Skip to content

ארה"ב: נעצר בפקיסטן אחד המנהיגים הבכירים בטליבאן

סגנית הדובר במחלקת המדינה האמריקנית, מרי הארף, הודיעה לכתבים שכוחות ארה"ב עצרו את לטיף מחסוד, אך סירבה להגיב על מקום מעצרו ומתי נעצר. זהו המבצע השלישי מסוגו מאז השבוע שעבר: כוחות אמריקניים מבצעים מעצרים בעולם נגד מנהיגים בולטים בארגונים שמואשמים על ידי ארה"ב במעורבות בטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מארי הארף
מבצע שלישי בתוך שבוע. מארי הארף

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה ביום שישי כי כוחות של ארה"ב עצרו את, לטיף מחסוד, אחד ממנהיגי טליבאן הבולטים בפקיסטן.

סגנית הדובר במחלקת המדינה האמריקנית, מרי הארף, הודיעה לכתבים שכוחות ארה"ב עצרו את מחסוד. היא תיארה אותו כמנהיג בכיר בטליבאן-פקיסטן. "אני יכולה לאשר כי כוחות אמריקניים הצליחו ללכוד את המנהיג הטרוריסטי, לטיף מחסוד, במבצע צבאי", דיווחה אך סירבה להגיב על מקום מעצרו ומתי הוא נעצר. הארף הוסיפה, שארגון הטליבאן של פקיסטן נטל אחריות לניסיון הפיגוע בטיימס סקוור בניו יורק ב-2010, בנוסף לפיגועים רבים בפקיסטן.

המבצע הצבאי שבו נעצר מחסוד הוא השלישי מסוגו מאז השבוע שעבר. כוחות אמריקניים מבצעים מעצרים בעולם נגד מנהיגים בולטים בארגונים שמואשמים על ידי ארצות הברית במעורבות בטרור. בשבוע שעבר נעצרו שני מנהיגים איסלאמיסיטים, בשני מבצעים צבאיים דומים. האחד בסומליה, שם הצליחו כוחו אמריקני לעצור את עבד אלקאדר מוחמד עבד אלקאדר, מנהיג בארגון "אלשבאב", שהתחבר לארגון אל קעידה. המבצע השני, היה בלוב, שבו נעצר עבד אלחמיד אלרקיעי שידוע ב-אבו אנס אליבי, אחד ממנהיגי ארגון אל קעידה. שני המנהיגים הללו מואשמים במעורבות בפיגועים בטנזניה ובקניה בשנת 1998 נגד השגרירות של ארצות הברית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן