Skip to content

נפסלו קמפיינים של רשימת הליכוד בכרמיאל וביפו

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, פסל את הקמפיינים לבקשת ח"כ עומר בר-לב (עבודה). בין הנימוקים לפסילה ציין ג'ובראן כי "קמפיינים אלו יביאו בוודאות קרובה לפגיעה חמורה בשלום הציבור וברגשות האוכלוסייה הערבית-מוסלמית במדינת ישראל". השופט קובע כי מדובר בקמפיינים גזעניים והורה להסירם באופן מיידי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן פסל את הקמפיינים של רשימת הליכוד בכרמיאל וביפו. בין הנימוקים לפסילה ציין ג'ובראן כי "קמפיינים אלו יביאו בוודאות קרובה לפגיעה חמורה בשלום הציבור וברגשות האוכלוסייה הערבית-מוסלמית במדינת ישראל". השופט ג'ובראן קובע כי מדובר בקמפיינים גזעניים והורה להסירם באופן מיידי.

"לא יכולתי לעמוד מנגד". ח"כ עומר בר-לב (צילום: ציפי מנשה)
"לא יכולתי לעמוד מנגד". ח"כ עומר בר-לב (צילום: ציפי מנשה)

ההחלטה התקבלה לאחר דיון שהתקיים הבוקר בנוכחות הצדדים, בו הוצגה עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי אין בסמכות יו"ר ועדת הבחירות לפסול קמפיינים המוצגים בשילוט חוצות או ברשת האינטרנט. על כן, מדובר בהחלטה תקדימית של השופט ג'ובראן בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, הקובעת כי ליו"ר ועדת הבחירות יש את הסמכות למנוע תעמולת בחירות אשר יש בה דברי הסתה וגזענות בכל מדיה אפשרית.

ח"כ עמר בר-לב שהגיש את העתירה אמר כי "כחבר כנסת במדינת ישראל לא יכולתי לעמוד מנגד בעוד רשימות שאף מזוהות עם מפלגת השלטון, רומסות את דו הקיום השברירי במדינת ישראל. אני שמח כי הצדק יצא לאור ומקווה כי פסיקה זו תמנע שימוש בקמפיינים מעין אלו בעתיד. הייתי מצפה מראש הממשלה ומשרי הליכוד, כי יסתייגו מהדברים שנאמרו בקמפיינים בפומבי ואף יסירו את תמיכתם מרשימות אלו".

עו"ד עמיחי ויינברגר, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה אשר ייצג את ח"כ בר-לב בעתירה אמר: "כמי שעוסק בתחום הבחירות שנים רבות עלי לציין כי כבוד השופט ג'ובראן תפס את השור בקרניו ונתן פירוש נכון ועדכני לחוק הבחירות הארכאי. עמדת היועץ המשפטי לממשלה לא היתה יכולה להתקבל שכן היא עלולה לתת רוח גבית לגורמים קיצוניים לנצל פרצות בחוק. אני מברך על ההחלטה החשובה והעקרונית המבטאת באמת את הדמוקרטיה הישראלית ואת זכויות המיעוטים בישראל"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן