Skip to content

דיווחים סותרים על הפיגוע בפסגות. היה פיגוע?

ככל שנוקפות השעות מתרבים סימני השאלה. עדיין לא ברור אם היתה חדירה להתנחלות וממה נפגעה נועם גליק, האם זו סכין או נשק חם. באורח מוזר מתקשים רופאי שערי צדק למסור אם מדובר בפצעי ירי או דקירה. בתחילה דווח כי כלי הנשק נמצא והתברר שעד עתה לא אותר הנשק. פיגוע או אולי אירוע פלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקורות מוסמכים מסרו למגפון כי נכון לשעה זו, יום ראשון בצהריים, כי אין ודאות כי התרחש ירי בפסגות ואין ודאות לעניין הדקירה. הפיגוע מותיר אם כך יותר שאלות מאשר תשובות. בשלב זה  סימני השאלה מתגברים וחרושת השמועות גוברת. אמש, מעט אחרי 21:00, דיווחנו על נועם גליק, ילדה בת תשע, תושבת התנחלות פסגות, שנורתה ונפצעה קשה. ביישוב הקטן הוכרזה כוננות ותושבי היישוב ויישובים סמוכים לו התבקשו להיכנס לבתיהם ולהישאר במרחבים סגורים.

אמבולנס מד"א שהגיע למקום דיווח שהבחין בפצע חדירה בפלג גופה העליון של הילדה ובפצע יציאה בגבה.  נועם הובהלה לבית החולים שערי צדק, שם התקבלה בחדר טראומה ומשם הוכנסה לחדר ניתוח. יצויין כי לפי הדיווחים הילדה הייתה בהכרה מלאה כל הזמן ושוחחה עם צוות הנט"ן שהביאה לבית החולים ועם רופאיה וחוקריה. מכאן ואילך החלה לצוץ שמועות, חלקן נכון וחלקן לא. מה שהוסיף לבלבול בדיווח העיתונאי הייתה העובדה שדיווח רשמי אחד סתר דיווח רשמי שקדם לו. התחושה שהתגברה היא כי רב הנסתר על הגלוי.

סכין או אקדח? הילדה מועברת לבית החולים (צילום: אלי מנדלבאום)
סכין או אקדח? הילדה מועברת לבית החולים (צילום: אלי מנדלבאום)

דיווחנו במהלך הלילה כי בבית החולים (כך נטען) זיהו הרופאים פצע שנגרם ככל הנראה על ידי סכין. לא פצע ירי. עוד דווח כי הפגיעה בעצם היתה באזור הצוואר או האוזן. לקראת שלוש בבוקר דווח לנו כי נשללה אפשרות הדקירה בסכין וכי מדובר בירי.  הבוקר דיווח דובר צה"ל כי נמצא האקדח המעשן. כלומר, כלי הירי: מן מצית מאולתר לאקדח. כשעתיים לאחר מכן, בשעות הבוקר המאוחרות, הסתבר כי אין בכך אמת. לא נמצא כלי הירי וככל הנראה נמצא מצית אקדח ותו לא. דובר צה"ל הזדרז לשלול את הודעתו הקודמת והודיע כי "לא נמצא כלי הירי".

נחזור לאחור – בלילה דווח לנו מפי בית החולים כי הילדה הוכנסה לחדר ניתוח. דיווח של מד"א שקדם לכך סיפר שחובשי מד"א שהגיעו לשטח וטיפלו טיפול ראשוני בילדה הבחינו בחור כניסה של הכדור בפלג גופה העליון של הילדה ואת חור יציאתו מאזור הגב. מערכת מגפון, כמו מערכות אחרות, זקפו גבה – אם החובש זיהה בבירור פצע ירי של כניסת קליע ופצע של יציאתו, מדוע בבית החולים רחשו השמועות כי רופאי בית החולים אבחנו פצע של דקירת סכין ושללו פצע ירי?

כוחות צה"ל סורקים באזור פסגות (צילום: דו"צ)
כוחות צה"ל סורקים באזור פסגות (צילום: דו"צ)

מאוחר יותר נמסרה הודעה רשמית לפיה נשללה הפגיעה בסכין ואכן מדובר בפצע ירי. ברם –  תוך כדי כך דווח לעיתונאים, כי נמצאה בישוב סכין ועליה סימני דם. מגורמי רפואה נמסר למגפון כי על ילדה אובחנו שני פצעים. אחר באזור כתפה והשני חתך באוזנה. גורמי הרפואה לא יכלו לומר בוודאות כי מדובר בירי או בדקירת סכין. סימני השאלה גדלו. הילדה, כך נמסר, תיארה לחוקריה כי זיהתה גבר חבוש כובע גרב כלשהו שירה בה ברובה ונמלט.

כך או אחרת, צה"ל ומשטרת ישראל התייחסו לאירוע בחומרה. בהתנחלות נערכו סריקות מקיפות בחיפוש אחרי היורה שנעלם בלי להותיר עקבות. הנחת העבודה גרסה כי המחבל מסתר בתוככי היישוב. ואכן, במהלך הסרקות, נמצאה פרצה בגדר הביטחון. החשד היה כי היורה נמלט לוואדי הסמוך.  וכך ב-04:00 בבוקר (ראשון), פורק החמ"ל שהוקם ביישוב. במקביל לכך הגיעו כוחות צה"ל לאל-בירה הסמוכה, ממנה לפי החשד הגיע היורה או נמלט לתוכה. כוח צה"ל סרק את אזור האצטדיון של אל בירה וכוחות מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שלא רצו להתעמת עם צה"ל, פינו את המקום לטובת הסריקות.  הכוח  לא  מצא דבר ושב על עקבותיו.

הבוקר התבשרו תושבי היישוב והסביבה כי חוזרים לשגרה וכי ילדיהם יוסעו לבתי הספר כרגיל, ההוראה לפיה יש לשהות במרחבים סגורים בוטלה. מגורמי משטרה נמסר למגפון כי הדברים יתבהרו בקרוב.

בצהרי היום התבשרנו על מסיבת עיתונאים בה ישתתפו סגני השרים, זאב אלקין (משרד החוץ), ציפי חוטובלי (משרד התחבורה) ואופיר אקוניס (משרד ראש הממשלה). את מסיבת העיתונאים ערכו השלושה ליד בית משפחת גליק בפסגות. צריך לזכור כי עדיין אין ודאות לגבי הירי. היה או לא היה ומה נסיבותיו. כנראה שאת אנשי הימין זה לא ממש מעניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן