Skip to content

האם "בית לחם" יכבוש גם את האוסקר?

"אקשן": כוכבים, סיפורים, סרטים חדשים וכל מה שמעניין בעולם הקולנוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמעט כל נביאי הקולנוע והכתבים המסקרים את התחום בהוליווד מעריכים כי הסרט הישראלי "בית לחם" של יובל אדלר, שכבש את פרס אופיר הישראלי, יצליח להיכנס לרשימת חמשת המועמדים הסופיים, שיתמודדו על פרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר 2014.

אופטימיות בהוליווד. "בית לחם". צילום: ורד אדיר

האקדמיה האמריקנית לקולנוע הודיעה בתחילת השבוע, שברשימה הקצרה לקראת פרס הסרט הזר מתמודדים 76 סרטים (מ-76 מדינות). ועדה של חברי אקדמיה תבחר ששה סרטים, אליהם יוסיפו מנהלי הקטגוריה מטעם האקדמיה עוד שלושה סרטים. תשעת הסרטים ברשימה המצומצמת יתפרסמו בתחילת ינואר, ובמהלך סוף שבוע אחד, ועדה נוספת, שתצפה בתשעת הסרטים, תבחר מתוכם את חמשת המועמדים הסופיים. בפעם הראשונה השנה כל 6,000 חברי האקדמיה יזכו לצפות בביתם בחמשת הסרטים המועמדים ויוכלו לבחור בסרט הזוכה.

בין הסרטים הבולטים ברשימה: "העבר" – איראן, "וואג'דה" – ערב הסעודית, "ניצוד" – דנמרק, "יפה לנצח" – איטליה, "קריסת המעגל השבור" – בלגיה, "תמונה חסרה" – קמבודיה, "גלוריה" – צ'ילה, "לך ולנסה" – פולין, "גרנד מאסטר" – הונג קונג, "סטלינגרד" – רוסיה", ו"המחברת הגדולה" – הונגריה.

פרס מפעל חיים יוענק למיכל בת אדם בפסטיבל לסרטי נשים ברחובות

מיכל בת אדם – במאית, תסריטאית ושחקנית, תקבל פרס מפעל חיים בפסטיבל הבינלאומי ה-10 לסרטי נשים ברחובות. הפסטיבל יערוך מחווה ליצירתה של בת אדם, שפועלת למעלה משלושה עשורים בקולנוע הישראלי.

בת אדם כתבה וביימה 12 סרטים באורך מלא, תשעה מהם על פי תסריט מקורי ושלושה עיבודים שלהן כתבה את התסריט או השתתפה בכתיבתו. "רגעים", סרטה הראשון של בת אדם, עבר שימור מיוחד לקראת הפסטיבל ונבחר לפתוח את חגיגות העשור. הוא יוקרן בערב הפתיחה החגיגי שייערך במכון ויצמן ב-21 באוקטובר. בת-אדם פיתחה שפה קולנועית מובהקת בשדה הקולנוע בארץ, ושרטטה במלאכת מחשבת רגישה את גיבורי סרטיה, כשדמותה כאמן וכאישה משתקפת בהם.

 בין הסרטים שכתבה וביימה: "רגעים", "על חבל דק", "בן לוקח בת", "המאהב", "אלף נשותיו של נפתלי סימן טוב", "אישה זרה", "הדוד פרץ ממריא", "איה – אוטוביוגרפיה דמיונית", "אהבה ממבט שני", ”חיים זה חיים”, "ריטה שם זמני” ו-“מאיה”.

 

חלום של כדורגל בפסטיבל הקולנוע הסרבי בסינמטקים

ביום ראשון יפתח בסינמטקים בתל אביב, בירושלים ובחיפה פסטיבל הקולנוע הסרבי. הקולנוע הסרבי נמצא בשנים האחרונות בפריחה ורבים מסרטיו מוקרנים בפסטיבלים הגדולים בעולם. סרטים סרביים רבים תמיד הצליחו בישראל, ואף כיכבו בפסטיבלים שונים בארץ. חלק מיוצרי הסרטים מסרביה כמו גוראן פסקליביץ' זכו בפרס בחיפה, והבמאים דושאן מקבייב וגוראן מרקוביץ' היו חברים בחבר השופטים של פסטיבל הקולנוע בירושלים.

"מונטבידאו, טעם החלום"

במסגרת הפסטיבל בארץ, שיימשך עד 21 באוקטובר, יוקרנו שמונה סרטים. אחד הסרטים המסקרנים הוא "מונטבידאו, טעם החלום", העוסק בנבחרת הכדורגל של יוגוסלביה בשנת 1930, ערב המונדיאל הראשון באורוגוואי. הסרט יוקרן בתל אביב ב-13 באוקטובר, בירושלים ב-14 באוקטובר ובחיפה ב-15 באוקטובר.

 

הבמאי הנודע פטריס שרו הלך לעולמו בגיל 68

פטריס שרו, במאי צרפתי של אופרות, תיאטרון וקולנוע, מת היום בגיל 68. שרו היה הבמאי של תיאטרון אמנדייר בננטרה, צרפת. הפקתו יוצאת הדופן של "טבעת הניבלונגים" בשנת 1976, נחשבת כזו ששינתה את פני האופרה המודרנית. סרטו "המלכה מרגו" בכיכובה של איזבל אדג'אני זכה בשני פרסים בפסטיבל קאן בשנת 1994, ואף היה מועמד לאוסקר בקטגוריית תלבושות.

בשנת 2001 שרו יצר את סרטו הראשון באנגלית, "אינטימיות", שנכתב על ידי הניף קוריישי ("מכבסה יפהפייה שלי"), וזכה בפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין. במהלך שבע שנים התאמץ ליצור סרט אודות נפוליאון בכיכובו של אל פצ'ינו, אך מעולם לא הצליח לממן את ההפקה ובשל כך החליט לא לעבוד יותר לעולם עם הוליווד. שרו זכה בפרס הסזאר לתסריט עבור "האיש הפצוע" בשנת 1994, שאותו גם ביים. סרטו האחרון היה "הרדיפה" בשנת 2009.

 

סינדרלה עולה על הסוס

אולפני וולט דיסני הכריזו על תחילת הצילומים ל"סינדדלה", סרט הלייב אקשן (שאינו מונפש) הראשון אי פעם, שמבוסס על האגדה הקלאסית. את הסרט מביים השחקן/במאי קנת בראנה ("ת'ור") ומככבת בו בתפקיד סינדרלה השחקנית לילי ג'יימס ("אחוזת דאונטון"). השחקן ריצ'רד מאדן ("משחקי הכס") יגלם את הנסיך, זוכת פרס האוסקר קייט בלנשט ("יסמין הכחולה") תגלם את אמה החורגת של סינדרלה והשחקנית הלנה בונהם קרטר ("הפרש הבודד") תגלם את הפיה האם. עוד משתתפים: הולידיי גריינג'ר ("תקוות גדולות", "אנה קרנינה"), סופי מקשירה ("אחוזת דאונטון"), סטלן סקרסגארד ("הנוקמים", "נערה עם קעקוע דרקון") ונונסו אנוזי ("משחקי הכס").

לילי ג'יימס, סינדרלה

קנת בראנ בראיון לעיתון בבריטניה: "בלתי אפשרי לחשוב על סינדרלה מבלי לחשוב על דיסני ועל התמונות האלמותיות שכולנו צפינו בהן כשגדלנו. בתור יוצר סרטים קשה לסרב לרגעים הקלאסיים האלה. מצאנו את הסינדרלה המושלמת בשחקנית לילי ג'יימס. היא משלבת יופי עוצר נשימה עם שנינות, כיפיות וחן. ריצ'רד מאדן, הנסיך, הוא שחקן צעיר עם כוח מרשים והמון כריזמה. הוא מצחיק, חכם ופשוט – שידוך מושלם לסינדרלה". הסרט יעלה לאקרנים בארץ ב-19 במרץ, 2015.

1 Comment

  1. ירון
    28 באוקטובר 2013 @ 13:55

    מחזיקים אצבעות לסרט "בית לחם"- ישראל זקוקה דחוף לזריקת עידוד בדמות פרס האוסקר לסרט ,שלדעתי ראוי ביותר שיקבל אותו!! בהצלחה!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן