Skip to content

נתניהו: "הסכם לא טוב עם איראן – גרוע יותר מהיעדר הסכם"

בפגישתו היום עם ראש ממשלת יוון, אנטוניס סאמאראס, לא החמיץ ראש הממשלה את ההזדמנות מלהזהיר שוב מפני תוכניתה הגרעינית של איראן. הוא הדגיש כי מבחינתו אין פסול בדיפלומטיה, כל עוד היא תביא הסכם טוב - אך הביע חשש שיושג הסכם חלקי שמסיר את הסנקציות או את רובן ומותיר את איראן עם היכולת להעשיר אורניום ולהמשיך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האיום הגדול ביותר לשלום וביטחון האזור והעולם הוא חתירתה של איראן לנשק גרעיני. נשיא איראן אולי התחלף, אבל תכניתה הגרעינית של איראן ממשיכה להתרחב. הסיבה לכך היא שמנהיגה האמיתי של איראן, השליט האמיתי של איראן, מי שמכונה 'המנהיג העליון', מחויב להשגת נשק גרעיני".

כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה עם ראש ממשלת יוון אנטוניס סאמארס במסגרת המפגש הראשון בין ממשלות שתי המדינות. במהלך המפגש בין שתי הממשלות נחתמה שורה ארוכה של הסכמים לשיתוף פעולה, בין יוון לישראל.

"האיראני מחפש הסכם חלקי שיוביל להקלת הסנקציות". נתניהו וראש ממשלת יוון סאמאראס ((צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"האיראני מחפש הסכם חלקי שיוביל להקלת הסנקציות". נתניהו וראש ממשלת יוון סאמאראס ((צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה תקף את המדינות המשתתפות בשיחות עם איראן, בנושא התוכנית הגרעינית הצבאית של הרפובליקה האסלאמית. "למרבה הצער, התוצאה הממשית היחידה היא שאיראן הצליחה להרוויח עוד זמן ולהתקדם בתכניתה לפיתוח נשק גרעיני", אמר נתניהו. "במקביל לכך, המשטר האיראני ממשיך לתכנן ולבצע פיגועי טרור ברחבי העולם, לרבות ניסיונות באמצעות סוכניו ובני חסותו במדינות שונות באירופה. כך היה בקפריסין וכך בפיגוע בבולגריה. טרור בכל רחבי העולם. זה מה שאיראן ממשיכה לעשות היום, ובסוריה היא משתתפת בטבח ההמונים של עשרות אלפי גברים, נשים וילדים.

"היום, המשטר האיראני מחפש הסכם חלקי שיוביל להקלת הסנקציות", אמר ראש הממשלה. "הסנקציות הללו כבר פגעו בכלכלה האיראנית. כמובן שהאיראנים מעוניינים בהקלה בסנקציות מבלי שייאלצו להפסיק באמת את תכניתם להשגת יכולת גרעינית צבאית. זה לא יעלה על הדעת. יש להמשיך בסנקציות, יש לחזק את הסנקציות עד שתפורק תכניתה הגרעינית הצבאית של איראן".

נתניהו הדגיש כי מבחינתו אין כל פסול בדיפלומטיה כל עוד היא מצליחה להגיע להסכם טוב. "אבל הסכם לא טוב הוא גרוע יותר מהיעדר הסכם כלל, והסכם גרוע הוא הסכם חלקי שמסיר את הסנקציות או את רובן ומותיר את איראן עם היכולת להעשיר אורניום ולהמשיך במסלול הפלוטוגני לפצצה גרעינית. אני חושב שזה מובן וברור לקהילה הבינלאומית בצורה עמוקה יותר מכפי שחושבים בדרך כלל – ואני חושב שזאת צריכה להיות עמדתה של הקהילה הבינלאומית כיוון שאת תכנית הגרעין האיראנית חייבים לעצור".

ובתוך כך: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיש אמש תלונה למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעקבות צירופה של איראן לתפקיד מדווחת בוועדה לפירוק נשק של הארגון.

במכתב ששיגר פרושאור למזכ"ל נאמר: "זהו שיאו של אבסורד מבית היוצר של האו"ם. מדינה הנמצאת תחת סנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון בגלל פיתוח נשק גרעיני מונתה השבוע לדווח לאו"ם על מצב פירוק הנשק להשמדה המונית בעולם. דומה הדבר למינוי ראש קרטל סמים למנכ"ל חברת תרופות.

"איך ניתן להפקיד את הדיווח על פירוק הנשק בידי מדינה אשר אמורה להיות הנושא של הדו"ח? מינויה של איראן לתפקיד המדווחת בוועדה לפירוק נשק פוגעת בלגיטימיות וביכולת של האו"ם לקדם את נושא.

"במקום להתמקד ב'מתקפת החיוכים' של רוחאני, מוטב כי העולם יתמקד בהתקדמות הבלתי פוסקת של איראן בהשגת נשק גרעיני ותמיכתה המתמשכת בטרור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן