Skip to content

ראש הממשלה בראיון ל-BBC בפרסית: "אנחנו לא פראיירים"

"אם יהיה למשטר האיראני נשק גרעיני, העם האיראני לעולם לא ישתחרר מהרודנות ויחיה בעבדות לנצח. העם האיראני משלם מחיר יקר על התכנית הגרעינית הצבאית שהמשטר טוען שאין לו. ישראל רוצה בפתרון דיפלומטי, אבל הוא חייב להיות פתרון אמיתי ומלא", אמר ראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם יהיה למשטר האיראני נשק גרעיני, העם האיראני לעולם לא ישתחרר מהרודנות ויחיה בעבדות לנצח". כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראיון ל-BBC בפרסית.

ראש הממשלה נתניהו בראיון ל-BBC בפרסית. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו בראיון ל-BBC בפרסית. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בראיון הציג ראש הממשלה את ספרו של רוחאני "בטחון לאומי ודיפלומטיה גרעינית", בו ציטטות המוכיחות כי רוחאני נקט בעבר מדיניות מכוונת של הטעיית המערב על מנת שיתאפשר לאיראן להמשיך בתכניתה הגרעינית הצבאית באווירה מדינית רגועה. בריאיון ראשון מסוגו שנתן ראש ממשלה ישראלי לכלי תקשורת זה אמר נתניהו, תוך שימוש במילים בשפה הפרסית, כי בישראל לא מתרשמים מהמילים של נשיא איראן.

רה"מ נתניהו אמר: "אנחנו לא פראיירים (בפרסית). אני אקדם בברכה מאמץ לעצור את התוכנית הגרעינית, אבל לא מאמץ מזויף". וכאן נקט נתניהו בשימוש נוסף בשפה הפרסית כאשר אמר "דברי הבל".

רשת הטלוויזיה BBC Persian נצפית גם באיראן חרף ניסיונות המשטר האיראני לחסום את שידוריה. על פי הערכת הרשת, 12 מיליון איש צופים בשידורי הרשת בשבוע.

בראיון פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ישירות לעם האיראני והדגיש כי משטר האייתולות הקיצוני הוא זה שאחראי לסנקציות הנוקשות ולמצב הכלכלי-חברתי באיראן בשל מאמציו להשיג נשק גרעיני, המסכן את שלום העולם כולו. כמו כן, הדגיש ראש הממשלה נתניהו את הידידות ההיסטורית הקיימת בין העם היהודי לעם הפרסי, כשני עמים עתיקים, אשר קיימו יחסים קרובים עד עליית משטר האייתולות.

מתוך דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון מיוחד לרשת הטלוויזיה BBC Persian: "אם יהיה למשטר האיראני נשק גרעיני, העם האיראני לעולם לא ישתחרר מהרודנות ויחיה בעבדות לנצח. העם האיראני משלם מחיר יקר על התכנית הגרעינית הצבאית שהמשטר טוען שאין לו. ישראל רוצה בפתרון דיפלומטי, אבל הוא חייב להיות פתרון אמיתי ומלא. ראיתי את רצון העם האיראני בשינוי ובדמוקרטיה. העם היהודי והעם האיראני יכולים להיות ידידים שוב אם המשטר הזה ייפול".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן