Skip to content

בקרוב לא יישארו לנו צעירים בארץ

לפיד מתייפייף בכך שהוא אינו מוכן לוותר על המדינה שלו, בעוד שהוא מפר הבטחה אחר הבטחה שהבטיח לצעירים הישראלים. האם נצטרך לאבד את הצעירים הישראלים בטרם הממשלה תתעורר ותעשה את השינוי הכלכלי, שהבטיחה לפני הבחירות?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות המצב הכלכלי הבלתי מאפשר בארץ וחוסר האפשרות לרכוש דירה, יותר ויותר צעירים שוקלים את עתידם כאן ובוחרים בירידה מהארץ לאירופה ולמקומות נוספים. שר האוצר יאיר לפיד טוען שהצעירים "מוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר", ולא ממהר לשנות את המצב. אם זה יימשך כך, לא יישאר לנו דור המשך בארץ ישראל.

לטענתם, הם עוזבים למען עתיד טוב יותר, לחיים נוחים ופרנסה מכובדת שאין באפשרותם להשיג אם יישארו כאן. למרות המחאה החברתית, פעולות  המחאה והפגנות שהתקיימו ברחבי ישראל בקיץ 2011, והחלטות ועדת טרכטנברג שהוקמה במטרה לבחון ולהציע פתרונות לדרישות הכלכליות והחברתיות של המפגינים, דבר לא נעשה מאז לשיפור החיים בארץ. החיים לצעירים שמשכורותיהם נמוכות ואין באפשרותם לכלכל את עצמם בכבוד, שלא לדבר על לרכוש דירה, מתסכלים ומטלטלים. שר האוצר יאיר לפיד תוקף את הישראלים שהחליטו לרדת מהארץ ועזבו לברלין בשל יוקר המחיה, אך מדוע לא נעשה דבר על מנת לשפר את החיים של הצעירים בארץ?!

לפיד הפר את כל ההבטחות שהבטיח בטרם הבחירות, בנושאים הכלכליים: לא להעלות מסים, להוריד את יוקר המחיה, לקצץ בתקציב הביטחון, להוזיל את מחירי הדירות ועוד. בפועל, המסים וכן מחירי הדירות, בעלייה. לפיד מוכיח שרלטנות ודו פרצופיות. הוא ממשיך בחופשות פרטיות ונסיעות לחו"ל – שגרת חייו הבורגנית – אך מגנה את אלו שבורחים מהארץ כיוון שאין להם תקציב לחיות בה. הוא מתייפייף בכך שהוא אינו מוכן לוותר על המדינה שלו, בעוד שהוא מפר הבטחה אחר הבטחה שהבטיח לצעירים הישראלים. המציאות הכלכלית קשה ובלתי נסבלת לישראלים, הוא לא פותר את הבעיה הזאת.  במקום זה, הוא מלקה את אלו שבוחרים לעזוב על מנת לחיות חיים לגיטימיים.

בינתיים, אחוז הצעירים היורדים מהארץ בסימן עלייה. הצעירים בוחרים במדינות המערב ובמדינות ברית המועצות לשעבר כחלופה הוגנת למצב הזוועתי בארץ. סקר שערכה חברת המחקר מידע שיווקי סי. איי. מראה כי 37% מהישראלים מצהירים שהם שוקלים מעבר לארץ אחרת מתישהו בעתיד. ראוי לציין כי רק 2% מכלל הנסקרים מציינים שבסופו של דבר הם ממש בטוחים שיהגרו לארץ אחרת, ומדובר רק בעניין של זמן.

לדור הצעיר אין עתיד בארץ. לרב הם שורדים רק באמצעות עזרה כלכלית מההורים וגם זה לא תמיד מספיק. ישראלים, החולמים על קניית דירה והשתקעות בארץ לא מוצאים את הכסף להתחיל. מחירי הדירות בשמיים, הריביות על המשכנתה גבוהות והתנאים לקבלת המשכנתאות בלתי אפשריים. מה יהיה המחיר המנטלי אותו הממשלה גובה עד כי בריחת הצעירים תיעצר? ההורים המבוגרים, אלו שכן הצליחו לרכוש דירה בעבר כשהתנאים היו מציאותיים יותר, נשארים פה לבד בינתיים כשהגוזלים עפים להם מהקן. האם נצטרך לאבד את הצעירים הישראלים בטרם הממשלה תתעורר ותעשה את השינוי הכלכלי, שהבטיחה לפני הבחירות?!

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    5 באוקטובר 2013 @ 8:30

    רק הערה קטנה לא כל אחד יכול להגר לאירופה נדמה לי שהוא צריך דרכון ארופי וכידוע לא כולם הוריהם נולדו באירופה אז קצת פרופרציות

  2. אמנון
    4 באוקטובר 2013 @ 14:04

    כתבה טובה. מסכים עם כל מילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן