוראים כשר

השף-קונדיטורית החרדית, אפרת ליבפרוינד, פרסמה ספר בישול חדש, "אפרת מגישה בבית" (דני ספרים הוצאה לאור), ובו מתכונים לאירוח מושלם המתאימים להכנה במטבח ביתי ומאופיינים בפרזנטציה מקצועית. המתכונים נחלקים למנות ראשונות, עיקריות, תוספות וחגים ושלושה פרקים מוקדשים למנות אחרונות: קינוחי כדורים, קינוחים בכוסות וטארטים. זהו ספרה השני של ליבפרוינד, בוגרת קורס קונדיטוריה ב-CIA והבעלים של קייטרינג קינוחים כשר למהדרין. 128 שקל.

אפרת מגישה בבית (צילום: שירן כרמל)
אפרת מגישה בבית (צילום: שירן כרמל)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן