Skip to content

קיץ מוטורי בגרמניה

עולם הרכב הגרמני הוא חוד החנית של חידושים, טכנולוגיה, מהירות והכל עם הרבה תשומת לב והנאה. ריכזתי עבורכם כמה חוויות רכב מהקיץ האחרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גרמניה נחשבת למדינה המפותחת והמתקדמת ביותר בעולם הרכב, ולא בכדי. נסיעת הרכב הראשונה בעולם נערכה בגרמניה בין מנהיים ופורצהיים כבר בשנת 1888 ע"י הזוג קרל וברטה בנץ ( כן, ההוא ממרצדס-בנץ, אבל זה כבר סיפור אחר ).
לא רחוק משם, בשטוטגרט, נמצא מרכב עולם הרכב הגרמני, עם שתי יצרניות העל הגרמניות, מרצדס-בנץ ופורשה. כל אחת עם מרכזי פיתוח וייצור ולא פחות חשוב מכך, מוזיאון.
מוזיאון מרצדס (צילום דני בר)

מוזיאון מרצדס הוא קומפלקס ארכיטקטוני בן כ-10 שנים המוליך את המבקר בו מהקומה העליונה, שם מוצג התלת אופן בו נסעו הזוג בנץ את נסיעת הרכב הראשונה בעולם, עם המנוע שהמציא בנץ וכך יורד המבקר במקום במורד המוזיאון ועולה בשנים עד שבתחתית המתחם מגיעים לחנות עם מיטב המכוניות החדשות ביותר של מרצדס וכמובן גם חנות עם מגוון מדהים של מוצרי המותג מרצדס ( חולצות, דגמי מכוניות מוקטנים, מזכרות ועוד ).
מוזיאון פורשה (צילום דני בר)

מוזיאון פורשה הוא מוזיאון חדש יותר וקטן יותר אבל חובבי הספורט המוטורי ומכוניות מהירות יזילו ריר במתחם זה. הקיץ התקימה תערוכה שהתרכזה בפורשה 911 לדורותיה- 50 שנות חגיגה מוטורית של 911.

נסיעה בכבישי גרמניה היא אתגר לכל נהג. מערכת הכבישים המהירים, האוטובהאן, היא מערכת כבישים שתוכננה עוד בשנות העשרים של המאה הקודמת אבל את תנופת הפיתוח קיבלה מהוראה של הצורר הנאצי, אדולף היטלר, שראה בכבישים אלה עוד דרך "להיטיב עם העם" בפרויקטים שיראו וירגישו אותם ( כמו גם "מכונית העם" פולקסווגן, שתוכננה ע"י פורשה ). כיום יש בגרמניה כ-13,000 ק"מ של כבישים המוגדרים autobahn.

אאוטובאהן (צילום אביבה בר)

כללי הנסיעה באוטובאהן הם שגם אם יש שלט המורה על הגבלת מהירות של 130 קמ"ש ( עפ"י חוק של האיחוד האירופאי ) ניתן לנסוע במהירות ללא הגבלה כי בגרמניה לא אוכפים תצרור זה. אולם אם יש תמרור על מהירות של 120 קמ"ש או 70 קמ"ש ( בגלל עבודות בכביש ) אוי לנהג שיעבור המהירות כי המשטרה ומצלמות רבות מוצבות בכל מקום.

בשעת נסיעה באוטובאהן המסלול הימני מוקדש לנסיעה עד 100 קמ"ש כלומר בעיקר משאיות, המשלול האמצעי למהירות עד 130 קמ"ש ואילו המסלול השמאלי מיועד לנהגים וכלי הרכב המהירים, שיכולים לפתח מהירות ככל שדוושת התאוצה משרה להם וככל שהיכולת שלהם כנהגים, מאפשרת להם.

הקיץ שכרתי מחברת אויס בשדה התעופה של פרנקפורט, רכב מפנק. הופתעתי ושמחתי לקבל ניסן קשקאי דיזל ובעלת תיבת הילוכים ידנית. רכב גדול ומפנק בהחלט, שאיפשר לי גם למצות את המקום היחידי בו מותר לנסוע מהר וכחוק – אוטובאהן גרמני.

בכמה הזדמנויות הגעתי למהירות של 200 קמ"ש בהנאה רבה תוך גמיעת המרחקים בין ערי גרמניה בזמן קצר מהרגיל. חשוב לציין שגם שנסעתי במסלול השמאלי, לא פעם ולא פעמיים, נאלצתי לחזור לנתיב האמצעי כי מאחור זינב רכב שאצה לו הדרך והיתה לו היכולת לנסוע גם מהר ממני….והכל כחוק.

הצצה למסלול (צילום דני בר)

מקום עליה לרגל לחובבי הספורט המוטורי הוא מסלול המירוצים האגדי – הנורבורגרינג. הנסיעה למסלול האגדי בין שדות ירוקים ובאזור כפרי ורגועה היא רק פתיחה לקראת פרץ אדרנלין הנכון לכל המבקר באתר. כבר למרחוק נשמעות נהימות המנועים הנוסעים על המסלול וכמובן ביקור בפיטים ובפודיום הם רק תוספת נעימה.

בצמוד למרכז המבקרים של הנורבורינג יש גם מוזאון ובו גם כמה מתקני משחקים וסימולטורים המתאימים לכל גיל וירגשו כל חובב רכב וספורט מוטורי בפרט.

הכיוון...נורדשלייפה (צילום דני בר)

בנורדשלייפה התקיימו בשעת ביקורי במקום, נסיעות מבחן סגורות של אחת מייצרניות הרכב הגרמניות, וניתן היה רק לשמוע את הנסיעות ובחטף, ממקום שנמסר לי באופן לא רשמי, גם להציץ מעבר לגדר ולראות את כלי הרכב הדוהרים בקטע הצפוני, המהיר והעצבני- הנורדשלייפה.

השנה נערכה בפרנקפורט, תערוכת המכוניות הדו-שנתית IAA .

בתערוכה המרכזית של עולם הרכב האירופאי מציגים, ובגדול, יצרני הרכב הגרמניים בביתני ענק שמזמנים למאות אלפי המבקרים, חוויות של תצוגת מיטב המכוניות והחידושים אבל בעיקר מיטב החוויה המוטורית עם מופעים ומסלולי נהיגה מרשימים. היטיבו במיוחד מרצדס ו-BMW אבל רשמים ותמונות מהתערוכה, בכתבת סוף השבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן