Skip to content

נמשך המתח בשווקים

הגורמים: שיתוק בוול סטריט, נתוני המקרו הפושרים ויומיים של שיתוק הממשל האמריקני בגלל פוליטיקאים. הדולר בעולם נחלש, בעיקר מול האירו אשר נסחר כעת מעל 1.36 מול הדולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשקיעים מתקשים למצוא כיוון על רקע השיתוק בוול סטריט ונתוני המקרו הפושרים שהתפרסמו ביממה האחרונה. הפוליטיקאים בארה"ב מתקשים למצוא פתרון יעיל שיחזיר את הממשל הפדרלי לפעילות מלאה אחרי יומיים של שיתוק.

זירה מקומית

חודש אוקטובר ניפתח במגמה שלילית על רקע הירידות ברחבי העולם. מדד ת"א 25 איבד קרוב ל-0.3% מערכו אך עדיין מצליח להחזיר מעמד מעל 1270 הנקודות. מחזורי המסחר הגבוהים שנראו לאחרונה מעידים על כך שהמשקיעים חזרו לפעול בזירה המקומית.
השוק המקומי פתח את היום האחרון של השבוע במגמה מעורבת על רקע הנעילה השלילית בוול סטריט והעליות באסיה.

בזירת המט"ח המקומית, נראה כי צמד הדולר שקל בונה תחתית סביב אזור ה-3.5 שקלים לדולר. הודעת בנק ישראל בעניין הרכישות העתידיות שמתכוון לבצע בשנה הבאה כל מנת לאזן את השפעות הפקת הגז על שער החליפין. על פי הדיווח, בנק ישראל ירכוש כ-3.5 מיליארד דולר לעומת הרכישות בסך 2 מיליארד דולר אשר הבנק מתכוון להשלים עד סוף השנה הזו.

למנוע קריסת השקל – בינתיים, הדולר בעולם נחלש, בעיקר מול האירו אשר נסחר כעת מעל 1.36 מול הדולר האמריקני. שבירת התחתית של 3.5 תוביל ללחץ כבד על הדולר ועלולה לאלץ את בנק ישראל להתערב במסחר על מנת למנוע קריסה משמעותית אל עבר 3.4. אם הצמד יצליח לפרוץ את אזור 3.6, הצמד ימשיך את מסע ההתאוששות שלו לכיוון 3.65.

זירה בינלאומית

התנודתיות וחוסר הוודאות בזירה הבינ"ל נמשכים. הרפובליקנים והדמוקרטים לא מצליחים למצוא נוסחה שתביא לסיום השיתוק בארה"ב.

בזירת המקרו, דוח התעסוקה של ADP פספס את התחזיות והעיב מעט על המסחר. על פי הדוח נוספו לסקטור הפרטי בארה"ב כ-166 אלף משרות בחודש ספטמבר לעומת הצפי שעמד על תוספת של 177 אלף משרות. הנתון של חודש קודם עודכן כלפי מטה ל-159 אלף משרות מ-176 אלף.

באירופה, הבנק המרכזי הותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 0.5%. יו"ר הבנק המרכזי של אירופה הביע דאגה בנוגע לעליה במחירי הסחורות אשר תפגע לדעתו בהתאוששות של גוש האירו.

בהמשך השבוע, המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי הדיונים הקשים בין הרפובליקנים לדמוקרטים אשר מנסים להגיע לפשרה בנושא התקציב.

מחר, יום שישי, יפורסמו נתוני התעסוקה של ארה"ב לחודש ספטמבר. נתונים אלו עשויים לקבוע האם הפד' יצמצם את היקף הרכישות שלו עוד החודש או שמא יעדיף לדחות את המהלך לשנה הבאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן