Skip to content

תהלוכות מורים שובתים הידרדרו להפגנות אלימות בברזיל

מפגינים התנגשו עם המשטרה אחרי מצעדי תמיכה במורים הדורשים העלאות שכר בריו דה ז'נרו וסאו פאולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מורי ברזיל דורשים העלאת שכר ושיפור תנאים
מורי ברזיל דורשים העלאת שכר ושיפור תנאים

בתום צעדה שקטה של מורים הדורשים להעלות את שכרם בריו דה ג'נרו בברזיל, שבה השתתפו 5,000 בני אדם, החלה התפרעות של קבוצת עוטי מסכות. הם תקפו חנויות, הציתו מכונית משטרה והטילו בקבוקי מולוטוב. גם בסאו פאולו התחוללו התנגשויות וחנויות נבזזו.

המשטרה הגיבה בירי גז מדמיע וגז פלפל ועצרה עשרות אנשים. ארבעה שוטרים נפצעו ושבעה סניפי בנקים נבזזו בסאו פאולו.

בשבוע שעבר התחוללו התנגשויות אלימות יותר בריו. בקרב אלפי המורים השובתים התערבבו קבוצות קטנות יותר של גברים לבושי שחור ועוטי מסכות, אנרכיסטים, הידועים כ "Black Blocks", המנצלים כל הזדמנות להתעמת עם הרשויות. משטרת ריו הציבה ברחובות העיר אלפי שוטרים לקראת הפגנת "יום המורה" בברזיל, חנויות וסניפי בנקים אטמו את חלונות הראווה, והמשטרה הקיפה את בית הנבחרים, שהיווה מטרה במהומות השבוע שעבר.

בתום המצעד השקט אתמול, החלו מפגינים עוטי מסכות שחורות להשתולל ברחובות ריו ולהתעמת עם המשטרה. כל זאת, כשמונה חודשים לפני משחקי הגביע העולמי בכדורגל, וקצת יותר משנתיים לפני המשחקים האולימפיים שיתקיימו בברזיל.

המורים בעיר שובתים כבר חודשיים, בדרישה להעלאת שכר ניכרת ולשיפור תנאי עבודה והפגינו גם בתמיכה בעמיתיהם בערים אחרות. הם שובתים כבר חודשיים ורבים מתלוננים שממשלת מדינת ריו פתחה בהליכים פליליים נגד המורים.

הלילה, שלישי, הודיע שופט בית המשפט העליון, לואיז פוקס, שצעדי הממשלה אינם חוקיים, שהם פוגעים: "גם אם בעקיפין, בזכויות עובדי ציבור לחופש הבעה באמצעות שביתה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן