Skip to content

יונתן בן ארצי קרא לנתניהו: "אתה חייב לנו שלום"

כ-35 אלף בני אדם השתתפו בעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בככר על שמו בתל אביב. נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, קרא לראש הממשלה לעשות שלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמונה עשרה שנים לאחר רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין התכנסו על פי הערכות המשטרה כ-35 אלף בני אדם בעצרת לזכרו בככר רבין בתל אביב. כל הרחובות במרכז תל אביב נחסמו אמש והעצרת התנהלה ללא הפרעה. 

נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, קרא על בימת העצרת לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה, אין לי כוונה לבוא איתך חשבון על מה שקרה אז באותו הלילה. גם אתה למדת והפנמת את לקחי הוויכוח הפוליטי. גדלתי ובגרתי את הלילה ההוא. השנים עברו וכאבי עוד כאן, אני לא יכול להאשים אותך במה שקרה. כל אחד מאיתנו עשה את החשבון שלו. ואני יודע בבטחה שגם אתה למדת והפנמת ועיכלת את הגבולות בוויכוח הפוליטי. ראש הממשלה, סבא שלי נרצח על השלום ואתה חייב לנו, לכולנו את השלום". עוד אמר: "יום הזכרון אינו יום מפלג. הוא יום של הכאה על חטא, יום של בקשת מחילה".

אין לי כוונה לבוא חשבון. יונתן בן ארצי מדבר לנתניהו בככר (צילום: נירה ידין)
אין לי כוונה לבוא חשבון. יונתן בן ארצי מדבר לנתניהו בככר (צילום: נירה ידין)

על הבמה הופיעו אישים ואמנים רבים ביניהם הרבנית הדסה פרומן, אלמנתו של הרב מנחם פרומן, שדיברה על הקירוב בין השונים ואמרה: "בכיכר הזאת נוצר משהו חדש – הרצון להליכה משותפת". את הערב הנחה השחקן משה איבגי שאמר כי אסור שהרצח יהרוס את חלום השלום. הזמרים שירי מימון ושמעון בוסקילה פתחו את העצרת בשיר לשלום, אותו שרה הזמרת מירי אלוני בליל הרצח. הופיעו גם אחינועם ניני, קובי אוז, אסף אמדורסקי והגרובטרון. השר עמיר פרץ היה היחיד מבין שרי הממשלה שהשתתתף בעצרת.

(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
שירי מימון ושמעון בוסקילה מבצעים את שיר השלום (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
משה איבגי (צילום: נירה ידין)

בשנה שעברה קמה קואליציית אירגונים חדשה שחרטה על דגלה את המסר "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה" והובילה את העצרת לזכר רצח ראש הממשלה כאירוע בו כל חלקי החברה הישראלית מתאחדים מאחורי הקריאה לחיזוק הדמוקרטיה. היא עשתה זאת גם השנה, למרות שעדיין נשמעו הדים מחילוקי הדעות בשנה שעברה. 

זוהי קואליציה רחבה של ארגונים, קבוצות ואישים בהם התאחדות הסטודנטים, מועצת תנועות הנוער, מחנות העולים, השומר הצעיר, הנוער העובד והלומד, דרור ישראל, הצופים, בני עקיבא, עזרא, האיחוד החקלאי, תנועת תרבות, הבונים דרור העולמי, הפדרציה היהודית של פורטלנד, הפדרציה היהודית של מטרו ווסט, כלל- מרכז יהודי ללמידה ומנהיגות, קבוצות עם, שוויון עכשיו, תנועת המושבים, עמינו, נאמני תורה ועבודה, יולי תמיר, נזיר מג'לי, בני לאו, הרב ג'יימס ברנדט, מנכ"ל פדרציית איסט ביי ועוד.

(צילום: נירה ידין)
בתו של רבין, דליה רבין פילוסוף (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

בדף הפייסבוק של הקבוצה נכתב: "שמונה עשרה שנים לאחר רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין והדמוקרטיה הישראלית נתונה תחת מתקפות בלתי פוסקות, החברה שסועה, מפורדת וביטויי הגזענות עולים על פני השטח מידי יום ביומו. היסודות עליהם נבנתה מדינת ישראל הלכו והתערערו ועתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית לא מובטח לה. נעמוד בכיכר הקרויה על שמו, ציבור ישראלי רחב ומגוון, כדי להזכיר שרצח ראש הממשלה אינו רק יום אבל לאומי, הוא יום לחשבון נפש עמוק. יום למבט מפוכח וכואב אל תוך המציאות הישראלית ולזכור כי הרצח הינו תמרור אזהרה חד וברור הניצב בפנינו כבר 18 שנה וממנו אסור לנו להתעלם".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן