Skip to content

גלי צה"ל מציג בתדהמה: תכנית ארדן לרשות השידור

השר הממונה על רשות השידור גלעד ארדן מסרב להיפגש עם נציגי העיתונאים ברשות השידור, אז בתחנת הרדיו המתחרה של קול ישראל, גלי צה"ל, עשו לו אמבוש. השדרן הוותיק, מולי שפירא, יחד עם אפי בן אברהם העזו לשאול אותו את כל מה שאנשי רשות השידור היו רוצים לשאול. ארדן התפתל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר גלעד ארדן ניאות ביום שישי האחרון לדבר על הבדיחה ששמה הרפורמה ברשות השידור. עם מי? עם גלי צה"ל. רפורמה שעכשיו, אחרי שלושים שנות ועדות והמלצות רפורמה, בטח תהייה חדשה, רעננה ומלאת בשורה תודות לצוות שמינה ארדן. צוות שבראשו הציב בעל חברת הפקות פרטית, איש לא נטול אינטרסים בענף היצירה הטלוויזיונית, רם לנדס.

ייאמר לזכות שני המראיינים מולי שפירא  ואפי בן אברהם, שהם לא באו להקל על ארדן בעניין הזה. בואו נגיד שהם כנראה לא עשו לו "בילוי נעים".

גלעד ארדן (צילום: אתר הכנסת)
גלעד ארדן (צילום: אתר הכנסת)

סקירה היסטורית קצרה על יוזמות העבר ל"הצלת" רשות השידור רק חידדה את התהייה: אחרי שכל הנוגעים בדבר חתמו על הרפורמה כולל הנהלת רשות השידור, ועדי ואיגודי העיתונאים, משרד האוצר, ראש הממשלה. אחרי שהרשות הסכימה לפיטורים של 1,700 עובדים: מה עכשיו?? השאלה הזו הונחתה ישירות בפני ארדן שבתחילה דקלם את המנטרה עליה חזר ושב ושוב בהמשך. מנטרה המדברת על הפיכת רשות השידור לרלוונטית, מעניינת, עכשווית, שתפנה לקהל צעיר. וגם "אני לא חותמת גומי של אף אחד". ארדן ציין כי התייעץ עם הרבה אנשי מקצוע (לא מרשות השידור אם נסמוך על מקורותינו) שהעלו אצלו "הרבה מאוד סימני שאלה". שפירא הזכיר לו: "כולם כבר חתמו. חלק מהעובדים הולכים הביתה. מה (עוד אתה רוצה- א.ע.) ? .. בראש הועדה שלך עומד איש פרטי שיש לו אינטרסים".

ארדן התייצב מאחורי המינויים שלו. הציג את לנדס ואת יתר חברי הועדה כמי שיביאו לו את הידע המקצועי "איך עושים כאן שידור מתקדם" ודילג בקלילות על המשוכה של אנשי המקצוע של רשות השידור עצמה, כמו למשל, איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה של ערוץ 1, יעקב אחימאיר האיש של רואים עולם, עודד שחר שלא שכח להזכיר את הסכנה של 40%  ילדים עניים בישראל, הכתבת הצבאית של קול ישראל כרמלה מנשה ועוד שורת עיתונאים, מפיקים ובמאים המוכיחים את עצמם לאורך שנים ביצירה טלוויזיונית  ורדיופונית מעולה. ברהיטות ובמקצועיות הסביר השר כי מחויבותו העיקרית היא לשמונה מיליון אזרחים , הבאים לפני אלפיים העובדים ברשות השידור.

מולי שפירא: תצלום מדף הפייסבוק של התכנית בילוי נעים

המראיינים מסכימים איתו, אמנם, שקיימת אבטלה סמויה ברשות השידור, אבל מזכירים לו, על הדרך, שאם בכוונתו לסגור את רשות השידור כדאי שיזכור שהשבוע שידר דווקא הערוץ הראשון את הסדרה המעולה "לא תשקוט הארץ". שפירא גם לא היסס להשמיע באוזניו ספקולציה לא בלתי סבירה לפיה כל ה"תכנית" החדשה סביב הרשות היא פרי מזימה של טייקוני תקשורת שכוונתם להרוס את השידור הציבורי ברוח ההפרטה של הכול בכול הפושה במקומותינו. גם הזכירו לו שסגירת הרשות תהייה צעד מאוד פופוליסטי. אחרי הכל מי לא יצביע בעד ביטול האגרה? "ואתם, תישארו עם הכפר, ועם הישרדות. .." זרק שפירא מחוות עידוד למאזינים. בטח שלא עם סדרות איכות כמו בערוץ הראשון.

תשובה ישירה לשאלה אם בכוונתו לסגור את הרשות לא קיבלו השניים מארדן. הם, מצדם, המליצו בפניו להציל את השידור הציבורי ובחייאת: לנטרל את ההשפעות הפוליטיות.
הבטחות גדולות לא שמענו בשידור הזה. בעוד שלושה-ארבעה חודשים, הבטיח ארדן, תגיע הבשורה.

2 Comments

  1. אנוס אגרה
    20 באוקטובר 2013 @ 8:47

    את רשות בשידור יש לסגור את עובדיו יש לפטר. הנימוק שלערוצים המתחרים טלוויזיה זבל הינו תירוץ לעושק האזרחים והמדינה .
    לא כל צעד שרוב בציבור הלא מטומטם רוצה הוא פופוליסטי, והשר הפעם בהפוך על הפוך צריך באומץ להקשיב לציבור ולא להכנע לארגוני שמאל אינטרסנטים שרוצים שכח המדינה תחזיק את שופר התעמולה שלהם

  2. ענת, אלטנוילנד
    19 באוקטובר 2013 @ 23:27

    גלעד ארדן מונה לתפקיד כפי הנראה כדי למסמס את הרפורמה ולהמשיך לגרור את הפגר המת עוד כמה (עשרות) שנים. את מי זה משרת? את הבוס שלו.
    יש מיניסטרים שכל פועלם הוא עיכוב מהלכים במשרד שבידיהם, משמע "אל תעשה", כלום. בעבר כבר ראינו דוגמאות לרוב לזה.
    אחרי שהפך פופולארי בתפקידו הקודם, כנראה שהוא לא מתכוון להיות ה"שלום שמחון" בעניין רשות השידור.
    חבל שככה הוא רוצה שיזכרו אותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן