Skip to content

מכרז לבניית מלון בעכו במתחם חאן אל עומדאן

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו הוציאו מכרז חדש לבניית מלון במתחם חאן אל עומדאן, שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בעכו כבר פועל מלון "האפנדי", ממלונות הבוטיק היוקרתיים בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכרז לחכירה ופיתוח מתחם חאן אל עומדאן שבעכו העתיקה פורסם על ידי רשות מקרקעי והחברה לפיתוח עכו העתיקה, חברה-בת של משרד התיירות.

חאן אל עומדן בעכו העתיקה. יהפוך למלון. (צילום באדיבות החברה לפיתוח עכו העתיקה)
חאן אל עומדן בעכו העתיקה. יהפוך למלון. (צילום באדיבות החברה לפיתוח עכו העתיקה)

המתחם מיועד לבניית מלון בן כ-200 חדרים, תוך פיתוח ושימור האתר ההיסטורי. המכרז מיועד רק למועמדים שיומלצו על ידי משרד התיירות, לאחר שהמשרד יבחן את התאמת התכניות לפרוייקט.

חאן אל עומדאן הנו אחד המבנים העתיקים, היפים והמרשימים בישראל. המבנה העות'ומני, אשר נבנה בסוף המאה ה-18, ממוקם בליבה של עכו העתיקה.

שמו של החאן נגזר משורת עמודי הגרניט העומדים בקומתו התחתונה. בעבר שימש החאן למסחר בינלאומי בזכות סמיכותו לנמל עכו ובשנת 2001 הוכרז כאתר מורשת עולמית של ארגון התרבות של האו"ם – אונסק"ו.

מלון האפנדי בעכו. פינת הסבה. (צילום: אסף פינצ'וק)
מלון האפנדי בעכו. פינת הסבה. (צילום: אסף פינצ'וק)

לאור הפוטנציאל התיירותי הגדול הקיים בעכו, השקיע משרד התיירות בעשר השנים האחרונות מעל 185 מיליון שקל בפיתוח תיירותי של העיר. כיום יש בעכו היצע של כ- 340 חדרי אכסון ועוד כ-180 חדרים בתהליכי תכנון ושיווק (לא כולל את חאן אל עומדאן). על פי הערכות הגורמים המקצועיים בעיר, חסרים עוד כ-1,300 חדרים.
המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא ה-6 בינואר 2014.

האפנדי והאבירים

עם המבנים הבולטים בעיר עכו נמנים מלון "האפנדי" שנפתח ב-2011 על ידי אורי ירמיאס ומשקיעים נוספים, לאחר שמונה שנות שיפוצים ושחזור.

המבנה המרשים הוסב למלון בוטיק איכותי, שמתייחד בערכו התרבותי וההיסטורי וברמת עבודות השימור והשחזור הנרחבות שהושקעו במקום.

במלון 12 חדרים ברמת גימור גבוהה ובכל אחד אופי, גודל וצביון מקורי היסטורי משלו. לחלקם תקרות מצוירות ומקושטות בעיטורים מקוריים לתקופה העות'ומאנית, ששוחזרו על ידי מומחים לרסטורציה ואמנים מוונציה שבאיטליה, המתמחים בשחזור ציורי קיר. בחלק מהחדרים תקרות עץ משומרות, בגובה של עד ששה מטרים.

אכסניית האבירים בעכו העתיקה.הבניין נבנה על פי מסורת הבנייה של החאנים הקדומים (צילום באדיבות אגודת אכסניות הנוער)
אכסניית האבירים בעכו העתיקה.הבניין נבנה על פי מסורת הבנייה של החאנים הקדומים (צילום באדיבות אגודת אכסניות הנוער)

בספטמבר 2011 נפתחה בלב העיר העתיקה של עכו "אכסניית האבירים" של אגודת אכסניות הנוער (אנ"א) בהשקעה של כ-60 מיליון שקלים. מבנה האכסניה משלב בתוכו ארכיאולוגיה מתקופת שונות ושחזור של אמת מים שהיתה במקום. מגג המבנה נשקפת תצפית מרהיבה של עכו העתיקה.

לפי משרד האדריכלים אריה רחמימוב, הבניין נבנה על פי מסורת הבנייה של החאנים הקדומים בעכו העתיקה, סביב חצרות פנימיות. חדרי האכסניה פונים לכיוון החומות ולכיוון החצרות הפנימיות.

באכסנייה 76 חדרים מממוזגים ברמה גבוהה, עם מקלחות ושירותים צמודים, טלוויזיה בלוויין ומקרר. נבנו גם חדרים לבעלי מוגבלויות. כמו כן ניתנים שירותי אינטרנט וסיורים מודרכים בעכו העתיקה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן