Skip to content

ראש הכת הסדיסטית בירושלים ירצה 26 שנות מאסר

בפרקליטות המדינה, שדרשה להטיל על ראש הכת 65 שנות מאסר, שוקלים לערער על גזר הדין. הבעל והאב המתעלל ישלם 100 אלף שקלים כפיצוי. עוזרו נידון לשש שנות מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד', ראש הכת הסאדיסטית באזור ירושלים, ירצה 26 שנות מאסר וישלם למתלוננים 100 אלף ש"ח כפיצוי, כך גזרו הבוקר (חמישי) שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, סגן הנשיא, יעקב צבן, רפי כרמלי ורבקה פרידמן. עוזרו ירצה מאסר בן שש שנים. בפרקליטות המדינה, שדרשה להטיל על ראש הכת 65 שנות מאסר, התאכזבו והם שוקלים לערער על גזר הדין. עו"ד שגיא אופיר אמר לאחר הדיון: "סברנו שהענישה במקרה זה צריכה להיות ברף גבוה יותר. הענישה אמורה להעביר מסר לנפגעות ולקטינים שאזרו אומץ והתלוננו".

שני הנאשמים הורשעו בשורה של עבירות מין, אלימות, כליאה בתנאי עבדות והתעללות בנשים ובעשרות קטינים, חלקם ילדיו הביולוגיים של אב "המשפחה". כנגד השניים הוגשו עשרים אישומים שונים וב-18 מתוכם הורשעו. על פי כתב האישום וגזר הדין הקים ראש הכת משפחה שכללה שש נשים שנישאו לו בנישואין דתיים. במשפחה המורחבת הזו היו 17 ילדים והיא התגוררה בשתי דירות בירושלים ובדירה נוספת בטבריה.

ד' ראה את עצמו כיורשו של רבי ישראל אודסר, דמות ידועה בקרב החסידות. המשפחה בהרכב זה החלה להיווצר ולהתגבש בסוף שנות התשעים, ורוב העבירות התבצעו שנים מועטות לפני הגשת כתב האישום לפני כשנתיים. ד' נהג בהם באכזריות, דיכא והעניש ככל העולה על רוחו והטיל עליהם משטר אכזרי של ענישה על פי גחמותיו כשהוא מוחק למשה את אישיותם ומעוות את מחשבותיהם. הילדים והנשים נדרשו לצאת לעבוד לצרכי פרנסתם בקיבוץ נדבות ובהפצת משנתו הדתית, מבוקר עד לילה.

"בחיק המשפחה דרש הנאשם מכולם, נשים וילדים, גילוי לב מוחלט וחשיפה של כל הרהור, חיובי או שלילי. במשך הזמן התנהלות זו הפכה אובססיבית והנאשם דרש וידויים, חלקם הפך פומביים לפני בני המשפחה, ולאחריהם החליט על 'דין' שפירושו למעשה ענישה. כיוון שחלק מההרהורים נסובו על ענייני גוף ומין, בעיקר של שלוש נשים… הפכו הווידויים והדינים לחזון נפרץ וגררו עונשים פיזיים ונפשיים חוזרים ונשנים".

השפעתו של ראש הכת התגברה "ואפשרה לו להנהיג שגרה קבועה ומתמשכת, שכללה סדרה ארוכות של מטלות, מהן סדיסטיות, שירותים ועונשים, ואלה שולבו במערך דינים שהנהיג, ושמשו לביסוס שליטה, הבטחת המשך ציות להוראות מחשש לענישה נוספת", כתבו השופטים בגזר דינם. הם ציינו כי "תחושת ההתבטלות לפני הנאשם והתעוב העצמי שיצר הנאשם אצל הנשים שסגדו לו, בשילוב תחושות הפחד מפניו וניתוקם של בני המשפחה מקשרים עם הסביבה החיצונית, העמיקו את השפעת הנאשם לרמה קיצונית והביאו להתפתחות דפוס מעוות של יחסי שליטה, שבאה לביטוי בעונשים מגוונים וקשים".

ד' הורשע בעבירות שכללו התעללות סדיסטית וביזארית בנשותיו וילדיו. עוזרו הורשע בשלושה אישומים שכללו מעשים מגונים, חלקם בנסיבות מחמירות, ובעבירות אינוס. בעת החיפוש שערכה המשטרה בעת מעצר החשודים, נמצאו בבבתיהם שוקרים חשמליים, כבלים ומוטות עץ ששימשו לענישה ומסמכים רפואיים שנאספו מבתי חולים שונים העידו על חבלות גופניות שנגרמו לילדים כתוצאה ממכות שקיבלו.  למרות זאת ציין בית המשפט בפתח גזר דינו: "חמש מתוך שש הנשים, ובהן גם נשים שהיו קורבנות למעשיו של הנאשם, נשארו נאמנות לו, אוהבות אותו, מעריכות ואף מעריצות של הנאשם, הן העידו גם בשלב הטיעונים לעונש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן