Skip to content

גדלה הנוכחות המסחרית של איירבס ביפן

יפן איירליינס חתמה השנה על הסכם לרכישת 31 מטוסי איירבס A350 XWB וציינה בכך אבן דרך היסטורית בחברה במעבר שלה למטוסי היצרן האירופי. סקיימארק אייליינס הזמינה 6 מטוסי איירבס A380. ג'טסטאר תפעיל עד סוף 2014 24 מטוסי איירבס A320
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנוכחות המסחרית ותעשייתית של איירבס ביפן גדלה במידה ניכרת בשנים האחרונות והיא זוכה לתמיכה בכל קו המוצרים של מטוסי הסילון המודרניים שלה, כולל מטוס הדגל איירבס A380 ומטוס הדור הבא רחב המידות – איירבס A350 XWB, הפיתוח המתחרה של היצרן האירופי למטוס בואינג 787 האמריקני, כאשר גדל מספר ההזמנות של חברות תעופה יפניות מאיירבס.

מטוס איירבס A350XWB. כניסה חזקה לשוק התעופה היפני
מטוס איירבס A350XWB. כניסה חזקה לשוק התעופה היפני

מעבר ליצרן האירופי

ג'אפן איירליינס חתמה השנה על הסכם לרכישת 31 מטוסי איירבס A350 XWB וציינה בכך אבן דרך היסטורית במעבר שלה למטוסי היצרן האירופי. היא גם הלקוחה הראשונה של מטוס הדור הבא הזה ביפן.

חיזוק נוסף לאחיזתה של איירבס ביפן נעשה על ידי חברת התעופה סקיימארק אייליינס, שחתמה בתחילת 2011 על הסכם לרכישת ארבעה מטוסי איירבס A380 ובהמשך השנה חתמה על חוזה נוסף לרכישת שני מטוסי נוספים מדגם זהסקיימארק איירליינס מתכננת גם לחכור 10 מטוסי איירבס A330.

בנוסף לגידול ביפן בשוק המטוסים רחבי המידות נוצרה התעניינות גדול מאוד בשוק המתפתח ביפן של חברות Low Cost לרכישת מטוסים צרי גוף איירבס A320. כמו למשל חברת ג'טסטאר המפעילה היום 7 מטוסי איירבס A320 ושעד סוף 2014 היא תגדיל את מספר ל-24 מטוסים.

שיתופי פעולה תעשייתיים

במרוצת השנים טיפחה איירבוס שותפויות תעשייתיות חזקות ביפן לכל מטוסיה. חברות כמו ברידג , פנסוניק, Yokogawa, Electric ו-Minebea, התורמות היום מתוצרתן לכל מטוסי הייצור הנוכחיים של איירבוס. חברותToray ו- Toho Tenax חתמו בשנת 2010 על הסכם ארוך טווח, לאספקת סיבי פחם עבור המטוסים של איירבס. בסך הכל, מגוון השותפויות יפניות עם איירבוס כולל: 17 חברות יפניות עבור מטוס איירבס A380, 12 חברות עבור כל אחד ממטוסי איירבס A330 ו-איירבס A320 וארבע חברות עבור מטוסי איירבס A350

לאיירבוס יש גם שיתופי פעולה ביפן בתחומי המחקר והפיתוח הטכנולוגי, כמו: פיתוח טכנולוגיית ניטור חוזק מבני מטוסים, פיתוח המכון למתכות וחומרים מרוכבים עבור תעשיות עתידיות ( RIMCOF ), ומחקר עם סוכנות החלל היפנית.

כל פעולות החברה ביפן מרוכזות בחברת הבת איירבס יפן, הממוקמת בטוקיו והיא מרכזת את כל נושאי שירות הלקוחות, המכירות ושיתופי הפעולה העסקיים.

כניסת איירבס ליפן החלה ב-1979 כאשר יפן אייר (שמוזגה בג'אפן איירליינס) הזמינה שישה מטוסי איירבס A300 רחב המידות. מטוסים אלה שימשו את החברה בטיסות אזוריות. אול ניפון איירווייס הייתה החברה השנייה ביפן שהחליטה לרכוש מטוסים מאיירבס, כאשר הזמינה 10 מטוסים צרי גוף A320, שנכנסו לפעולה ב-1991. מאוחר יותר הזמינה אול ניפון 7 מטוסים נוספים מדגם איירבס A321.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן