Skip to content

ההשבתה בארה"ב עיכבה את מימון מטוס 737-900ER של אל על

בגין ההשבתה הופסקה גם פעילותו של הבנק הפדראלי לעידוד היצוא והיבוא של ארה"ב - Ex-Im, שנתן ערבות למימון העסקה. אל על מצאה פתרונות גישור חלופיים כדי לקבל את המטוס בזמן שתוכנן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד הפסימיות בארה"ב צוברת תאוצה על רקע סוגיית תקרת החוב, כשהרפובליקנים והדמוקרטים ממשיכים להתקוטט ביניהם ופתרון כלל אינו נראה באופק. נוצר עיכוב במימון רכישת מטוס 737-900ER של אל על בעקבות השבתת השירות הציבורי בארה"ב, כולל בנק הבנק הפדראלי לעידוד היצוא והיבוא של ארה"ב – Ex-Im, שנתן ערבות למימון העסקה. כדי לקבל את המטוס בזמן שתוכנן, יזמה אל על פתרונות גישור חלופיים לתקופה של עד חודש.

מטוס בואינג 737-900ER. פתרונות מימון חלופיים
מטוס בואינג 737-900ER. פתרונות גישור חלופיים

ביום 8 באוקטובר 2013 חתמה אל על על מסמכי הקבלה של מטוס חדש מדגם בואינג 737-900ER, שהינו הראשון מתוך שישה מטוסים חדשים מדגם זה שנרכשו על ידי החברה. המטוס צפוי להצטרף לצי המטוסים צרי הגוף של החברה החל מחודש אוקטובר 2013. במקביל פתחה החברה בקמפיין תקשורתי לקראת הצטרפותו של המטוס החדיש לצי מטוסיה.

ערבות הבנק הפדראלי

מימון רכישת המטוס ומטוסים נוספים מאותו סוג אמור להתבצע על ידי בנק זר, בערבות של הבנק הפדראלי לעידוד היצוא והיבוא של ארה"ב – Ex-Im, אולם נוכח האירועים האחרונים בארה"ב, במסגרתם לא אושר התקציב בארה"ב והושבתה המערכת הציבורית, לרבות זו של בנק Ex-Im, הסדירה אל על פתרונות גישור פיננסיים למימון המטוס בין הצדדים המעורבים בעסקה, לתקופה של עד חודש, אשר מאפשר לחברה לקלוט את המטוס במועד המסירה המקורי.

בתום ההשבתה בארה"ב, מתכננת החברה להשלים את עסקת המימון במתכונתה המקורית ועם חתימת המסמכים הנדרשים לצורך כך, תפרסם החברה דיווח הכולל את פרטיה, כנדרש על פי דין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן