Skip to content

אירונאוטיקס תשביח מל"טים בנאט"ו

זכתה בחוזה של סוכנות הרכש והתמיכה של נאט"ו להשבחת צי המל"טים של אחת ממדינות הארגון, בשווי של כ-10 מיליון דולר. לפני חודש זכתה אירונאוטיקס בחוזה באסיה בשווי של 20 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירונאוטיקס זכתה בחוזה רב שנתי מטעם סוכנות הרכש והתמיכה של נאט"ו (NATO Support Agency) לאספקת שרותי תחזוקה ותמיכה במיני מל"ט אורביטר מתוצרתה, הנמצא בשימוש של חלק מחברות נאט"ו. היקף חלקו הראשון של החוזה הינו כ-10 מיליון דולר. זהו החוזה השני שהחברה זוכה בו בתוך חודש אחד. בספטמבר זכתה אירונאוטיקס בחוזה לאספקת מערכת האירוסטאר המתקדמת לחיל האוויר של מדינה בדרום מזרח אסיה, בשווי של יותר מ-20 מיליון דולר.

מיני מל"ט אורביטר. שייך לצי של אחד מצבאות נאט"ו, אשר מפעיל כיום את המערכת באפגניסטן
מיני מל"ט אורביטר. שייך לצי של אחד מצבאות נאט"ו, אשר מפעיל כיום את המערכת באפגניסטן. צילום: אירונאוטיקס

ההשבחה תתבצע באופן מדורג

בחוזה החדש תבצע אירונאוטיקס תכנית השבחה לצי האורביטר של אחד מצבאות נאט"ו, אשר מפעיל כיום את המערכת באפגניסטן. השבחת המל"טים תתבצע באופן מדורג במהלך השנתיים הקרובות, ובנוסף תספק החברה מלאי חלפים ושירותי תיקונים לצי האורביטר הקיים באופן שיאפשר לצבא הלקוח להמשיך ולהפעיל מבצעית את מרבית המערכות שבבעלותו במהלך ביצוע התכנית, תוך שמירה על יכולת מבצעית גבוהה.

חוזה התמיכה הרב שנתי מאפשר גם למדינות אחרות החברות בנאט"ו ולמדינות שותפות של הארגון לרכוש מערכות ושירותי תמיכה באמצעות סוכנות הרכש של הארגון, ובכוונת הסוכנות להציע את המערכת למדינות נוספות בארגון.

"תקופת הפעלה מבצעית ממושכת"

"אנו גאים להיות חלק מקבוצה מצומצמת ויוקרתית של חברות מובילות אשר מספקות לנאט"ו ציוד ושירותים בתחום המערכות הבלתי מאוישות, באמצעות NSPA", אמר היום מנכ"ל אירונאוטיקס, עמוס מתן, "תכנית השדרוג תוכננה בקפידה יד ביד עם NSPA וצבא הלקוח, על מנת לאפשר למשתמש לשדרג את צי האורביטר שברשותו תוך שמירה על הערך המבצעי של המערכות הקיימות. בסיומה של תכנית ההשבחה יהיה בשירות הלקוח צי ממתקדם ביותר של מיני-מל"טים, שיאפשר ביצועים גבוהים ותקופת הפעלה מבצעית ממושכת".

מיני מל"ט אורביטר

מיני מל"ט אורביטר היא מערכת למשימות תצפית ואיסוף מודיעין חזותי, ומגוון משימות נוספות, כדוגמת מיפוי וצילום אווירי ברזולוציה גבוהה, מודיעין תקשורת ותחנת ממסר.

אורביטר מופעל בעולם ב-5 יבשות על ידי כ-20 צבאות, סוכנויות ביטחון פנים וגופים נוספים. המערכת צברה במהלך השנים עשרות אלפי שעות טיסה מבצעיות. המערכת קלה לנשיאה ולהפעלה, מונעת במנוע חשמלי ומתאפיינת בטווח תקשורת גדול, במשך טיסה ממושך וביכולת פעולה בתנאי מזג אויר קשים.

תכונות ויכולות עיקריות של אורביטר

• משך טיסה: עד 4 שעות
• טווח הפעלה מתחנת השליטה הקרקעית: 30 ק"מ – 80 ק"מ
• גובה טיסה מרבי: 18,000 רגל (כ-6,000 מטר) מעל פני הים
• משקל המראה מירבי: 9.9 ק"ג
• משקל מטען ייעודי: עד 1.5 ק"ג
• מטענים ייעודיים: מערכת אלקטרו-אופטית עם חיישני יום ולילה וסמן לייזר, ממסר תקשורת, מודיעין תקשורת, צילום ומיפוי אווירי ועוד.

חוזה שני

כאמור, זהו החוזה שני שהחברה זוכה בו בתוך חודש אחד. בספטמבר זכתה אירונאוטיקס בחוזה לאספקת מערכת האירוסטאר המתקדמת לחיל האוויר של מדינה בדרום מזרח אסיה, בשווי של יותר מ-20 מיליון דולר. המערכת שנרכשה היא הדור הבא של האירוסטאר, והיא כוללת כמה מל"טים טקטיים, מגוון אמצעי איסוף מודיעין מתקדמים, תקשורת דיגיטלית מתקדמת ותחנות שליטה קרקעיות עם יכולת ממשק למערך השליטה והבקרה של הלקוח. המערכת מאפשרת איסוף מודיעין ויכולת איתור מטרות ומעקב בזמן אמת. מערכת אירוסטאר המתקדמת צפויה להשתלב במערכות הקיימות של הלקוח. הייתה זו העסקה הגדולה הראשונה שאותה הוביל עמוס מתן, מנכ"ל החברה החדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן