Skip to content

הממשלה האפגאנית מתכננת לגייס למשטרה אלפי נשים

הממשלה האפגאנית הודיעה שהיא מתכננת להגדיל באופן משמעותי את מספר הנשים שעובדות במשרד הפנים כשוטרות. זו החלטה לא שגרתית במדינה, שהחברה בה נחשבת לחברה שבטית ושמרנית מאוד.  האקדמיה של המשטרה נמצאת במערב עיר הבירה קאבול, ועתה החלו לקבל לשורותיה עשרות נשים שעוברות הכשרה ואימונים רבים במשך  ארבעה חודשים. מכשירים  אותן להיות שוטרות. אחת המתאמנות, קוטשין  […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה האפגאנית הודיעה שהיא מתכננת להגדיל באופן משמעותי את מספר הנשים שעובדות במשרד הפנים כשוטרות. זו החלטה לא שגרתית במדינה, שהחברה בה נחשבת לחברה שבטית ושמרנית מאוד. 

נשים אפגניות בקורס הכשרה למשטרה
נשים אפגניות בקורס הכשרה למשטרה

האקדמיה של המשטרה נמצאת במערב עיר הבירה קאבול, ועתה החלו לקבל לשורותיה עשרות נשים שעוברות הכשרה ואימונים רבים במשך  ארבעה חודשים. מכשירים  אותן להיות שוטרות. אחת המתאמנות, קוטשין  בת 30 ואם לשני ילדים, הסבירה בפשטות ל-BBC בשפה הערבית את הסיבות להשתלבותה במשטרה: "המדינה והעם צריכים את המשטרה, ואנחנו צריכים שוטרות כמו שאנחנו צריכים שוטרים". 

השוטרות צריכות להתמודד עם האיום העיקרי שמגיע מצד גורמים קיצוניים באוכלוסייה ובמיוחד מארגון "הטאליבן" שמעסיק באופן נרחב את כוחות המשטרה האפגנית. איומים אחרים באים מצד החברה האפגאנית, שנחשבת לחברה פטריכאלית  ומסורתית. זו מוטרדת מהופעת הנשים במרחב הציבורי, שהייתה עד כה מוגבלת מאוד. אי לכך, גיוס הנשים למשטרה אינו משימה קלה עבור משרד הפנים האפגאני. 

לפי דובר משרד הפנים האפגאני, סדיק סדיקי, משרד הפנים מתכנן לגייס עשרת אלפים נשים בסיוע ארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים ואפשר להצליח במשימת הגיוס והשילוב של הנשים במשטרה. 

לפי דיווח  בינלאומי, שהוכן על ידי ארגון אוקפסם, ב-2005 מספר הנשים במשטרה האפגאניתו לא עלה על 180 שוטרות מתוך חמישים אלף שוטרים. ב-2013 עלה מספר הנשים במשטרה ל-1,500 מתוך 150 אלף שוטרים. בנוסף לזה, התדמית והמעמד של האישה ישתנה וישתפר אם תצליח הממשלה האפגאנית  לממש את רצונה. 

קישור ליוטוב – כתבה מאתר  BBC ARABIC על גיוס נשים:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן