Skip to content

בואינג מורידה את קצב הייצור של 747-8

לדבריה, ההחלטה התקבלה בגלל ירידה בביקושים עבור מטוסי נוסעים ומטוסי מטען גדולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת בואינג החליטה להוריד את קצב הייצור של תוכנית מטוסי 747-8 – מ-1.75 ל-1.5 מטוסים בחודש. ההחלטה תישאר בעינה עד 2015. לדבריה, ההחלטה התקבלה בגלל ירידה בביקושים עבור מטוסי נוסעים ומטוסי מטען גדולים.

בואינג 747-8 של לופטהנזה. חברת התעופה הראשונה להפעלת דגם זה.
בואינג 747-8 של לופטהנזה. חברת התעופה הראשונה שהפעילה את המטוס הזה

"מחכים שהשוק יתאושש"

התאמת קצב הייצור הזה מיישרת אותנו טוב יותר עם הביקושים בטווח הקרוב, מייצבת את זרימת הייצור שלנו, ומציבה את התוכנית מבחינה כלכלית בעמדות טובות יותר, כדי שנוכל להציע את הביצועים הכלכליים של 747-8, כאשר השוק יתאושש", אמר אריק לינדנבלד (Eric Lindblad), סגן נשיא והמנהל הכללי של תוכנית 747 בחטיבת המטוסים המסחריים של בואינג, "למרות שאנחנו מבצעים תיקון קטן בקצב הייצור שלנו, אין זה משנה את ביטחוננו ב-747-8 ואת המחוייבות שלנו לתוכנית".

יחד עם זאת מסרה בואינג, כי היא צופה צמיחה ממוצעת לטווח ארוך בשוק המטענים האוויריים ותחזיות ביקושים עולמיים ל-760 מטוסים גדולים כמן 747-8 שתתחיל בשנת 2014 ושתמשך במשך 20 השנים הבאות, בשווי של 280 מיליארד דולר .

לספק דרישות

בואינג החליטה לפתח את ה-747-8, על בסיס סידרת 747-400 הוותיקה, כדי לספק את דרישות חברות התעופה למטוס נוסעים עם קיבולת של 400 עד 500 מושבים. זהו מטוס הממוקם בין איירבס A380 עם 555 מושבים ובואינג 777-300, המתוכנן לטווח מוגדל ויש כוונה לפתחו גם בתחום מטוסי המטען, כהמשך למסורת של משפחת מטוסי המטען 747 המובילים בשוק העולמי.

עלויות נמוכות

הן גרסת הנוסעים והן גרסת המטען של ה-747-8 מאפשרים למפעיליהם למקסם את רווחיהם. עלויות מושב-מייל במטוס הזה נמוכות ב-13% מאשר אלו של ה-747-400, כאשר עלות טיסה שלו הנמוכה ב-2% מקודמו. יחס המשקל למושב של מטוס ה-747-8 קל יותר מ-10%, לעומת מטוס איירבוס A380 וצריכת הדלק לנוסע שלו נמוכה ב-11% מאותו המטוס. חסכון זה בא לידי ביטוי בהפחתה של 21% בעלות הטיסה הפחתה של יותר מ-6% בעלות מושב-מייל לעומת ה-A380.
עד כה צבר ה-747-8 107 הזמנות עבור מטוסי נוסעים ומטען.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן