Skip to content

שרת הבריאות מקדמת סימון תזונתי בחזית מוצרי המזון

סימון המוצר באמצעות תווית המזון, מהווה את "תעודת הזהות" של המוצר ומספק לצרכן מידע חשוב על המוצר, לרבות: שם המוצר, תכולתו, מרכיביו, ערכים תזונתיים, שם היצרן, ארץ הייצור, מועד תפוגה, המלצות אחסון ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הבריאות פונה ליבואניות ויצרניות של מזון ומעדכן אותם ביוזמת חקיקה חדשה המרחיבה ומפרטת את הסימון תזונתי על מוצרי מזון. במושב הכנסת הקרוב, צפויה שרת הבריאות, יעל גרמן, במסגרת התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים – אֶפְשָׁרִיבָּרִיא, להשלים את המהלך החקיקתי להצבת סימון תזונתי בחזית האריזה, ולהעביר את התיקון לתקנות בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי) התשנ"ג- 1993, גם בקריאה שנייה ושלישית.

מסביר פרופ' איתמר גרוטו, ראש מנהל בריאות הציבור במשרד הבריאות: "מדובר במהלך חקיקתי חשוב ביותר, שמטרתו לסייע לצרכן בבחירת חלופות מזון בריאות, כחלק משמירה על בריאותו. הסימון התזונתי החדש בחזית האריזה יופיע בנוסף לסימון הרגיל הקיים בגב באריזה, ויתמקד בארבעה רכיבים תזונתיים: אנרגיה (קלוריות), סוכרים, שומן ונתרן, כל זאת במטרה להפחית בצריכתם ולמנוע תחלואה, למשל של מחלות לב, יתר לחץ דם והשמנה".

סימון המוצר באמצעות תווית המזון,  מהווה את "תעודת הזהות" של המוצר ומספק לצרכן מידע חשוב על המוצר, לרבות: שם המוצר, תכולתו, מרכיביו, ערכים תזונתיים, שם היצרן, ארץ הייצור, מועד תפוגה, המלצות אחסון ועוד.

מוסיף פרופ' דני מורן, מנהל התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים: "החקיקה המדוברת, מהווה בשורה חשובה לצרכן הישראלי, שיוכל בעידן הקרוב לקבל באופן נגיש ומהיר מידע החשוב לשמירה על בריאותו והמלצה לצרכן להתייחס להרכב התזונתי של המוצר. באופן זה, מדינת ישראל באמצעות המחוקק, הולכת בעקבות מדינות המערב, ופועלת לשמירה על בריאות הציבור, דבר המשפיע בעקיפין גם על הרגלי הקנייה, האכילה וההתנהגות. אנו מקווים כי הכנסת תאשר את התיקון החקיקתי כבר במושב הקרוב ובכך תוביל מהפיכה צרכנית, שתאפשר לכולנו, ללא הבדלי סטטוס, לשמור באופן אפקטיבי יותר על בריאותנו".

המועצה הישראלית לצרכנות באתר המוקדש לנושא זה, "נלחמים על זכותכם להגינות", מפרסמת מדריך מפורט לקריאת תוויות מזון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן