Skip to content

אייל גבאי דורש מידע מהמציעים הסדר חוב באי.די.בי

זאת כדי לבצע את הערכת המתווים להסדר חוב זה על ידו, המיועדים להגשה לבית המשפט המחוזי. בין היתר הוא דורש לדעת מיהו בעל השליטה במציע, אופן ההחזקה, שרשרת השליטה, המינוף לאורך שרשרת השליטה, הסכמי שליטה והסכמים אחרים לשם גיבוש השליטה, ניסיון בתחום הסדרי חוב ורצונו ואפשרותו של המציע לקבל היתר שליטה בנכסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אייל גבאי המומחה מטעם בית המשפט המחוזי
אייל גבאי המומחה מטעם בית המשפט המחוזי

במכתב ששלח היום אייל גבאי, המומחה מטעם בית המשפט המחוזי בפרשת קבוצת אי.די.בי, לחברת אי.די.בי אחזקות ולנאמני אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות הוא מבקש לקבל מכל מציע הסדר חוב לחברה לקבל עליו רקע – מיהו בעל השליטה במציע, אופן ההחזקה, שרשרת השליטה, המינוף לאורך שרשרת השליטה, הסכמי שליטה והסכמים אחרים לשם גיבוש השליטה, ניסיון בתחום הסדרי חוב, רצונו ואפשרותו של המציע לקבל היתר שליטה בנכסים ברי ריגולציה – כמו סלקום בע"מ וכלל החזקות עסקי ביטוח, אישור מוסמך מטעם המציע על כי כל האישורים הפורמליים במציע לשם ביצוע ההסדר התקבלו באופן סופי ומתנים אך ורק באישור בית המשפט ובטוחה, או בטוחות של המציע כי במידה והצעתו תאושר על ידי בית המשפט, יבצע את ההסדר המוצע.

גבאי מסביר זאת בצורך לקבל מהמציעים להסדר חוב באי.די.בי אחזקות מידע חשוב, כדי לבצע את הערכת המתווים להסדר חוב זה על ידו, המיועדים להגשה לבית המשפט המחוזי. "בעקבות פניות ושאלות שונות שהתקבלו ממציעים פוטנציאלים, ועל מנת לנהוג בשקיפות מירבית, להלן סוגי המידע שנתבקש לקבל במסגרת ההצעה וכן אמות מידה כלליות, שעשויות לשמש את הח"מ לשם הערכת ההצעות השונות להסדר חוב באי.די.בי. חברה לאחזקות", מסביר גבאי במכתבו.

עוד מציין גבאי במכתבו,כי "אמות המידה אינן מחייבות, אינן ממצות, ואין כל התחייבות כי יעשה שימוש בכולם, או בחלקם או רק בהן. עם זאת הן נועדו לתת תמונה כללית לאותם גורמים, השוקלים הצעת להסדר".

מימון ההסדר

גבאי לא מסתפק בקבלת רקע על המציע אלא מבקש לקבל ממנו מידע בכל הקשור למימון ההסדר – מקורות ההון לביצוע ההסדר, זמינות ההון לביצוע ההסדר במועד הגשת ההצעה, לרבות פירוט בדבר התניות בגין העמדתו, שימוש בהון עצמי ובהון זר והתנאים לנתינתו, והיכולת והנכונות לתמוך באי.די.בי פיתוח בעתיד, אם יהיה צורך בכך.

היקף ושווי כלכלי

הוא גם דורש לקבל מהמציע את היקף והשווי הכלכלי של ההסדר שהוא מציע כמו הנכסים שיועמדו לטובת הנושים – מזומן, חוב, מניות, ניירות ערך אחרים, זכויות כלפי צדדים שלישיים, הסיכון הגלום בנכסים, שיועמדו לטובת הנושים, השקעות, שיבוצעו על ידי המציע, ככל שהנכסים לא יועברו לנושים מיידית עם ביצוע ההסדר אלא בהדרגה ולחלופין, ככל שהשקעות מובטחות תעשנה בשלבים, פירוט מהו מנגנון התמריצים לביצוע מלא של כל השלבים, לרבות קנסות, אם ישנם, בגין אי ביצוע.

תוכנית עסקית

באשר לשליטה באיי.די.בי פיתוח (ככל שלנושים יהיו ניירות ערך בחברה זו) דורש גבאי לקבל תוכנית עסקית לניהול החברה והחברות הבנות הכוללת, המימשל התאגידי, שיחול באי.די.בי פיתוח ובחברות הבנות שלה, בהיבט של זכויות המיעוט, הרכבי דירקטוריון, סמכויות ועדות, מיהות האנשים שירכיבו אותו, הגבלות על עסקאות בעלי עניין, שכר ותגמול מירבי של נושאי משרה וכיוצ"ב, מגבלות ותנאים שיחולו בחברה ובחברות הבנות ומשך תחולתם והשילוב שלוקחת על עצמה קבוצת השליטה לגבי ניירות הערך, בהם תחזיק ומשך תקופת ההתחייבות.

מידע חסוי

"ככל שמציע סבור, כי מידע מסויים אינו דרוש לדעתו לשם הגשת ההסדר לבית המשפט והוא מבקש לשמור אותו כחסוי, ניתן יהיה להגיש את המידע האמור לח"מ, ביחד עם הגשת ההסדר לבית המשפט, על מנת שניתן יהיה לכלול מסקנות לגביו בדו"ח המומחה. כמובן, שבמקרה זה לא יוכלו הנושים להתרשם ממנו באופן בלתי אמצעי, על כל הכרוך בכך", מדגיש גבאי.

1 Comment

  1. דוד
    7 באוקטובר 2013 @ 15:44

    סוף סוף מישהו ממלא את תפקידו כראוי בג'ונגל השחיתות שאפף את עולמם של הטייקונים עד היום. יש להמשיך את המהלך לגבי זיסר תשובה בן דב ואלוביץ. הציבור נסחט דיו ע"י בני עוולה ערפדים מוצצי דם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן