Skip to content

ליברמן: "טורקיה לא מעוניינת בשיפור היחסים עם ישראל"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, מגיב על האשמותיה של טורקיה – כי ישראל עמדה מאחורי הפרסום על הסגרת סוכני המוסד, ע"י הטורקים, לאיראן. "התנגדותי להתנצלות בפני טורקיה איננה חדשה והבעתי אותה בצורה ברורה לפני ואחרי המעשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, מגיב על האשמותיה של טורקיה – כי ישראל עמדה מאחורי הפרסום על הסגרת סוכני המוסד, ע"י הטורקים, לאיראן. "אינני מופתע מהאשמותיה של טורקיה שישראל היא זו שעומדת מאחורי הפרסום ב'וושינגטון פוסט', בעניין "הסגרת מרגלים לידי איראן", ואינני יודע אם בכלל הייתה רשת ריגול כזאת", כתב הערב ח"כ ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"התנגדותי להתנצלות בפני טורקיה איננה חדשה והבעתי אותה בצורה ברורה לפני ואחרי המעשה", כתב ח"כ אביגדור ליברמן. "סברתי והסברתי שהיא לא תביא לשיפור היחסים בין המדינות אלא רק תפגע במעמדה של ישראל באזור ותשחק לידי הגורמים הקיצוניים במזה"ת, וביניהם גם טורקיה של ארדואן האיסלאמיסט הקיצוני.

"אמרתי לכם". ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"אמרתי לכם". ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"גם ההאשמה הטורקית הזו, שישראל עומדת מאחורי הפרסום, בכדי להימנע מתשלום פיצויים למשתתפי משט המרמרה – כמו ההאשמות הקודמות כאילו ישראל עמדה מאחורי המהומות של מפגינים טורקים בכיכר טקסים ודבריו של ארדואן על-כך שיש לו 'מסמכים והוכחות' שישראל עמדה גם מאחורי ההפיכה במצרים שהביאה להדחתו של מורסי מהשלטון – היא חסרת כל בסיס ומוכיחה שוב כי טורקיה בראשותו של ארדואן איננה מעוניינת בשיפור היחסים עם ישראל", כתב ליברמן.

"לכן, אני מקוה שכולנו נפסיק להשלות את עצמנו ונבין את המציאות בה אנו חיים ואת ההבדל בין רצוי למצוי".

שר החוץ של טורקיה גיבה הערב את ראש המודיעין הטורקי, הקאן פידאן – העומד עפ"י החשיפה בוושינגטון פוסט מאחורי הסגרת שמותיהם של עשרה מרגלים עבור ישראל בשטח.

בראיון לתקשורת הטורקית, טען שר החוץ דאובוטולו כי "גם בתקשורת הישראלית וגם בכלי תקשורת אחרים בעולם אנחנו רואים איומים ישירים על ראש המודיעין הטורקי הקאן פידאן". דאובוטולו הוסיף: "אלה איומים גלויים על ראש ארגון הביון הלאומי שלנו. הם מאשימים את קראש המודיעין שהוא הקים מנגנון ביון עצמאי בטורקיה ושהוא לא נותן לארגוני מודיעין זרים לפעול על אדמת טורקיה".

מקור מודיעין טורקי אמר לעתון "הורייט" כי אנקרה רואה במערכת התקשורתית הזאת התקפה עליה וכי אפשר שישראל יזמה אותה. מקורות באנקרה אמרו כי ישראל מבקשת להבאיש את ריחה של טורקיה בעיני וושינגטון, בין השאר בשל עמדתה העצמאית בסוגיית סוריה, וכי אפשר שהיא מנסה בדרך זו גם להתחמק מתשלום הפיצויים למשפחות האזרחים הטורקים שנהרגו במהלך ההשתלטות על הספינה מרמרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן