Skip to content

‏‏הורשעו הנאשמים ב"הונאת המיליארד"

סגן נשיא בית המשפט השלום בבאר שבע עידו רוזין קבע, כי "התמונה העולה מהתיק הינה של נאשמים שהסחר בחשבוניות פיקטיביות היה ללחם חוקם ולשגרה יומיומית. הנאשמים שהבינו היטב את תפקידן של החשבוניות במערך המיסוי ראו בהן כלי זמין ונגיש לעשיית כסף קל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סגן נשיא בית המשפט השלום בבאר שבע, השופט עידו רוזין
סגן נשיא בית המשפט השלום בבאר שבע, השופט עידו רוזין

הכרעת דין ניתנה היום בפרשת "הונאת המיליארד" נגד 3 המעורבים הראשיים וחברות רבות' הנאשמים בהשתמטות מתשלום מסים מעסקאות פיקטיביות שערכן קרוב למיליארד שקל. סגן נשיא בית משפט השלום בבאר-שבע השופט עידו רוזין קיבל את טענת המדינה, בהרשיעו את הנאשמים במרבית האישומים המיוחסים להם עפ"י כתב האישום, לפיה את העבירות ביצעו הנאשמים אם באמצעות חברות שבניהולם או בשליטתם, ואם באמצעות חברות עליהן השתלטו בדרכים פסולות. האישומים הרבים שמחזיק כתב האישום, יוחסו לכל אחד מהנאשמים בהתאם לזיקתו לחברות ובהתאם למידת מעורבותו בהן.

הכרעת הדין בוצעה לאחר תקופה ממושכת, שבמהלכה התנהל התיק הפלילי כנגד שלושת הנאשמים – אהרון רוני בראנס, שלמה הרי עזרן ודוד שבת וכן כנגד חברות רבות שהואשמו אף הן במסגרת התיק.

היקף חסר תקדים

במסגרת הכרעת הדין שניתנה היום קבע השופט בין היתר, כי "בסופו של הליך הממושך והחריג בהיקפו, לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות ולאחר דיון והכרעה בפרשה אחר פרשה ובאישום אחר אישום, התמונה שעלתה ברורה, ולפיה אכן המדובר בנאשמים שעסקו במשך שנים בסחר ובהפצה של חשבוניות פיקטיביות במגוון שיטות פעולה ובהיקף חסר תקדים. במעשיהם גרעו הנאשמים מקופת המדינה תשלומי מיסים בסכומי עתק".

עוד נכתב בהכרעת הדין, כי "התמונה העולה מהתיק הינה של נאשמים שהסחר בחשבוניות פיקטיביות היה ללחם חוקם ולשגרה יומיומית. הנאשמים שהבינו היטב את תפקידן של החשבוניות במערך המיסוי ראו בהן כלי זמין ונגיש לעשיית כסף קל. לשם כך עשו שימוש בראש ובראשונה בחסרות פעילות שבשליטתם הלגיטימית, תוך שהם מסווים את הפעילות החשבונאית הפיקטיבית בפעילות עסקית כשרה. אם בכך לא די, הנאשמים לא בחלו בשום אמצעי להמשיך הסחר בחשבוניות, לרבות השתלטות בדרכים פסולות על חברות ואף הקמת חברות לשם הפצת החשבוניות הפיקטיביות"

בסיום הדיון היום לאחר שניתנה הכרעת הדין, עתר נציג המדינה להורות על הארכת מעצרם של הנאשמים עד למועד מתן גזר הדין, ובית המשפט קיבל את הבקשה בהתייחס לשניים משלושת הנאשמים והורה על הארכת מעצרם מאחורי סורג ובריח.

סיום תקופה שנמשכה שנתיים

הכרעת הדין מסיימת תקופה שנמשכה יותר משנתיים וחצי מאז הוגש כתב האישום, שכלל עבירות רבות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה וביניהן, ניהול פנקסי חשבוניות כוזבים, הגשת דו"חות מס כוזבים, הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות, ניכוי תשומות מס שלא כדין ובהיעדר מסמכים, אי הצגת ספרי הנהלת חשבונות, סיוע לאחרים להשתמט מתשלום, שימוש במרמה ותחבולה כדי להתחמק מתשלום מס ועוד.

הונאה בענפים רבים ומגוונים

הענפים בהם פעלו הנאשמים לכאורה, הם רבים ומגוונים וכוללים את ענפי הביגוד והלבשה, שמירה ואבטחה, אספקת עובדים, ברזל ומתכות, שיפוצים ובניה, זהב, עץ, גבס, הובלות ומשאיות, מוסכים, צמיגים, מצברים, גדרות, ציוד מכני הנדסי, צבע, אספקת חול, קרמיקה וחומרי בנין. העיסוק של הנאשמים בענפים הללו התרחש כאשר מרביתן של החברות הנאשמות לא התנהלו כלל כחברה עסקית, חברות אשר התנהלו ללא משרד, ללא כל ציוד, ללא כח אדם, וללא אנשי מקצוע.

התיק נוהל על ידי עורכי הדין מהלשכה המשפטית הפלילית של מחוז הדרום ברשות המסים (משרד מע"מ באר-שבע) בהובלתה של עו"ד יהודית אביטן, ועורכי הדין יעל בוקר-יוסף, רעות סנה ועידן ארד.

חקירת התיק נוהלה על ידי יחידת החקירות באגף המכס ומע"מ בת"א-יפו, בשיתוף עם יחידת חקירות מודיעין שטח של אגף מס הכנסה והיחידה לאכיפת הפשיעה הכלכלית של יחידת להב 433 במשטרת ישראל, כאשר יחידות החקירה לוו ע"י פרקליטי רשות המסים כבר משלב ניהול החקירה הסמויה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן