Skip to content

סינגפור: הגנים התלויים הגדולים בעולם

ריאה ירוקה, בצורת גנים תלויים בסגנון בבלי, תכסה שטח של כשמונה מגרשי טניס על גוף של בניין משרדים בלב אזור הפיננסי של סינגפור • בניה של גנים תלויים היא אינה אופנה חולפת במדינה זו, אלא תעשייה העומדת בפני עצמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחוז העסקים המרכזי של סינגפור יכול להתגאות בגנים התלויים הגדולים ביותר בעולם. הידיעה שהופיעה לראשונה באתר האינטרנט הסינגפורי, ביזנס טיימס, מתארת את הגנים התלויים, בגובה של 19 מטר ורוחב של 110 מטר, היוצרים קיר ירוק בגודל של שמונה מגרשי טניס.

חלק מהגנים התלויים בסינגפור
חלק מהגנים התלויים בסינגפור

המבנה ההנדסי הירוק שייך ל-OFC, בניין משרדים המהווה משכן לעסקים רבים מתחום הבנקאות והפיננסים, שנבנה על ידי Keppel Land ובעלות של 2 מיליארד דולר. השטיח הירקרק מורכב מ-51,000 צמחים מקובעים בתוך עציצים, ומ-25 זנים שונים. העציצים בהם טמונים הצמחים תוכננו, כך שהם יצרו מפה של סינגפור על קיר הבניין.

הגנים בסגנון בבלי אינם רק מראה אסתטי

מעבר להכנסת ירק וצבע באזור בנוי ודחוס בגורדי שחקים, הגנים התלויים הם גם כלי לשימור הסביבה. הם נועדו להוריד את הטמפרטורה בתוך מבנה החניה שבבניין, והם מהווים מעין ריאה ירוקה, בלב אזור עם תחבורה סואנת, ובתוך כך מהווים סוג של פילטר לגזי חממה.

הגנים הבאהיים בחיפה (ויקימדיה)
הגנים הבאהיים בחיפה (ויקימדיה)

זהו אינו הפרויקט הראשון בו נבנים גנים תלויים. במאי השנה פורסם כי WOHA – חברת אדריכלים סינגפורית, תיכננה ובנתה את ה"עיר הירוקה" – שטח עשיר של צמחיה באזור פיקרינג שבסינגפור. ה"העיר הירוקה" שנבנתה בבניין פארק רויאל, במטרה לחבר בין המחוז הפיננסי של העיר עם החלקים היותר היסטוריים, כיסתה כ-15,000 מטרים רבועים של הבניין, ונועדה לתת תחושה של מגורים בקהילה.

גנים תלויים, או כפי שהם ידועים בשם גם כגנים אנכיים, נבנים לרוב על דופן בניין. בנייה של גנים אנכיים היא אופציה מצויינת להקים ריאה ירוקה בלב אזור בנוי. בנייה ירוקה זו אינה טרנד חולף והיא מתרחשת לא רק בסינגפור אלא גם באוסטרליה ואיטליה. הביקוש הוא כמובן בתוך מרכזי ערים ובמקומות רבים, אשר בהם אין יותר אפשרות לבנות ריאות ירוקות, עובדה שהופכת את התעשייה הזו למקור אידאלי ליצירה של מקומות עבודה חדשים רבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן