Skip to content

תשובת הממשלה לרצח: חיזוק היישוב בבקעה

שר הבינוי והשיכון הורה לחזק את היישוב ברוש הבקעה בתגובה לרצח שריה עופר, הלילה בביתו במושב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל  הורה הבוקר לאנשי משרד השיכון להיערך באופן מיידי לקראת הגדלת וחיזוק היישוב ברוש ״שתהיה תשובה ציונית ההולמת לרצח המתועב״. זאת, כתגובה לרצח שריה עופר הלילה.

בתגובה שפרסם אמר השר אריאל כי הוא מביע צער כבד על הירצחו של חברו שריה עופר (יא-יא) בפיגוע בבקעה על ידי מרצחים שפלים: ״עם ישראל מרכין היום ראש. אלוף משנה שריה עופר (יא-יא) הי״ד ידידי ורעי היה ממפקדי צה״ל הטובים ביותר. יא-יא היה תמיד החלוץ לפני המחנה. כך היה בצה״ל וכך גם בהתיישבות כאשר הוביל רבים אחריו להתיישבות בבקעת הירדן אותה הוא ראה ערך ציוני ממדרגה ראשונה״.

ya ya
שריה עופר, יא-יא, שנרצח אמש בביתו במושב ברוש הבקעה (צילום משפחתי)

ההנהגה הצעירה של הבית היהודי אמרה בתגובה לפיגוע כי שוב מוכח שכל ויתור מצד מדינת ישראל רק מזמין את הפיגוע הבא.  ״אחר כך יגידו המומחים שאין עלייה בטרור. מסתבר שדווקא המשך המו"מ מוליד טרור. אנו קוראים לרוה"מ: הפסק את המו"מ. עצור את הטרור״.

ח"כ עמר בר-לב  (העבודה) הגיב על הרצח של אל"מ (במיל') שריה (יא יא) עופר אותו הכיר משירותו הצבאי: "כמי שהכיר את יא יא באופן אישי אני משתתף בצערה של המשפחה על הרצח הנתעב ובטוח כי צה"ל וגורמי הביטחון ישימו את ידיהם על מבצעיו. אני קורא לאנשי הימין לנהוג בכבוד ולא לנצל את הרצח למטרות פוליטיות לפחות עד אחרי הלוויה".

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס  לרצח הנתעב של אלוף משנה בדימוס שריה עופר, שאירע הלילה.

"אף אחד לא ינוח עד שיעלו על עקבות המרצחים ועד שתתברר התמונה כולה, כל מה שקרה", אמר הנשיא. "אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחה ולהביע את צערי על אבדנו של קצין גבוה בצה"ל  ששירת את עמו ואת ארצו בצורה מעוררת כבוד".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן