Skip to content

אבו מאזן למשלחת ח"כים: "אנחנו יודעים שיש הסתה והיא קיימת"

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם משלחת חברי שדולת חברי כנסת, למען פתרון שתי המדינות, בראשותו של ח"כ חיליק בר. אבו מאזן קבל על המשך הבניה בהתנחלויות ועל מה שכינה ״התקפות המתנחלים על הפלסטינים״ ודרש כי ישראל תעצור את מעשי האלימות מצידם. "ממשלת ישראל חייבת לעצור את המתנחלים האלה ואת התקפותיהם", אמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מודה כי ישנה הסתה נגד ישראל בשטחי הרשות הפלסטינית – והוא ממליץ להפעיל מחדש את הוועדה המשותפת לישראל, לפלסטינים ולארה"ב, שפעלה נגד תופעות הסתה. "אנחנו יודעים שישנה הסתה והיא קיימת", אמר אבו מאזן למשלחת של שדולת חברי כנסת, למען פתרון שתי המדינות, שבאו להפגש אתו.

"לעצור את אלימות המתנחלים". אבו מאזן (צילום: נירה ידין)
"לעצור את אלימות המתנחלים". אבו מאזן (צילום: נירה ידין)

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר עוד למשלחת, בראשות ח״כ חיליק בר (עבודה), כי הוא מתנגד עקרונית לכל מעשי האלימות מכל הצדדים. ״לפני יומיים הותקפה ילדה בפסגות. יש חייל ישראלי שנהרג בחברון ויש ארבעה פלסטינים שנהרגו בתקריות עם הצבא הישראלי״, אמר אבו מאזן. "אני חושש שמי שעשו זאת רוצים לשבש את תהליך השלום. אנחנו לא רוצים לראות שפיכות דם – אנחנו רוצים שלום. אנחנו מקווים של האירועים האלה יסתלקו מחיינו.

"המו״מ בינינו רציני. אנחנו רציניים מאוד לגביו". אבו מאזן וח"כ חיליק בר (צילום: נירה ידין)
"המו״מ בינינו רציני. אנחנו רציניים מאוד לגביו". אבו מאזן וח"כ חיליק בר (צילום: נירה ידין)

"שיתוף הפעולה הביטחוני בינינו הגיע לשיאו", המשיך אבו מאזן ואמר. "כל עוד יש תיאום ביטחוני אין כל סיבה שצבא ישראלי ייכנס לשטחים שלנו. כניסה של צבא ישראלי לשטחינו עושה לנו חיים קשים מאוד".

אבו מאזן קבל על המשך הבניה בהתנחלויות ועל מה שכינה ״התקפות המתנחלים על הפלסטינים״ ודרש כי ישראל תעצור את מעשי האלימות מצידם. "ממשלת ישראל חייבת לעצור את המתנחלים האלה ואת התקפותיהם", אמר. " למסגד אל אקצה באות קבוצות של דתיים להפר את הסדר. אנחנו רואיחם את זה בחומרה רבה. איש לא יודע מה יקרה אם ההתקפות האלה יימשכו. המשך הבנייה בהתנחלויות עלול להביא לתוצאות שליליות למאמצים להגיע לשלום. אנחנו מאמינים שהמו״מ בינינו רציני. אנחנו רציניים מאוד לגביו. כפי שג׳ון קרי אמר: זאת אולי ההזדמנות האחרונה שלנו להגיע לשלום״.

המוקטעה היום. (צילום: נירה ידין)
המוקטעה היום. (צילום: נירה ידין)

יו״ר שדולת הח״כים, ח"כ חיליק בר, סיפר כי לאחר הפיגוע בפסגות הופעלו על השדולה לחצים לבטל את הביקור. הוא הזמין את אבו מאזן לדבר ישירות בישראל אל הדור הצעיר. ״צריך לעשות מאמץ כדי להפחית את ההסתה והדמוניזציה״, אמר.

ח״כ יצחק (בוז׳י) הרצוג אמר: ״אנחנו לא באים להחליף את צוות המו״מ הישראלי – אלא כדי לתת גיבוי למאמץ להגיע לשלום״.

אבו מאזן ציין גם כי נפגש בעבר עם בתו של הרב עובדיה יוסף וביקש למסור תנחומים למשפחתו. ״פגשתי את בני משפחתו של הרב עובדיה יוסף מספר פעמים ואני מבקש להעביר את תנחומי לבני משפחתו״, אמר אבו מאזן, לחברי הכנסת מישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן