Skip to content

COFIX כמשל

wake up and smell the coffee, כי הגיע הזמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמיד, כששמעתי סיפורים על קוראים בקפה הייתי סקפטי (וסקפטי זה בלשון המעטה), אבל "נו מור". השבוע הרגשתי שגם בי נגע כנראה מטה הקסם המעניק כוחות וגם אני יכול לקרוא בקפה. טוב לא ממש בכוס קפה ,אני רק מתחיל, אז בתור התחלה אני קורא בתי קפה.

ומי העניק לי את ההארה הזו? קופיקס (Cofix), בית קפה חדש שנפתח בתל-אביב ומבטיח כוס קפה (וכל פריט אחר בתפריט כגון מאפים, כריכים ,שתייה קרה וכד') ב-5 שקלים בלבד. כן, כן, חמישה שקלים בלבד. היזם מבטיח שזו רק הסנונית הראשונה של רשת שתמנה מאות נקודות מכירה. והצרכנים? כאילו מוביל המים הגיע לכפר מוכה בצורת, צובאים בתורים ארוכים על החנות הקטנה.

הקפה, מבחינתי הוא החלק השולי שבסיפור. קופיקס למעשה נותן לנו שיעור על החברה הישראלית. הישראלים לא אוהבים להיות פראיירים. עובדה, תראו את התורים הארוכים ואת קפה אילן'ס הסמוך הנטוש. אבל הם פראיירים. מה זה פראיירים?! משך שנים הם שילמו בשקט את המחירים המפולפלים שגובות רשתות הקפה. הרי כולם ידעו ויודעים שהמחירים מופקעים, כי כשאתה יושב בבית קפה באיטליה אתה משלם משהו כמו יורו לכוס קפה. אגב מקדונלד'ס מוכרת כבר תקופה ארוכה קפה ב-4.90 שקל. אבל הצרכן הישראלי הוא פראייר – כך היה גם עם הסלולר. עד שלא בא מישהו שהחליט לשבור את העושק המאורגן וזעזע את השוק, שילמנו חשבונות יקרים פי כמה מהיום, אבל מסתבר שאפשר אחרת. רמי לוי גם הוא הראה עד כמה אנחנו פראיירים וזעזע את עולם הקמעונאות.

התור לקופיקס, הסניף הראשון (צילום דן בר-דוב)
התור לקופיקס, הסניף הראשון (צילום דן בר-דוב)

נכון, לא אוהבים להיות פראיירים ומקבלים באהבה כל פסבדו רובין הוד צרכני, אבל כצרכנים אנחנו לא עושים דבר. אף פעם לא היה מרי צרכני רציני. היה איזשהו מרד קוטג' קטן, וכן הייתה לו השפעה (מסוימת) אך גם היא התפוגגה מהר מאוד כי גם מנהלי החברות יודעים שאפשר לסמוך על הצרכן הישראלי, הוא ימשיך להיות פראייר.

מי שיכול "לגנוב" את הצרכן יעשה זאת אז למה למכור בזול אם אפשר למכור ביוקר? מי שראה את סדרת הכתבות על הישראלים היורדים בערוץ 10 וראה את השוואות המחירים מבין שאם אפשר למכור קוטג' ב-2.50 שקלים בגרמניה, הוא לא צריך לעלות 6 שקלים בישראל. ואם שקית קפה טחון עולה באיטליה יורו, היא לא חייבת לעלות 40 שקלים בסופר. אבל מי שיכול חותך לו את הקופון השמנמן שלו עד שבא מישהו שמשנה את כללי המשחק.

ואיך שלא נסובב את כוס הקפה, "הגנבת" הגדולה ביותר היא הממשלה, כי גם אם אתה גנב גדול ומוצלח יש לך שותף בכיר, ואתה לא כזה אז כל דרך אפשרית למצוץ את לשדך וכל מחאה חברתית תיבלע בתהום הנשייה של ועדות למיניהן. הוזלת מחירי הדיור היא בידי הממשלה. היא זו שברצותה יכולה לשחרר לשוק אדמות במחיר מוזל ולשנות את המצב, אבל למה לה? היא מעוניינת בהכנסה הגבוהה, ולמה להוריד מכסים או מסים שונים? הרי רשימת ההוצאות גדולה.

בארה"ב היה פעם מסע פרסום בסיסמה  wake up and smell the coffee. באמת הגיע הזמן שנתעורר ונריח את הקפה.

 

1 Comment

  1. פלוני איטלקי
    5 באוקטובר 2013 @ 12:30

    באיטליה קיים חוק מדינה שאוסר על מכירת כוסית אספרסו ביותר מאחד אירו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן