Skip to content

השבוע במרכז: האם הראלי ימשך?

ארה"ב ניצלה ברגע האחרון ממצב של חדלת פירעון. השווקים הגיבו בעליות שערים נאות. מניית גוגל זינקה ב-145 וחצתה את רף 1,000 דולר למניה. דוח התעסוקה של חודש ספטמבר יפורסם בשלישי ועלול להשפיע על השווקים. הדולר האמריקני נחלש משמעותית מול מרבית המטבעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה: אירועים בולטים

השבוע שחלף עסק כל כולו בסאגת העלאת תקרת החוב של ארה"ב. הכלכלה הגדולה בעולם נצלה שוב בדקה האחרונה ממצב של חדלות פירעון. הפוליטיקאים בוושינגטון הגיעו להסכמה ביניהם בנוגע להעלאת תקרת החוב של ארה"ב. על פי ההסכם, תקרת החוב תועלה עד לתחילת השנה הבאה, קברניטי הכלכלה הגדולה בעולם ינסו למצוא פתרון ארוך טווח.

השווקים הגיבו בעליות שערים נאות וחלק מהמדדים קבעו שיאים היסטוריים חדשים. המשקיעים התמקדו בעיקר אחרי המדווחות בוול סטריט. גוגל עשתה היסטוריה כאשר זינקה ב-14% לאחר הדוחות וחצתה את רף ה-1000 דולר למניה.

בזירת המט"ח – הדולר האמריקני נחלש משמעותית מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. צמד האירו דולר קרוב פרוץ את רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1.3710 דולר לאירו. פריצה של רמה זו תוביל לזינוק הצמד אל עבר 1.4. הפאונד גם כן צובר תאוצה מול עמיתו האמריקני ומבסס היטב את מעמדו מעל 1.6 דולר לפאונד. פריצה מעל 1.63 תוביל להמשך הזינוק אל עבר 1.65. הדולר האוסטרלי הפך להיות אחד המטבעות האטרקטיביים ביותר להשקעה אחרי שפרץ את רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-0.9630. ההתאוששות המתמשכת בסין, התחזקותו של הזהב והעליות בשווקים ימשיכו לתמוך במטבע האוסטרלי. אנו מעריכים, כי המטבע האוסטרלי ימשיך לטפס אל עבר רמת השקילות, בעיקר בשל העובדה כי הבנק המרכזי של אוסטרליה רמז כי הוא אינו מתכוון לבצע הורדת ריבית נוספות בעתיד הקרוב.

בזירת הסחורות – הזהב והכסף מתחילים להראות סימני התאוששות של ממש. יתכן, כי המשקיעים ינסו להעדיף את הסחורות הללו על פני השקעה בשווקים אחרים. אם הזהב יצליח לסגור את השבוע מעל ממוצע נע 200 העובר ב-1420 הדולר לאונקיה, יותר קונים הצטרפו לחגיגות.

השבוע שלפנינו

זירה מקומית

השוק המקומי סגר את השבוע במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 סגר מתחת ל-1300 הנקודות. השבוע השוק המקומי יגיב בחיוב לנעילה החיובית בוול סטריט. מדד ת"א 25 צפוי לחצות שוב את אזור ה-1300 הנקודות והפעם נראה, כי יצליח לבסס את מעמדו מעל רמה זו. סוגיית הנגיד הבא תרכז עניין בתחילת השבוע.

בזירת המט"ח, הלחץ על בנק ישראל הולך וגובר לקראת שבירה אפשרית של התחתית האחרונה הניצבת באזור ה-.3.5 שקלים לדולר. נפילתו של הדולר בעולם תבוא לידי ביטוי מחר גם אצלנו. קשה להאמין, כי בנק ישראל יצליח לבלום לאורך זמן את נפילתו המתמשכת של הדולר ויאלץ למצוא פתרונות אחרים בכדי לנסות לעצור את התחזקותו של השקל הפוגעות בכלכלה. שבירת התחתית תוביל להתדרדרות נוספת אל עבר 3.45.

זירה בינלאומית

השבוע המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי דוח התעסוקה המאוחר של חודש ספטמבר. על פי התחזיות, נוספו למשק האמריקני כ-179 אלף משרות לעומת 169 אלף המשרות שנוספו החודש הקודם. רמת האבטלה צפויה להישאר ללא שינוי באזור ה-7.3%. קשה להעריך כיצד השווקים יגיבו לנתונים היות והם עשויים להכריע בעניין תוכנית הרכישות של הפד'. נתונים טובים יגבירו את הסיכויים לצמצום היקף הרכישות עוד השנה ולכן השווקים עשויים להגיב דווקא בירידות לנתונים טובים והם עשויים להגיב בעליות במקרה של נתונים מאכזבים. התנודתיות בשווקים תגיע לשיא בכל מקרה לאחר פרסום הנתון לכן כדאי להיות זהירים.

מעבר לנתוני התעסוקה, המשקיעים ימשיכו לעקוב בדריכות אחרי המדווחות בוול סטריט ואחרי נתוני מקרו נוספים אשר עשויים להשפיע על הכיוונים בשווקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן