Skip to content

חוזה פליסיאנו כבש את הקהל עם הרבה אהבה

מי אמר שאין לנו ידידים בעולם? חוזה פליסיאנו, שהופיע הערב מול 4500 צופים בנוקיה תל-אביב, לא חסך מחמאות ממדינת ישראל ומהעם היהודי ואף אמר לקול תשואות הקהל: "החזיקו מעמד!" יובל אראל החזיק מעמד עד לסיום המופע האיכותי והמענג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קול פעמונים ואצבעות זהב על הגיטרה. פליסיאנו בנוקיה. צילום: יובל אראל

כישרון, מזל ואמא שלא ויתרה, הובילו את חוזה פליסיאנו, בן 69 מפורטוריקו, לנסוק אל העולם המוזיקלי הבינלאומי כגיטריסט, זמר ומלחין, שנולד לעולם עיוור לחלוטין. עובדה שלא היוותה מכשול לכשרונו המוזיקלי כאשר כבר בגיל רך החל לנגן בכלי נגינה שונים ולהאזין לתקליטים רבים.

בגיל 18 כבר השיק את אלבומו הראשון ולאחר מכן התפרסם בביצוע גרסאות כיסוי לטיניות לכמה להיטים של אותם ימים כשירם של הדלתות " Light My Fire" ועוד. אני, שגדלתי על שורה ארוכה משיריו, לא חשבתי להחמיץ את ההזדמנות, כשנודע לי שהוא מגיע לתל אביב למופע. ואכן, הערב, מול כ-4500 צופים באולם נוקיה בתל-אביב, התמזל מזלי לצפות בפיליסיאנו ולהאזין מקרוב לאיש בעל קול הפעמונים ואצבעות הזהב על הגיטרה.

להיטים וחיוכים. פליסיאנו. צילום: יובל אראל

חוזה לא מש ממקום מושבו במהלך כל המופע ובין שיר לשיר הוא שופך מחמאות על עם ישראל, מדינתנו ובכלל כולו קורן מאהבת ישראל. מילותיו "החזיקו מעמד" הדהדו באולם לקול מחיאות כפיים סוערות. זה באמת נדיר שאמן אורח מביע כל כך הרבה אהבה לעם לבדד ישכון.

מחווה מרגשת הייתה כאשר בין שורות הקהל, שמילאו את ה"אורקסטרא" – המושבים מול הבמה, ישבו כמה עשרות לקויי ראייה עם כלבי הנחיה שלהם. הם הוזמנו כאורחים למופע על ידי פליסיאנו.

פליסיאנו הזמין למופע עשרות אנשים לקויי ראייה. צילום: יובל אראל

אז מה היה לנו במופע? שורה ארוכה של שירים, ביניהם כמה מהלהיטים המפורסמים ביותר -"Rain", "Light my Fire", " Qué Será" ן- "California Dreaming". הסימפונייט רעננה, שעיטרה את שיריו בכלי מיתר ונשיפה, קהל שהתרווח במופע מענג ואיכותי, הרחק מההמון הסואן.

קוראים לזה קולטורה, אני מכנה זאת הגשמת חלום של ילד, הילד הזה הוא אני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן