Skip to content

משרד החוץ מאשים את מועצת אירופה ב"בורות מזעזעת"

זאת, על רקע החלטת המועצה נגד ביצוע ברית מילה לבנים. "החלטה זו מטילה כתם מוסרי כבד על המועצה כולה, והיא מביאה לליבוי רוחות השנאה והגזענות באירופה. אנו קוראים למועצת אירופה לפעול לביטולה ללא דיחוי", נאמר בהודעת משרד החוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה רשמית שפורסמה ע"י משרד החוץ קוראת ישראל למועצת אירופה לבטל מיידית את ההחלטה נגד ברית המילה ומכנה את ההשוואה שנערכה בין מילת גברים למילת נשים – "בורות מזעזעת". בהודעה, חסרת התקדים בחריפותה, מכנה ישראל את ההחלטה "התקפה בלתי נסבלת" על המסורת הדתית ועל הרפואה המודרנית וממצאיה – "המטילה כתם מוסרי כבד על המועצה".

ברית מילה (צילום: ויקיפדיה)
ברית מילה (צילום: ויקיפדיה)

"לנוכח אימוצה של החלטה נגד ברית מילה באסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה,  ישראל קוראת למועצה לבטל מיידית את ההחלטה", נאמר בהודעת משרד החוץ.

"ברית מילה לבנים היא מסורת דתית עתיקת יומין של שתי דתות חשובות, היהדות והאיסלם, והיא נפוצה אף בקרב חוגים נוצריים. כל השוואה של מסורת זו למנהג הפסול והברברי הקרוי 'מילת נשים' הוא בגדר בורות מזעזעת, במקרה הטוב, או השמצה ושנאה דתית, במקרה הרע.

"הטענות כאילו ברית מילה מזיקה לבריאותם של ילדים או פוגעת בגופם הן טענות שווא, שאינן מבוססות על שום קריטריון מדעי", נאמר בהמשך ההודעה. "ההיפך הוא הנכון. לדוגמה, הודעה רשמית מאוגוסט 2012 מטעם אגודת רופאי הילדים בארה"ב, מצביעה על יתרונות רפואיים של מילת תינוקות בנים.

"לפיכך, החלטתה של האספה הפרלמנטרית של מועצת  אירופה  נגד ברית מילה היא בגדר התקפה בלתי נסבלת הן על המסורת הדתית המכובדת והעתיקה שעומדת בתשתיתה של תרבות אירופה, והן על הרפואה המודרנית וממצאיה. החלטה זו מטילה כתם מוסרי כבד על המועצה כולה,  והיא מביאה  לליבוי רוחות השנאה והגזענות באירופה. אנו קוראים  למועצת אירופה לפעול לביטולה ללא דיחוי".

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    4 באוקטובר 2013 @ 21:10

    קשה לי להבין מדוע מועצת אירופה מתעסקת בנושא עדיף היה שתתעסק באבטלה בכלכלה הגרועה ביוון ספרד איטליה ושאר הבעיות של אירופה כמו למשל הצוענים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן