Skip to content

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת החשמל

ועד עובדי חברת החשמל פתח בעיצומים. העובדים מתרעמים על הממונה על השכר קובי אמסלם הדורש מעובדי החברה ומגמלאיה להחזיר למדינה עד אלפי שקלים לעובד בגין תוספות חריגות שקיבלו בשלוש השנים שחלפו. עופר עיני יקיים מחר דיון מיוחד בהנהגת ההסתדרות בהשתתפותם של ראשי ועדי העובדים של טבע ובז"ן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשק מתחיל להתחמם בתחום יחסי העבודה. ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בחברת החשמל. סכסוך העבודה יכלול את 13 אלף עובדי החברה והוא הוכרז בעקבות דרישת העובדים לחתום על הסכם עבודה קיבוצי, אשר יסדיר את מכלול זכויות העובדים ותנאי העסקתם במסגרת הרפורמה וגם בנוגע לצעדים חד צדדיים, על רקע השינוי המבני ודרישת הממונה על השכר להפחתת זכויות העובדים.

עובדי חברת החשמל בעבודת תיקון לילית (צילום: חברת החשמל)
עובדי חברת החשמל בעבודת תיקון לילית (צילום: חברת החשמל)

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני החליט היום לקיים מחר בשעה 11:00 דיון מיוחד בהנהגת ההסתדרות בהשתתפותם של ראשי ועדי העובדים של טבע ובז"ן, בעקבות הודעותיהן של הנהלות טבע ובז"ן על פיטורי מאות עובדים.

מנהלים לחופשה יזומה

הודעת ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת חשמל באה לאחר שוועד העובדים של החברה החל לנקוט עיצומים והורה למנהלים בחברה לצאת לחופשה יזומה. המשמעות היא שאם היום יהיו קלקולים במתקני החברה, תיקונם לא יהיה מיידי. העובדים מתרעמים על הממונה על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם, שלטענתם, החל במהלך חד-צדדי לבצע החזרים של תשלומים שונים ששולמו לעובדי חברת החשמל.

ביום חמישי שחלף שלח הממונה על השכר קובי אמסלם מכתב להנהלת חברת החשמל ולוועד העובדים בחברה, שבו הוא מסר, כי ידרוש מעובדי החברה ומגמלאיה להחזיר למדינה עד אלפי שקלים לעובד, בגין תוספות חריגות שקיבלו בשלוש השנים שחלפו. דרישתו של אמסלם באה דווקא שנראה היה, כי חלה התקדמות רבה להגיע להסכם רפורמה בחברת החשמל. ועדה ממשלתית שמינו שרי האוצר והתשתיות בראשותו של אורי יוגב, שבה חבר גם אמסלם, קיימה בתקופה האחרונה דיונים מרוכזים במטרה לסכם מתווה מקובל על כל הצדדים להסכם הרפורמה.

תגובת ההנהלה

"החברה קיבלה את מכתבו של הממונה על השכר ולומדת אותו. להבנת החברה נושא שכר העובדים ייכלל בדיוני ועדת יוגב לרפורמה במשק החשמל. לתפיסתנו צעדים חד-צדדיים במהלך משא-ומתן הם מהלך שגוי ותמוה", מסרה ביום חמישי הנהלת חברת החשמל. היום החל ועד העובדים של חברת החשמל לנקוט עיצומים וההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה.

הפיטורים בטבע

לפני שלושה ימים הודיעה חברת התרופות הישראלית טבע, בניהולו של הנשיא והמנכ"ל ג'רמי לוין, כי תצמצם כ-10% ממצבת כוח האדם הגלובלית במשך 2014. משמעות ההודעה – פיטורים של כ-5,000 עובדים. ביניהם כ-800-700 מישראל, מתוך מצבת כוח אדם של כ-7,400 עובדים, ובכך תחסוך שני מיליארד דולר עד סוף 2017.

ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע( צילום: טבע)
פיטורים של 700-800 עובדים בישראל. ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע( צילום: טבע)

העובדים של טבע מתכוונים לכנס מחר אסיפת עובדים והם בטוחים כי באסיפה יודיעו על שביתה. עובדי טבע משתייכים ל-11 ועדים שונים, שכעת הם מוכנים ללכת לקראת מאבק חריף מול הנהלת החברה. העובדים דורשים, שיקוצץ שכר המנהלים הבכירים לפני שפוגעים בהם.

"דגל ירוק"

בראיון לתכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי תקף יו"ר ההסתדרות עופר עיני בחריפות את הפיטורים הצפויים. "אם חברה מרוויחה מעזה לפטר עובדים – זהו דגל ירוק לכל החברות האחרות שרוצות לפטר", אמר עיני, "למזלנו, חברת טבע בישראל היא חברה מאורגנת עם ועדי עובדים שאותם אנחנו מייצגים, ולכן ניכנס לתהליך שבסופו, אני מקווה, מספר המפוטרים יהיה קטן בהרבה".

בבז"ן אין הודעה רשמית על פיטורים

אתמול פרסם ערוץ 10, כי חברת בז"ן צפויה לפטר כ-250 עובדים, בעקבות קשיים כלכליים, עד כה לא פורסמה הודעה רשמית של החברה, כי אכן היא עומדת לפטר 240 עובדים, מתוך כ-1,500 עובדי החברה. גם ועד עובדי בז"ן טוען, כי לא ידוע לו דבר על פיטורים בחברה. לדברי הוועד, ההנהלה טענה בפניהם, כי הפרסומים לא באו מצדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן