Skip to content

למכור את ישראל ומלטה לאמריקאים

שר התיירות של מלטה, קרמנו וולה, הגיע בשבוע שעבר לביקור רשמי ראשון בישראל ונפגש עם מנכ"ל אשת טורס, אפרים קרמר. לדבריו, יש מקום לחזק את התיירות בין שתי המדינות, וגם לבנות חבילה משותפת למלטה וישראל עבור הקהל היהודי-אמריקני בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משט המרמרה, שפגע קשות בתיירות הישראלית לטורקיה משנת 2010, הגדיל את תנועת התיירות הישראלית לאי מלטה לכ-25,000 ישראלים בשנה.

בשבוע שעבר, במסגרת הידוק הקשרים בין מלטה לישראל, הגיעה לארץ משלחת מלטזית פוליטית-כלכלית-מסחרית בהשתתפות ראש הממשלה, ג'וזף מוסקט, בכירים בממשל ואנשי עסקים, במטרה להדק את הקשרים בין ישראל למלטה.

ואלטה סיטי במלטה. יעד בעל פונטנציאל לתיירות נכנסת ויוצאת. (צילום: dreamstime)
ואלטה סיטי במלטה. יעד בעל פונטנציאל לתיירות נכנסת ויוצאת. (צילום: dreamstime)

בין המבקרים היה גם שר התיירות המלטזי, קרמנו וולה, שקיים פגישת עבודה עם אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס, חברת התיירות המובילה בישראל, בכל הקשור לתנועת תיירים למלטה.
במהלך הפגישה סיפר השר וולה על שאיפתו להגדיל את התיירות הישראלית למלטה ובו זמנית להעלות את המודעות לישראל כיעד תיירותי בקרב תושבי מלטה. "אין ספק שמספר הישראלים הרב שמגיע למלטה, העלה משמעותית את המודעות לישראל בקרב המלטזים, אולם יש מקום לחזק את התיירות בקרב הקהל הרחב וגם לשים דגש על קהל הצליינים המלטזי", אמר השר ממלטה.

עוד ציין השר וולה, כי משרד התיירות המלטזי שוקל לבנות חבילה מיוחדת שתפנה לקהל היהודי-אמריקני בארצות הברית ותציע טיול אחד בשני יעדים: מלטה וישראל, שני יעדים פופולאריים מאוד לחופשה – מלטה כיעד קיט ונופש, וישראל כיעד שהיהודים האמריקנים לא יוותרו עליו.

ישרוד את חזרתה של טורקיה?

קרמר ציין מצידו כי מלטה נחשבת כיעד חזק שפעיל כל השנה, גם בתקופת החורף, והמטרה העיקרית של אשת טורס לשנת 2014, היא לשמר את יציבותו, למרות חזרתה ההדרגתית של טורקיה למפת התיירות בישראל.

סמנכ"ל המסחר של אשת טורס, יגאל אבני, שהשתתף גם הוא בפגישה, מציין כי שנת 2013, הייתה השנה הטובה ביותר בתולדות ענף התיירות המלטזי. לדבריו "בניגוד לאיטליה, יוון, ספרד, ומדינות נוספות באירופה, מלטה חווה בשנים האחרונות שגשוג וצמיחה כלכלית מרשימים. בשלוש השנים האחרונות נוספו עשרות אלפי משרות חדשות והמשק המלטזי קיבל השקעות חוץ בסך של מעל מיליארד דולר".

לדברי אבני, "למתבונן מבחוץ נראה שכל העוסקים בענף נמצאים בסוג של אופוריה. ענף התיירות באי מהווה כ-30% מהתמ"ג וכולל, נוסף למלונות וטיסות גם מסעדות, מועדונים, אוטובוסים ונותני שירותים נוספים עבור תיירים".

בשנתיים האחרונה הגדילה קבוצת התיירות אשת טורס את פעילות במלטה ותגברה את מספר הטיסות ליעד. כיום מפעילה החברה שלוש טיסות שבועיות למלטה לאורך כל השנה, עם תגבור טיסות בתקופת הקיץ והחגים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן