Skip to content

שטייניץ: ממשלת ישראל מתבוננת בשיחות ז'נבה בתקווה ובדאגה

"לבעיית הגרעין של איראן יש פתרון לוגי ברור: איראן תחזיק בכור גרעיני לצרכי שלום כמו הפקת חשמל ואנרגיה, כפי שעושות מדינות רבות כמו קנדה ומקסיקו ויכולות ההעשרה יפורקו", אמר שטייניץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ממשלת ישראל מתבוננת בשיחות ז'נבה בתקווה ובדאגה", כך אומר השר לענייני מודיעין, ד"ר יובל שטייניץ.

השר שטייניץ, שדיבר בדיון של ועדת החוץ והביטחון, אמר: "לא סגרנו את הדלת לפתרון דיפלומטי, ואם יהיה הסכם רציני ומספק שירחיק את איראן מהיכולת לנשק גרעיני אנחנו נברך על כך. זה יהיה הסכם טוב לשני הצדדים. אולם אנו מביטים על המו"מ בדאגה – משום שאנו חוששים שז'נבה 2013 תהפוך למינכן 1938. ההיסטוריה כבר ידעה הסכם שהעולם כולו חגג, אך שנה לאחר מכן פרצה מלחמת העולם השנייה.

פתרון לוגי ברור. שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)

"לבעיית הגרעין של איראן יש פתרון לוגי ברור: איראן תחזיק בכור גרעיני לצרכי שלום כמו הפקת חשמל ואנרגיה, כפי שעושות מדינות רבות כמו קנדה ומקסיקו. יכולות ההעשרה יפורקו״, אמר השר שטייניץ. "במידה וייחתם הסכם שימנע מאיראן יכולת גרעינית אנחנו נברך על כך. איראן יכולה מבחינתנו להשתמש באנרגיה גרעינית לצרכי שלום. במידה וייחתם הסכם על פי המודל הלובי זה יכול להיות מקובל עלינו אבל לא נוכל לקבל הסכם על פי המודל הצפון קוריאני".

באשר לדו"ח ההסתה ברשות הפלסטינית, שאותו הציג בפני הוועדה, אמר השר שטייניץ כי ההסתה הפלסטינית פוגעת בסיכוי להגיע לשלום אמת ולסיום הסכסוך. "ההסתה מהווה מכשול משמעותי לשלום. הרשות הפלסטינית מודעת למסרי ההסתה שמתנהלת בין השאר במוסדות החינוך הרשמיים של הרשות. ערכנו חיפוש שיטתי בכל תוכניות הלימוד ובתוכניות הטלוויזיה הפלסטינית ולא מצאנו אפילו לא דוגמה אחת הפוכה שתומכת בשלום. מדובר בתופעה רחבת היקף שמהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות הפלסטינית ולא רק בגורמים קיצוניים בודדים".

במהלך הסקירה הציגו השר ומנכ"ל משרדו, תא"ל (במיל') יוסי קופרווסר, עשרות דוגמאות מתוכניות הלימוד, תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט רשמיים של הרשות הממחישות את עוצמת ההסתה.

בשבוע הבא ייצא השר שטייניץ לוושינגטון לסבב שיחות עם בכירי הממשל האמריקני במסגרת הדיאלוג האסטרטגי עם ארצות הברית. במרכז השיחות יהיה הנושא האיראני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן