Skip to content

נקמת אל-קאעידה? ראש ממשלת לוב נחטף בטריפולי ושוחרר

חמושים פרצו למלון שבו שהה עלי זיידאן בבירת לוב ונטלו את ראש הממשלה אתם ליעד לא ידוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זיידן - משתף פעולה עם המערב?
זיידן - משתף פעולה עם המערב?

ראש ממשלת לוב, עלי זיידאן, שוחרר היום (חמישי) לאחר שנחטף הלילה בידי ארגון מורדים. ממשלת לוב פרסמה הבוקר הודעה קצרה בעקבות חטיפתו של ראש הממשלה: "ראש ממשלת המעבר, עלי זיידאן, נלקח ליעד לא ידוע מסיבות לא ברורות על ידי קבוצת מורדים לשעבר", שבמקורות אחרים מוגדרים כמיליציה המתנגדת למאבקו בפשע. החמושים פשטו על מלון "קורינתיה" בטריפולי וחטפו את  זיידאן ושניים ממאבטחיו. זיידאן כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר שחרורו כי הוא מרגיש טוב וכי המורדים דרשו ממנו להתפטר.

כשנתיים אחרי המרידה שסילקה מהשלטון אל מועמר קדאפי, לוב שרויה באנרכיה, וממשלתה נאבקת במיליציות יריבות וארגונים אסלאמיים השולטים בחלקים מהמדינה.

בשבת חטפו חיילי קומנדו אמריקנים מטריפולי את אבו אנאס אל-ליבי, פעיל אל קעידה בכיר שהיה מבוקש בעקבות פיצוץ שגרירויות ארצות הברית בקרן אפריקה בשנת 1998.

עלי זיידאן במהלך פגישה עם ג'ון קרי השנה (צילום: ויקימדיה)
עלי זיידאן במהלך פגישה עם ג'ון קרי השנה (צילום: ויקימדיה)

ביום שני השבוע דרשה לוב הסברים משגריר ארצות הברית על לכידת מנהיג אל-קעידה בשטחה, אך בו ביום אמר זיידאן שלוב משמשת בסיס לייצוא נשק ברחבי האזור, וביום שלישי הוא קרא למערב, לא בפעם ראשונה, לסייע בבלימת הקיצוניות במדינה.

כמה ארגונים במדינה מאשימים את הממשלה בשיתוף פעולה בחטיפת אל-ליבי. סביר, אם כך, שהם רואים בזיידאן בוגד. ביום שני השבוע השתלטו חיילים לובים על משרד ראש הממשלה בדרישה לתשלום שכרם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן