Skip to content

סוף עידן: בית מעריב הישן והטוב ננטש

סוף תקופה: מעריב עובר דירה: הבניין ברחוב קרליבך, כשמו של העורך המיתולוגי הראשון של מעריב. הבניין המעוטר בלוגו האדום והגדול של מעריב, יינטש בימים הקרובים לטובת משרדים חדשים במגדל רובינשטיין הסמוך. העיתונאים יאולצו לעבור לירושלים. הקץ למערכת מעריב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה חגיגית מטעם מעריב מנוסח במינימליזם המעבר הדרמטי מהמבנה הוותיק של העיתון, שהפך לנקודת ציון בתל אביב. בסך הכל עוברים את הכביש: ה"עיתון מעריב 'חוצה את הכביש' ועובר למשרדים חדשים במגדל רובינשטיין, בצומת מעריב ההיסטורי. בימים האחרונים נשלמות עבודות הבינוי במשרדים החדישים לשם יעברו בחודש הקרוב מחלקות הסחר, מוקד שירות הלקוחות ומחלקת מנויים. שאר מחלקות העיתון ובו עיתונאים, עורכים ואנשי צוות העיתון וההנהלה הבכירה יעברו למשרדי החברה בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים במהלך החודש הקרוב", כך לשון ההודעה הרשמית.

בית מעריב: הסוף (צילום: שרית פרקול)

הודעה זו מפרטת את נסיונותיו של המו"ל החדש שלמה בן צבי להציל את העיתון. ניסיונות החייאה הכרוכים בהמתת חסד של המוסף הכלכלי עסקים וסינדיקציה עם גלובס, והעברת הדפוס וההפצה למיקור חוץ. "כעת מגיע המהלך של המעבר למשרדים חדשים, שבעיתון מקווים שיסמן תחילתה של תקופה של צמיחה והתחדשות". צמיחה והתחדשות או התמוססות והתמזגות לתוך עיתון מקור ראשון?

המעבר הפיזי למקום סמוך לצומת קרליבך לינקולן הצופה על גשר מעריב, הוסבר כמחוות כבוד למייסד העיתון, עזריאל קרליבך, ו"הוקרה והערכה לבית מעריב המיתולוגי שבו פעל העיתון במשך שנים רבות": "מצד אחד אנחנו מתחדשים ומסתכלים קדימה, אך כל העת מציצים מהחלון לרחוב קרליבך, המייסד, ולמיקום ההיסטורי, כדי לזכור את העבר המפואר והמסורת של העיתון", אמרו בעיתון.

המערכת העיתונאית, עם זאת, כבר לא תהייה בסביבה ותעבור כולה, בעקבות אתר NRG והמוספים "סופשבוע" ו"ערב שבת", לירושלים, שם מפעיל בן צבי גם את מערכת העיתון מקור ראשון שבבעלותו. מעבר המסמן את מיזוגן הסופי של שתי המערכות ואת היטמעותו של מעריב בתוך העיתון בעל האג'נדה הדתית-לאומית. האם ימשיך העיתון לשמש במה למגוון דעות? הזמן יגלה.

"צומת מעריב ועיתון מעריב שזורים זה בזה ויצרו אתוס בתל אביב. היה לנו חשוב להישאר בקרבת בית מעריב הנוסטלגי לזכר ימים עברו. שאר מחלקות מעריב נמצאות בתהליך של מעבר אל ירושלים, עיר הבירה של ישראל. אנו סבורים שראוי כי כלי תקשורת הדוגל באג'נדה ציונית יקבע את משכנו דווקא בעיר זו" נמסר ממעריב.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    19 באוקטובר 2013 @ 10:11

    הבעיה היום שאנשים לא קונים עתונים האינטרנט הביא לנגישות של כל אחד לחדשות שמעודכנות מידית כל אחד יש לו טלפון ובו יש כמובן חיבור לאינטרנט ומשם הוא מקבל את החדשות העיתון של הנייר יעלם אין אפשרות לעצור את הקידמה לאט לאט יעלם העיתון המודפס
    וזה לא קשור לשום דבר אחר הקידמה לעתים הורסת דברים טובים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן