Skip to content

בדרך לעוד פתרון זמני בוושינגטון

היות ואובמה לא מוכן לוותר על חוק הרפורמות בשירותי הבריאות, אשר מהווה גורם מרכזי במחלוקת בין הצדדים, תועלה, כנראה, תקרת החוב באופן זמני עד ה-15 בינואר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפוליטיקאים בוושינגטון ממשיכים לדון בעניין העלאת תקרת החוב ונראה, כי הם קרובים להשגת הסכם שיוביל להפסקת ההשבתה של משרדי הממשל. למרות שמנהיגי הסנאט קרובים להשגת הסכם, נראה, כי בית הנבחרים לא יאשר אותו היות ובהסכם אין שום התחייבות לביטול או לשינוי בחוק הרפורמות בשירותי הבריאות (אובמה קיר) אשר מהווה גורם עיקרי למחלוקת בין הצדדים. על פי ההסכם המתגבש, תקרת החוב תועלה באופן זמני עד ה-15 בינואר ועל הצדדים לשבת ולדון ביניהם על מנת למצוא פתרון בר קיימא שימנע את ההשבתה בתחילת השנה הבאה. אם יושג הסכם, לפני ה-17 לחודש, הכלכלה הגדולה בעולם תצליח למחוק מצב של חדלות פירעון.

השווקים הפיננסיים בעולם מגיבים בחיוב לידיעה ואינם ממתינים לאישור הסופי. נראה, כי המשקיעים מבינים, כי קברניטי הכלכלה הגדולה בעולם לא יתנו לארצם ליפול אל התהום וכי הם יעשו הכל על מנת למנוע מצב של חדלות פירעון. המדדים בוול סטריט סגרו אמש בעליות שערים ונראה כי אנו בפתחו של ראלי נוסף אל עבר שיאים היסטוריים חדשים.

בזירת המט"ח הבינלאומי, הדולר נחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. נראה, כי המשקיעים נוטשים את השטר הירוק לטובת השקעות מסוכנות ומניבות יותר.

זירה מקומית

החגיגה בשוק המקומי נמשכת למרות החוסר וודאות השורר בעולם. מדד ת"א קרוב לעשות היסטוריה וככל הנראה יפרוץ את רמת ההתנגדות הפסיכולוגית הניצבת ב-1300 הנקודות. המדד סגר אמש בסמוך ל-1295 הנקודות והיום השוק צפוי לפתוח בעליות שערים על רקע הנעילה החיובית מוול סטריט והעליות באסיה.

בזירת המט"ח, חולשתו של הדולר בעולם מורגשת היטב גם אצלנו. הצמד המקומי נסחר מתחת ל-3.53 שקלים לדולר בדרך לבחון פעם נוספת את אזור התחתית האחרונה אשר נבנתה סביב ה-3.5 שקלים לדולר. השגת הסכם בוושינגטון יוביל לגל עליות בשווקים ולהיחלשות נוספת של הדולר מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. במקרה של שבירת התחתית האחרונה, בנק ישראל עשוי להתערב.

מה צפוי לנו היום?

עיקר תשומת הלב תופנה בעיקר להתרחשויות בוושינגטון ככל שהדד לין הולך ומתקרב. מעבר לכך, המשקיעים יעקבו אחרי עונת הדוחות לקראת פרסום הדוחות של אינטל ואפל ואחרי מספר נתוני מקרו חשובים כגון פרסום ספר הבז' בארה"ב, סקר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה והתמ"ג הסיני.

היום יפורסם סקר הסנטימנט בגרמניה. הסקר צפוי להצביע על האטה מסוימת ביחס לחודש הקודם. הנתון צפוי לרשום קריאה של 49.2 נקודות לעומת 49.6 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

בזירת המט"ח נראה כי הדולר ימשיך את מסע ההיחלשות שלו מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. האירו מתקרב שוב לאזור ה-1.36 דולר לאירו. הפאונד ינסה לחצות שוב את אזור ההתנגדות הפסיכולוגית הניצבת ב-1.6.

נכתב על ידי צוות ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן