Skip to content

ש"ס הבטיחה "ברכת ה', אורך ימים ושנות חיים" למצביעי משה ליאון

כך עולה מתלונה שהגישה עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נגד רבנים במועצת חכמי התורה של ש"ס. במודעה, שהתפרסמה לאחר מותו של הרב עובדיה, נעשה שימוש גם בשמו של מרן ש"סמך ידיו" על מועמדותו של ליאון. ובינתיים מערכת הבחירות מתלהטת וח"כ אביגדור ליברמן, פטרונו הפוליטי של משה ליאון, תוקף את ברקת בחריפות חסרת תקדים בעמוד הפייסבוק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשעה ימים לפני הבחירות לרשויות המקומיות הגישה חדו"ש – העמותה לחופש דת ושוויון – תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד רבנים במועצת חכמי התורה של ש"ס ונגד רבנים מיהדות התורה, על תעמולת בחירות אסורה בניגוד לחוק הרשויות המקומיות.

מודעת התמיכה של מועצת חכמי התורה במשה ליאון
מודעת התמיכה של מועצת חכמי התורה במשה ליאון

התלונה הראשונה מתייחסת למודעת בחירות שהתפרסמה ביום חמישי בשבוע שעבר, בעיתון "בקהילה" ובמקומות נוספים – ועליה חתומים הרבנים שלום כהן, שמעון בעדני ומשה מאיה, חברי "מועצת חכמי התורה בארץ הקודש". במודעה קוראים הרבנים הללו "קריאת קודש" "לפעול, לסייע.. להצביע אך ורק למען בחירתו של מר משה ליאון …." ומבטיחים לנשמעים לקריאה להצביע עבורו לראשות עירית ירושלים "ברכת ה' אורך ימים ושנות חיים יוסיפו להם מתוך בריאות ונחת וכל טוב". לטענת מגישי התלונה עשתה המודעה – שכותרתה "הציווי האחרון של מרן זצ"ל" – שימוש אף בזכרו והשפעתו  של הרב עובדיה יוסף ז"ל, על ציבור מאמיניו, משום שהיא מזכירה כי הרב עובדיה יוסף סמך את ידיו על מועמדותו של ליאון והביע בו את תמיכתו מספר פעמים.

התלונה מתייחסת גם להודעה מטעם בית דינו של הרב נסים קרליץ, בחתימתם של הרבנים סילמן, רוזנברג וקנייבסקי, המודיעה כי מי שלא יציית לפסק דין שניתן בנושא הבחירות (וחובת ההצבעה עבור ישראל פרוש לראשות עירית אלעד) "הנהו מסרב לדין תורה". מגישי התלונה אומרים כי השימוש בהודעה זו ברורה ומובנת, לקהל היעד אליו היא מכוונת: היינו – איום בנדוי והשלכות קשות ומרחיקות לכת.

ובינתיים, מערכת הבחירות בירושלים מתלהטת. בעוד ראש עיריית הבירה, ניר ברקת, מתגאה בשלושה גני ילדים חדשים שחנך היום – ח"כ אביגדור ליברמן, פטרונו הפוליטי של משה ליאון, תוקף אותו בחריפות חסרת תקדים בעמוד הפייסבוק שלו.

חנוכת גני הילדים בירושלים (צילומים: עמוד הפייסבוק של ניר ברקת)
חנוכת גני הילדים בירושלים (צילומים: עמוד הפייסבוק של ניר ברקת)

"במשך 15 שנה רצופות נסגרו בעיר גני ילדים במגזר הציוני ומספר התלמידים הלך ופחת בהתמדה. ההורים עזבו, ואיתם הילדים, ירושלים התדרדרה", כתב היום ניר ברקת בעמוד הפייסבוק שלו. "זו הסיבה שבגללה עזבתי את כל עסקי ונרתמתי במשרה מלאה למען ירושלים.

"כל כך מרגש לראות סוף סוף את המגמה משתנה. במקום לסגור, השנה פתחנו 26 גני ילדים חדשים במגזר הציוני (ממלכתי וממלכתי דתי)", כותב ראש העיר, ניר ברקת. ממינוס 12% בעשור וחצי האחרונים, לפלוס 6% בקדנציה הנוכחית. הבוקר חנכנו עוד 3 גני ילדים חדשים בחומת שמואל לגילאי 3-6. ממשיכים בכל הכוח!"

ותשובתו של ליברמן: "בימים האחרונים הבין סוף סוף ניר ברקת שהוא נכשל ושירושלים לא רוצה אותו יותר. אני יודע זאת כי זהו ההסבר לכך שברקת מתרוצץ מאולפן לאולפן כאחוז אמוק, היסטרי ולחוץ ומפזר שקרים והשמצות. אמנם אומרים שאין תופסים אדם בשעת צערו, אבל בכל זאת כדאי שמישהו יתפוס את ברקת ויגיד לו שגם אם הוא הולך להפסיד זו לא סיבה לאבד עשתונות, לשקר במצח נחושה ולפגוע באנשים ובציבורים שלמים שעד עכשיו הוא שיבח וביקש את תמיכתם.

"אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק", כותב ליברמן. "ברקת מתנהל כאילו ההיסטוריה התחילה אתמול. הוא חושב שהוא יכול להגיד על אנשים דברים הפוכים לגמרי ממה שאמר עד שהם החליטו שהם לא תומכים בו. הוא חושב שהוא יכול למחוק דברים מושחתים שהוא עשה ולהצטייר כמיסטר קלין. אבל אנחנו יודעים וזוכרים בדיוק את העובדות".

ליברמן טוען כי ניר ברקת שיבח את משה לאון במכתב שכתב לראש הממשלה – ומצטט ממכתבו: "כהונתו של משה ליאון כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים הינה יוצאת דופן לטובה…צוות מנצח לא מחליפים ויש חשיבות רבה להמשך כהונתו של ליאון…יש לי אמון מלא במשה ליאון!" בהמשך מצטט ליברמן דברים שהטיח בניר ברקת, מספר 3 ברשימתו, מאיר תורג'מן: "הפכת להיות בדיחה בעיר הזו…מתי היית ברחוב אגריפס? מתי היית בשוק מחנה יהודה? אתה פוחד ללכת לשם?…אתה הראשון שדופק את העניים כאן בירושלים". ליברמן ממשיך ומאשים את ברקת כי בזמן כהונתו עזבו 90 אלף איש את ירושלים וכי ירושלים נמצאת במקום ה-144 מתוך 152 בזכאות לבגרות, אחרי טייבה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן