Skip to content

רשות ההגבלים סוגרת את התיק נגד התאחדות סוכני הנסיעות

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום כי בעקבות השימוע שהתקיים, הוחלט על סגירת תיק החקירה נגד התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל והמנכ"ל שלה, אשר נחקרו בשעתו בחשד לקו פעולה בידי איגוד עסקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. התיק נסגר
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. התיק נסגר

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום לעורכי הדין נבות תל-צור, דרור שטרום וגל רוזנט, כי בעקבות השימוע שהתקיים, הוחלט על סגירת תיק החקירה נגד התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל והמנכ"ל שלה, יוסף פתאל, אשר נחקרו בשעתו בחשד לקו פעולה בידי איגוד עסקי.

בשנת 2009 פתחה הרשות, בעקבות תלונה של חברת תעופה, בחקירה מתוקשרת בעניין מאבק סוכני הנסיעות וההתאחדות בהפרת הסכם המשותף לחברות התעופה באמצעות ארגון יאט"א עם הסוכנים, על ידי חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ובריטיש. חקירה זו לא העלתה דבר והתפוגגה.

לאחר מכן הודיעה הרשות על כוונתה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את ההתאחדות והמנכ"ל בעניין פרסום מספר חוזרים פומביים לחברי ההתאחדות, בהתרעה מפני משבר שער הדולר בשנת 2008.

עורכי הדין מסרו כי הם מברכים על קבלת עמדתם כי לא נעברה בפרשה זו כל עבירה ועל ההחלטה לסגור את התיק, החלטה אשר יש בה כדי לתרום לחיזוק אמון הציבור במוסד השימוע.

מן ההתאחדות נמסר כי הם מברכים על ההחלטה ושמחים בה ומקווים להמשך שיתוף פעולה עם הרשות בשורת נושאים הנמצאים בטיפול הרשות לבקשת ההתאחדות וחבריה.

פתאל לדבלין

באחרונה מונה פתאל לתפקיד יו"ר הוועדה לנושאי חברות התעופה וארגון יאט"א בארגון הבינלאומי של סוכני הנסיעות – UFTAA. פתאל משמש מזה כמה שנים חבר בוועדת PAPGJC של ארגון יאט"א, המורכבת משמונה נציגי סוכנויות נסיעות מהארגונים המובילים בעולם הפועלים בשיתוף עם הנהלת יאט"א העולמית.

דיוני הוועדה המשותפת מהווים ופועלים כחלק אינטגרלי לארגון יאט"א ולחברות התעופה, וממצאיהם נידונים במסגרת וועידת PAConf, המהווה את הפורום העליון של ארגון העולמי.

בשבועות הקרובים צפוי לצאת פתאל לייצג את סוכנויות הנסיעות בעולם בדיוני יאט"א שיתקיימו בעיר דבלין, בירת אירלנד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן