Skip to content

נאסרה פעילות האחים המוסלמים במצרים ונכסיהם יוחרמו

ממשלת מצרים תשתלט גם על רשת השירותים החברתיים הנרחבת של הארגון, לרבות בתי חולים, בתי ספר ומוסדות צדקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האחים המוסלמים - חוזרים למחתרת
האחים המוסלמים - חוזרים למחתרת

סדרת ערעורים על פסק דין של בית המשפט בקהיר הסתיימה השבוע וההחלטה אושרה: "על פי החוק, על פי פסק הדין הסופי, הם אסורים עכשיו", אמר פקיד ממשל. בכך נאסרה פעילותה של תנועת האחים המוסלמים במצרים ונכסיה הוחרמו.

חני מחאנה, דובר שר הסולידריות החברתית – המשרד האחראי לניהול החרם – אמר שממשלת מצרים הקימה ועדה לחקור את מקורות המימון של האחים ולהשתלט על נכסיהם. לדבריו, אם יתברר שלמוסדות צדקה יש קשרים: "ישירים או עקיפים, עם האחים המוסלמים – מוסדות חינוך או בריאות – החוק יהיה תקף לגביהם, והממשלה תשתלט עליהם".

האחים המוסלמים עלו לשלטון במצרים לפני ארבעה עשר חודשים. נשיא מצרים מטעמם, מוחמד מורסי, לא נראה בציבור מאז סולק בידי הצבא בשלושים ביולי השנה. רוב מנהיגי הארגון עצורים ולדבריו רבים מתומכיו נהרגו בעת נקיטת האמצעים נגדו. כאשר נשאל כיצד ישפיע החרם על מיליוני תומכי האחים השיב מחאנה ש"מיליונים זו הגזמה, המספר האמתי נאמד במאות אלפים. בסופו של יום, הם אזרחי מצרים", הוא אמר. "מי שמצייתים לחוק ולחוקה נהנים מזכויות מלאות, ובה בעת, נגד מי שעוברים על החוק יינקטו צעדים".

למרות החרם, תומכי האחים המוסלמים עדיין יוצאים להפגין ברחובות, אם כי במספרים קטנים מאשר בעבר. תנועת האחים המוסלמים הייתה במרבית 85 שנותיה במחתרת, וסביר שגם עתה היא לא תיעלם מחיי מצרים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן