Skip to content

מאות אנשי ביטחון פלסטינים פעלו בג'נין לעצור מבוקשים

כוח של שוטרי חטיבה 9 הפלסטינית מגובה בכוחות הביטחון המסכל פועלים מאז יום רביעי בג'נין וסביבתה. הפלסטינים חשפו אמצעי לחימה ועצרו כמה מבוקשים במחנה הפליטים ובעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשלוש מאות אנשי ביטחון של הרשות הפלסטינית התפרסו בג'נין מיום רביעי האחרון ועד הבוקר (שבת),  כשמטרתם המוצהרת היא חיפוש ומעצר חשודים. טאללה דוויקאט, מושל ג'נין מסר היום כי שוטרי החטיבה התשיעית ויחידות של הכוחות המיוחדים פועלים בעיקר במחנה הפליטים בג'נין, בחלק משכונותיה של העיר ויישובים סמוכים לג'נין וסורקים אחר מבוקשים. הוא ציין כי נעצרו כמה אנשים אך לא נקב בסיבות המעצרים ובמספר העצורים.

jenin
כוחות הביטחון בג'נין (צילום: מען)

 

לדבריו, המבצע אינו קשור לנסיבות פוליטיות פנימיות או בינלאומיות, אלא להפרות סדר שאירעו באזור מאז מותו של פעיל הג'יהאד האסלאמי, אסלאם  אל-טובאסי, בידי כוחות הביטחון הישראלי ב-17 בספטמבר האחרון בעת פשיטת צה"ל ומג"ב על ביתו שבמחנה הפליטים בג'נין. בעת ביצוע המעצר נזרקו לעבר כוחות צה"ל חפצים כבדים ובקבוקי תבערה מגגות הבתים הסמוכים ורימוני יד מאולתרים. במהלך העימות נורה טובאסי, נפצע קשה ונלקח לטיפול בבית חולים בישראל. מאוחר יותר הוא מת מפצעיו. פעיל ג'יהאד נוסף נעצר ותוך כך נפצע קלות.

אירוע זה התקבל בזעם על ידי הארגונים הפלסטיניים השונים והוביל לגל של מעשי אלימות והפרות סדר בג'נין וביישובים הסמוכים לה. דוויקאט הוסיף כי כוחות הביטחון הפלסטיניים נתקלו בעת כניסתם למחנה הפליטים בג'נין בירי מצד חמושים שפתחו באש. "כשכוחות הביטחון נכנסו למחנה הפליטים בג'נין", אמר המושל, "חמושים אלמונים השליכו לעברם מטעני נפץ וירו יריות אזהרה באוויר. אבל תוך זמן קצר ביצעו כוחות הביטחון את משימתם והשלימו אותה". בין השאר, כך נודע,  ביצעו הכוחות סריקות בביתו של ראש הג'יהאד האיסלמי – באסם א-מור. עוד נמסר כי כוחות הביטחון הפלסטיני חשפו ולכדו אמצעי לחימה מגוונים במהלך הסריקות.

בחודש אוגוסט האחרון נהרגו שלושה פלסטינים מאש כוחות הביטחון וצה"ל במהלך פעילות שהסתבכה במחנה הפליטים קלנדיה מצפון לירושלים. הכוח, מיחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, נכנס לקלנדיה על מנת לעצור מבוקשים במחנה. במהלך הפעילות החלו הפרות סדר אלימות שכללו יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. מג"ב וצה"ל הגיבו בירי גז מדמיע וירי כדורי גומי. במקום התפתחו עימותים קשים בין הכוח למקומיים והאירוע הידרדר לירי אש חיה שממנה כאמור נפגעו ונהרגו הפלסטינים. דו"ח השב"כ שפורסם אתמול במגפון הבחין בעליה חדה של הפרות סדר הכוללות יידויי אבנים, בקבוקי תבערה ושימוש במטעני נפץ מאולתרים במהלך חודש ספטמבר האחרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן