Skip to content

אסטרולוגיה: נסיגת מרקורי (כוכב חמה)

מרקורי מתחיל עכשיו בנסיגה שלו, תופעה המתרחשת שלוש עד ארבע פעמים בשנה ומשפיעה על כולם, אבל על כל אחד באופן שונה ובכל נסיגה באופן אחר. מה קורה לנו בזמן הנסיגה? מה מומלץ לעשות וממה מומלץ להימנע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מערכת השמש - http://www.freedigitalphotos.net/

מרקורי הוא כוכב הלכת הקרוב ביותר לשמש. הוא קרוי על שמו של האל הרומי מרקוריוס, שהיה פטרונם של הסוחרים, ואילו  אצל היוונים הוא מכונה הרמס, על שמו של שליח האלים.

באסטרולוגיה המערבית מרקורי אחראי על העברת מסרים וקליטתם, על השפה, מילים, כתיבה, לימודים, קואורדינציה, מערכת העצבים הקטנה, הפן התקשורתי במוח והעברת המסרים לגוף. לכן יש לו השפעה עצומה על התפקוד המנטלי והפיזי היומיומי שלנו.

המכנה המשותף לכל הנושאים הללו הוא הפרטים שמרכיבים ובונים את השלם. ההלימה בין הפרטים היא שיוצרת את האיזון וההרמוניה המנטאלית והפיזית. מכאן שמרקורי אחראי על היכולת שלנו לתפקד, לתקשר, לעבוד ולשמור על שגרת חיינו שתתנהל כתיקנה.

מרקורי

מהי הנסיגה?

בשמים אין באמת נסיגה של פלנטה. תופעת הנסיגה דומה במהותה לרכבת מהירה, החולפת על יד הרכבת שאנחנו נוסעים בה, ונדמה לנו שאנחנו נוסעים לאחור. זו גם התחושה כשהרכבת מתנתקת מהתחנה ונוסעת, כאילו נהדפנו לאחור.

כוכב מרקורי, המאט את מהלכו, נראה מכדור הארץ כאילו עצר והחל נסוג. זו טעות אופטית שבשפה האסטרולוגית אנחנו מכנים נסיגת מרקורי, או Mercury Retrograde, ובחיבה "רטרו".

הנסיגה מתחילה בעצירה של כחמישה ימים, כשגם בסיומה יש תהליך של עצירה עד שהמהלך חוזר לקדמותו. לתהליך העצירה קוראים stationary  – מצב עצירה כמו חניה לשם תזוזה. העצירה היא כמו הכנה לנסיגה אבל כבר בימי העצירה עלולים להתחיל שיבושים ותקלות, ללמד אותנו מה מצפה לנו בהמשך.

תופעת הנסיגה מתרחשת שלוש עד ארבע פעמים בשנה והיא ידועה מראש. היא משפיעה על כולם בלי יוצא מן הכלל (גם אלה שנולדו בזמן נסיגת מרקורי), אבל על כל אחד באופן שונה ובכל נסיגה באופן אחר. הנסיגה נמשכת נטו שלושה שבועות, אך אנחנו נוטים להוסיף את חמשת ימי העצירה שלפניה וחמשת ימי העצירה שבסופה.

מה בדיוק קורה לגורם האנושי בזמן נסיגת מרקורי?

נסיגה

אופיין של התקלות מתבטא בשיבושים ובאיחורים; בבעיות תקשורת כמו נפילת מחשבים, שרתים, הפסקות חשמל; באובדן וקלקול מכשירי תקשורת כמו טלפונים; בעומס חריג בכבישים ובגידול במספר תאונות הדרכים, בעיקר בגלל רכבים שלא טופלו לפני הנסיגה, או נהג שלא היה מרוכז בזמן הנהיגה.

רק כדי להמחיש את חומרת הנסיגה:
החללית סויוז התרסקה בנחיתה בזמן נסיגת מרקורי ב-24.2.1967.

המעבורת קולומביה המריאה בזמן נסיגת מרקורי, ב-16.1.2003, אילן רמון בן מזל תאומים ניספה בה.

כך גם אסון התעופה הכבד ביותר אירע ב-12.8.1985, כשמטוס ג'פאן איירליינס 747 התרסק ו-520 נוסעים נספו. זה קרה כשמרקורי היה בנסיגה.

כך גם ב-3.3.1974, מטוס די.סי 10 התרסק מיד עם המראתו ליד פריז ונספו 346 נוסעים.

כדי לא לעורר חרדות, יש לזכור שביום של כל תאונה היו אלפי טיסות שכן הגיעו ליעדן. אבל בתחקירים, שנערכו בעקבות תאונות ספציפיות שקרו בזמן הנסיגה, עלה שמישהו התעלם מתקלה, התרשל ונושא באחריות לתאונה. דבר אופייני לנסיגת מרקורי והשפעתה על אופן החשיבה וכושר הריכוז.
מספר תאונות הרכב עדיין גדול מכל כלי תחבורה אחר. כשהמכונית אינה תקינה מבחינה מכנית, או כשהנהג עסוק במשהו אחר (טלפון, רדיו, מוזיקה, שיחות) ודעתו מוסחת מהנהיגה – אלה מאפיינים את השפעתה של נסיגת מרקורי.

איך תיראה הנסיגה?

הנסיגה של מרקורי תגרום האטה, שיבושים, תקלות בתחומי התקשורת, שיבושים בלימודים, דחיית שיעורים, השמצות בתקשורת ואמירות בעייתיות מאוד, שמצטערים עליהן; שביתות, אובדן חפצים, ניירות, כסף ומכשירי טלפון. תקלות טכניות וקלקולי מכונות יהיו חזיון נפרץ במהלך תקופה זו.

אנשים הסובלים מתופעות כרוניות כגון אסתמה, אלרגיה, נטיות פסיכוסומטיות וכו', בזמן נסיגת מרקורי התופעות הללו חוזרות ונשנות והופכות למטרד.

אחת התופעות שעקבתי אחריהן היא התנהגות הרשת בזמן נסיגת מרקורי. שאז אפשר לראות בבירור את ריבוי  התקלות, נפילות שרתים והודעות על תקלות מחשב. עד כדי כך שטכנאי המחשבים שלי תמיד שואל אותי מתי הנסיגה הבאה של מרקורי. גם נטייה גוברת להיקלע לוויכוחים, עימותים וההתנצחויות ברשת ובין האנשים. כמו בימי המחאה החברתית ביולי 2011, כשעם נסיגת מרקורי מאוגוסט 2011 התחילו הסכסוכים בין הקבוצות השונות וקמו מחנות.

לא מומלץ:
להתחיל שום דבר משמעותי בזמן נסיגה, כדי למנוע תקלות, שיבושים ואף כישלונות פוטנציאליים.
לא להתחיל עבודה חדשה.
לא לחתום על חוזים, כולל חוזה נישואים, הסכמי ממון, רכישת דירה וכו'.
לדחות משא ומתן חשוב, כמו על העלאת שכר, רכישות ומכירות חשובות.
לא להיכנס לשותפויות חדשות, לדחות רכישות והשקעות גדולות.

מומלץ:
להביא בחשבון פקקים ותקלות בכבישים ולצאת מוקדם יותר. להתארגן זמן ארוך יותר כדי להימנע משכחה של דברים חשובים.
לבדוק טוב כדי להימנע מתקלות ניסוח ומעידות קולמוס בכל הקשור לפרסומים, כתבות, הרצאות וכלי התקשורת.
זמן נסיגת מרקורי הינו זמן מעולה לטפל בנושאים שהוזנחו. לסדר בוידעם, מקלט, ארונות, מגרות ואת הפינות החשוכות שהוזנחו בבית; לזרוק חפצים ישנים, להיפטר מבגדים שאינכם לובשים ולפנות ארונות במשרד מחפצים מיותרים. לנקות את הרכב ולנכש עשבים.
להתקשר לחברים שלא דיברתם איתם המון זמן. תמיד יש הפתעות בעניין.
לרשום את הדברים החשובים ולזכור איפה רשמתם.

קשה להימנע:

אנשים בהשפעתה של נסיגת מרקורי ירגישו יותר בלבול, שכחה, חוסר ריכוז ויתהו בינם לבין עצמם לאן בדיוק "נעלם המוח" שלהם.

למען האמת, זה לא כל כך נורא כמו שזה נשמע. אנשים מתרגלים מהר לכל מצב. גם בנסיגת מרקורי, אחרי שעוברים בשלום תקלה אחת, מן הסתם מפלס החששות יורד.

הנסיגה מתחילה רשמית ב-21.10 ותסתיים ב-10.11.2013

הפעם מרקורי נסוג במזל עקרב הקיצוני יותר. בהשפעת מרקורי בעקרב, זה בדרך כלל  הכל או כלום, והשפעת הנסיגה תהיה יותר קיצונית. מזל עקרב שייך לקבוצה המקובעת והקיצונית יותר מבחינה אידיאולוגית-דתית. זה מזל שמותח את הגבולות עד הקצה, מסרב להשלים עם הרעת מצב ופגיעה ביציבות. מבחינתו, חרדות כלכליות מצדיקות תגובות קיצוניות ומלחמת הישרדות. אנשים יעמדו על עקרונותיהם בלי לוותר.

מרקורי נסוג בעקרב משפיע על אירועי בית 8, השייך למזל עקרב ועוסק בנושאים כלכליים כמו זכויות פיננסיות לעובדים, פיצויים, פיטורים, ונושאים הקשורים לבנקים ועלולים לבטא קשיים עולמיים. כספים ומטבעות בעולם יעברו תהפוכות בערכם בשוק, נושא הסחורות יהיה על הפרק ויבוא לידי ביטוי (בהשראת המפגש של מרקורי עם שבתאי בעקרב) במחסור בסחורות ובמוצרי יסוד. אסונות טבע (בהשראת אוראנוס-פלוטו בהיבט מרובע מדויק החודש) עלולים להוסיף לנזקים הכלכליים.

מרקורי בעקרב עוסק במפת מדינת ישראל בנושאים ביטחוניים. תיתכן עלייה במספר הפיגועים והתקריות לאורך הגבולות. יהיו ניסיונות רציניים יותר לייצר מלחמה או לסבך מצבים. רמת האיומים עולה ותקרית קטנה בהשפעתה של נסיגת מרקורי, עלולה לצאת מכלל שליטה. מרקורי בעקרב נוגע בנושאים עקרוניים-אידיאולוגיים ומעורר תחושות קיצוניות באנשים דתיים. אירועים שנוגעים ברגשות דתיים עלולים להביא להתלקחות. אזורי תפילה יהיו מועדים יותר למתחים ולמעשים של קיצונים. בפוליטיקה, עמדות אידיאולוגיות יקצינו ואנשים יאמרו ויעשו דברים קיצוניים ללא פשרות. נסיגת מרקורי הפעם עלולה להביא לשינוי במרקם הפוליטי הישראלי, בעיקר בגלל משפטו של אביגדור  ליברמן (מזל תאומים), שיתקיים ב-4.11.2013,  בזמן הנסיגה, ולתוצאות המשפט תהיינה השלכות על ממשלת ישראל .

כל הזכויות שמורות לפנינה כץ http://www.pninastro.com

7 Comments

  1. מתעניין
    31 באוקטובר 2013 @ 12:21

    שלום פנינה,
    האם כדאי למכור דירה שמכירתה התעכבה הרבה זמן ופתאום הגיע קונה פוטנציאלי?

    תודה,

    • פנינה כץ
      31 באוקטובר 2013 @ 22:12

      מתעניין שלום לך
      לא ממליצה לך..
      אני נתקלתי בעשרות מיקרים במשך שנות עבודתי שמכירת בית הסתבכה בהשפעת נסיגת מרקורי. החל מקונים שהפרו את החוזה, שלא שילמו את הכסף והמוכר נאלץ להגיע לערכאות, או למגשרים והפסידו בסופו של דבר הרבה מאוד כסף כי במאבק של זמן אתה תמיד תתפשר כדי לקבל את כספך על מנת לרכוש את הבית הבא. וכלה בקונים מלאי טרוניות, תובעניים שלא מפסיקים להטריד ואפילו לתבוע אותך על נזקים לדירה ובקיצור למה לספר להמשיך להפחיד אותך.
      אם הקונה באמת רציני ורוצה את הדירה הוא יחכה ל-15.11 .
      בהצלחה עם מכירת הדירה.

  2. הילה
    18 באוקטובר 2013 @ 15:23

    האם השפעת הנסיגה זהה גם אם ההחלטה על תחילת העבודה החדשה לא התקבלה בזמן נסיגה, גם לא סיכום הדברים, אך היום הראשון לעבודה הינו במהלך נסיגת מרקורי?

    והאם יש לקחת בחשבון מספר ימים לפני/ אחרי הנסיגה?

    תודה:)

    • פנינה כץ
      19 באוקטובר 2013 @ 9:43

      הילה שלום

      ממעקבים של שנים אחר הנושא [4-3 פעמים בשנה] אני ממליצה לא להתחיל התחלות חדשות
      בהשפעת הנסיגה גם אם הן נראות טכניות לכאורה. וכן, מומלץ להתייחס ל-5 ימי העצירה לפני הנסיגה ובסופה.

  3. שושי שמיר
    18 באוקטובר 2013 @ 8:34

    פנינה, מה זה אומר לגבי הבחירות לרשויות המקומיות?

    • פנינה כץ
      18 באוקטובר 2013 @ 13:04

      שושי שלום.

      בחירות בזמן נסיגת מרקורי עלולה להזמין תקלות במחשבים, רישומים לא מדוייקים, לעיתים תוצאה של תיקו המחייבת בחירות מחודשות והרבה הרבה דיסאינפורמציה והשמצות לא מעטות.
      . להזכירך את הבחירות של הבן-בוש בארה"ב בשנת 2000 שנערכו בזמן נסיגת מרקורי.
      היו אין ספור תקלות בספירה ונאלצו לספור מחדש כמה איזורים וכן התעוררה מחלוקת על קולות של 25 האלקטורים במדינת פלורידה ועל תהליך הספירה החוזרת במדינה זו.
      בקיצור צריך קודם להתפלל שהמחשבים[או השרתים] לא יקרסו ולאחר מכן שלא יהיו מניפולציות בספירה ושבסוף לא יהיה תיקו.:)

    • פנינה כץ
      5 בנובמבר 2013 @ 20:16

      שוש
      כפי שאת כבר יודעת ושמת לב, 38 ערים או ישובים נאלצים לעשות בחירות חוזרות בגלל שיבושים וחלקם כמובן בגלל שחיתויות.
      http://www.haaretz.co.il/news/local/localelections/1.2157238

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן