Skip to content

התקדמות במכירת כלל ביטוח לקבוצת JT CAPITAL

הקבוצה בראשות איש העסקים לי הפיינג (Li Haifeng) מהונג קונג, תרכוש יחד עם חברות פיננסיות סיניות Rongton ו-New Times כ-32% ממניות כלל ביטוח שבבעלות אי.די.בי פיתוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התקדמות במכירת כלל ביטוח לקבוצתJT CAPITAL , בראשות איש העסקים לי הפיינג (Li Haifeng) מהונג קונג, שתרכוש יחד עם חברות פיננסיות סיניות Rongton ו-New Times כ-32% ממניות כלל ביטוח שבבעלות אי.די.בי פיתוח, המחזיקה ב-54.97% ממניות חברת הביטוח. כך מסרו הבוקר אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, שבשליטתו של נוחי דנקנר.

נוחי דנקנר.
נוחי דנקנר

פרסום ההודעה נעשה במסגרת ההסכם המקורי, כי בתוך 45 יום ממועד החתימה עליו, על JT להמציא לא.די.בי ולנאמן (שבידיו הופקדו סכומים בנאמנות) את הפרטים של קבוצת משקיעים שיצטרפו ל-JT ואת חלקם בעסקה, וכן מסמכים המעידים כי למשקיעים ישנה יכולת כלכלית, בהיקף כולל של לפחות 700 מיליון דולר.

הרוכשים וחלקם בעסקה

ביום חמישי שעבר, בשעות אחר הצהרים מסרה JT לחברה ולנאמן את הודעת קבוצת המשקיעים ומסמכי היכולת הכלכלית, ולפיהם הרוכשת בעסקה הינה JT Capital Fund , תאגיד המאוגד בסינגפור ומוחזק בבעלות מלאה בעקיפין (באמצעות JT) על-ידי Li Haifeng, איש עסקים מהונג קונג. על-פי ההודעה, קבוצת המשקיעים הרוכשת כוללת את Haifeng (כ-12.5%), את New Times Trust Co. Ltd. (כ-71%), שהינה חברה המאוגדת בסין ושהינה מוסד פיננסי המפוקח על-ידי הרשות הרגולטורית לבנקאות בסין, וכן את Rongtong Fund Management Co. Ltd. (כ-16.5%), שהינה חברה המאוגדת בסין העוסקת בהשקעות וניהול נכסים ומפוקחת על-ידי הרשות הרגולטורית לניירות ערך בסין.

היקף הנכסים המנוהלים על ידי New Times הוא 26 מיליארד דולר והיקף הנכסים המנוהלים על ידי Rongton הוא 9 מיליארד דולר.

נבחנות ההשלכות החשבונאיות

אי.די.בי פיתוח בוחנת עתה את ההשלכות החשבונאיות של העסקה האמורה. יצוין, כי ההפרש בין התמורה נטו (בניכוי אמדן עלויות מכירה) שתתקבל בגין מכירת מניות כלל ביטוח לבין עלותן בספרי החברה ליום 30 ביוני 2013, לרבות ובהתחשב במימוש האופציות הינו חיובי ומסתכם בסכום מצטבר של כ-390 מיליון שקל, סכום מצטבר זה יירשם כרווח בדוחות הכספיים של החברה במצטבר בתקופות של עד וכולל מועד מימוש האופציות, ככול שימומשו.

אם האופציות לא ימומשו, הרווח יחושב בהתאם לתמורה נטו שתתקבל במזומן ממכירת המניות הנמכרות בתוספת שוויין ההוגן של יתרת המניות של כלל ביטוח שיוותרו לחברה לאחר המכירה, בניכוי העלות של כלל ביטוח הרשומה בספרים. כמו כן בתקופות עד וכולל מימוש/פקיעת האופציות, אותן אופציות תרשמנה בהתאם לשוויין ההוגן ושינויים בשוויין ההוגן ייזקפו לרווח והפסד.

במקרה בו תסווג ההשקעה בכלל ביטוח כמוחזקת למכירה, או יופסק איחוד הדוחות הכספיים של כלל ביטוח בדוחות הכספיים המאוחדים של אי.די.בי פיתוח, תרשום החברה בדוחות הרבעון השלישי הפסד הנאמד בסך של בין 140 ל-180 מיליון שקל.

יחד עם זאת מבהירה אי.די.בי פיתוח, למען הסר ספק, כי הרווח במצטבר בגין מכירת המניות ומימוש האופציות, ככל שאותן אופציות תמומשנה, יסתכם בסכום חיובי של 390 מיליון שקל.

עוד מסרה אי.די.בי פיתוח, כי "האומדנים בדיווח זה מבוססים על נתוני מניות כלל ביטוח בבורסה ליום 30 בספטמבר 2013 ועלות ההשקעה של כלל ביטוח הרשומה בספרי החברה ליום 30 ביוני 2013 ואינם כוללים השפעת השקעות במניות ובאגרות חוב של חברות בת של החברה המוחזקות על ידי כלל ביטוח כנגד הפוליסות המשתתפות ברווחים ובתיק הנוסטרו שלה. התוצאות בפועל כפי שתיכללנה בדוחות הכספיים תחושבנה בהתאם לעלות מניות כלל ביטוח בספרי החברה למועדים הרלוונטיים, לפי העניין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן