Skip to content

בני זוג מבוליביה הבריחו בבטנם סמים ונידונו למאסר ממושך

בני זוג, אזרחי בוליביה, הסכימו להבריח קוקאין נוזלי לישראל. המציאות הכלכלית דחפה אותם להתפתות ולהסתכן באחסון סם נוזלי בבטנם. את שכרם משולחיהם לא קיבלו, אך קיבלו עונש מאסר מבית המשפט ובנם הצעיר נותר בבוליביה עם סבתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בני זוג מבוליביה נשפטו היום (ראשון) למאסר ממושך בשל ניסיון הברחת סמים לישראל. הגבר ירצה 45 חודשי מאסר בפועל וזוגתו 32 חודשי מאסר בפועל. בנם הקטין של השניים נותר בגפו בידי סבתו. כך פסק יעקב שפטר, שופט בית המשפט המחוזי בלוד. השניים הורשעו ביבוא סם מסוכן ובקשירת קשר לביצוע פשע.

בלדרות והברחת סמים נדמה כעיסוק צדדי שמכניס הרבה כסף,  כך  לפחות זה נראה על פני מסכי הקולנוע. בסרטים זה נראה עניין פשוט לכאורה והגיבורים בדרך כלל מפליגים לדרכם עם ממון לא קטן בכיסם. במציאות זה הרבה יותר מכוער, אפור ומוביל ישירות אל בתי הכלא. כך למדו היום על בשרם בני הזוג.

השניים, בוליביאנים עניים, הורים לילד בן שמונה, הגיעו לישראל ביולי 2012 כשבתוך קיבותיהם 58 זרגים (כך מכונה שקית עטופה קונדום, המכילה סם). קצת יותר מחצי קילוגרם שבלע כל אחד מהם.  השניים נעצרו ברידתם מהמטוס והובלו ישר למעצר.

בחקירתם הודו קריסטובל רודריגס אלברס ובת זוגו איבון חיובנה אלי פורטלס, אזרחי בוליביה, שמצוקה קשה כלכלית כשהם חסרי זכויות סוציאליות וביטוח רפואי, הובילה אותם להסכים להבריח את הסם לישראל.  בתמורה, כך סיפרו, הובטח להם תשלום של 4,000 דולר לכל אחד. את הכסף הזה לא קיבלו ומן הסתם גם לא יקבלוהו בעתיד.

פרקליטם של הזוג, עו"ד בנימין ברקי מטעם הסניגוריה הציבורית, סיפר לשופט על המצוקה הקשה בה הם חיים וציין כי השניים לא תכננו, הגו ויזמו את הברחת הסם. לטענתו הם שימשו "כמחסן" אנושי בלבד ובעצם מהווים את החוליה החלשה בכל המערכת. הוא סיפר כי בנם בן השמונה נותר לגור לבדו והופקד בידי סבתו, שהיא בעצמה חולה ומתקשה לתפקד. עו"ד ברקי ביקש מהשופט כי יקל בעונשה של האם או האב על מנת שאחד מהם יוכל לחזור במהרה לביתם לטפל בילדם.

 עורך דין ליאת פלג מפרקליטות מחוז מרכז, סברה כי דווקא בשל כך יש להחמיר בעונשם של השניים. "העובדה שצפוי להם עונש מאסר ממושך בארץ זרה וכן העובדה כי מדובר בבני זוג במצוקה כלכלית בה הם  שרויים, היא סיבה שאינה יחודית", היא אמרה. לטענתה, דווקא בשל כך יש להחמיר את העונש כדי להרתיע אחרים השרויים במצוקה כזו בארצות מוצאם ומפותים לשמש בלדרים בשל מצוקתם. "זו שיטה שהפכה לתופעה נרחבת", היא ציינה.

עו"ד פלג דרשה מאסר שינוע בטווח של בין 3.5 עד 6.5 שנים. עו"ד ברקי ביקש לאישה  2.5 שנים וקצת פחות מארבע שנים לגבר. "הכמות הרבה כל כך של גזרי דין אליהם הופניתי, אשר ניתנו רק בתקופה האחרונה ועניינם יבוא סמים מארצות דרום אמריקה", ציין השופט, "ניתן ללמוד ממנה על היקפה המדאיג  של התופעה ועל הצורך בהרתעה מוגברת". הוא הביא לדוגמה פרשה אחרת שאירעה לא מזמן, בה נדונו  אם לשלוש שנות מאסר ושתי בנותיה ל5.5 שנות מאסר כל אחת.

השופט שפטר אמר כי איננו מתעלם מהמצוקה הקשה מאוד של בני הזוג או מהעובדה כי מייד שנעצרו הודו ושתפו פעולה וכן את חרטתם וצערם שהביעו על כך "לבסוף אביא בחשבון את מעמדם הנחות בסולם ההיררכי של שרשרת יבוא הסם", אמר השופט,  "וכן את העובדה שלא קיבלו את כספם". למרות זאת, הוסיף השופט, "אלמלא תרומתם, לא היתה יוצאת תכנית הברחת הסם אל הפועל".

"גם אכלו את הדגים הבאושים וגם הולקו באחוריהם", אמר על פסק דין זה עורך דין פלילי ותיק.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    14 באוקטובר 2013 @ 18:51

    ממש לבכות על שליחי השטן [מברחי הסמים] ההורסים כל חלקה טובה במדינההחל משכונות העוני ועד שכונות היוקרה בתל אביב[ובארץ כולה] אני מבקש לשחרר אותם לתת להם אזרחות ישראלית להביא את הילד והסבתא לארץולשלם להם את שכר העבודה כך לא מתנהגים יהודים מה קרה שכחתם את השואה שכחתם כי גרים היתם בארץ מצרים מה זו הגזענות הזו על שני אנשים מסכנים שבסך הכל רצו לרצוח כמה נשמות בישראל מה הם כבר עשו כשאני קורא את העונשים הם יצאו בזול בארצות הברית הנאורה היו יושבים לפחות עשר שניים אם לא יותר שלא לדבר על טורקיה או על תאילנד יש כאלה שקיבלו מאסר עולם על פחות ממה שני הצדקים האלה הבריחו ויש כאלה שקיבלו עונש מוות בתאילנד בקיצור יש להחמיר בעונשים כי אחרת הטיולים האלה משתלמים כנראה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן