Skip to content

אושרה הקמת תשתית למשקף חדש בגשר אלנבי

המשקף החדש יגביר את מהירות מעבר הסחורות בין ירדן והרשות הפלסטינית. ההצעה הוגשה לממשלה, שאישרה אותה, על ידי השרים סילבן שלום ויאיר לפיד. המשקף נתרם על ידי הולנד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום את הצעתם של השר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, ושר האוצר, יאיר לפיד, להקמת תשתית למשקף סחורות נייח במעבר הגבול בגשר אלנבי. בניית התשתית המשקף היא יוזמה של משרדי האוצר, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מתאם פעולות צה"ל בשטחים והמינהל האזרחי. גשר אלנבי הוא המעבר היחידי בין איו"ש לירדן ומשמש את הפלסטינים למעבר אדם וסחורות המיובאות ומיוצאות מירדן וארצות ערב במזרח, אל הרשות הפלסטינית וממנה.

הגידול בתנועת השאיות בגשר אלנבי
הגידול בתנועת המשאיות בגשר אלנבי

כנדבך נוסף לשיפור השירות בגשר בתחום הסחר ובמטרה לסייע לכלכלה הפלשתינית, עלה הצורך בשדרוג המשקף. המשקף החדש, שיופעל על ידי המכס במעבר הגבול, יחליף את משקף הסחורות הקיים המאט מאוד את הליך הבידוק ואישור העברת הסחורות ומאפשר שיקוף והעברת משטחי סחורות בלבד ומונע העברת סחורות הדורשות קירור.

השקעה של 35 מיליון שקל

המשקף נתרם על ידי ממשלת הולנד לאחר שהתבצע סקר בקרב סוחרים פלסטינים שבחן את תועלת שדרוג המשקף ומצא, כי משקף מכולות יפתח אופציה של הרחבת היצוא הפלסטיני למזרח בכ-30%. הסקר בוצע בשיתוף של המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בראשות סילבן שלום והקוורטט.

משרד האוצר, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, רשות המיסים והמינהל האזרחי השקיעו בהקמת תשתית למשקף באלנבי סך של 35 מיליון שקל. עלויות אלו, נקבעו לאחר שעל פי דרישות המכס הפועל לפישוט הסחר ושיתופי הפעולה עם הפלשתינים קיים צורך להקים מתחם שיקוף מלא הדומה למתחם הקיים בסמוך לנמל חיפה הכולל דרכי גישה, בניין להגנת המשקף והעובדים מקרינה, בניין בידוק ידני ודברים נוספים על פי המקובל בסטנדרטים בינלאומיים.

השר לשת"פ אזורי, סילבן שלום: "אנו פועלים להגדיל את היקף הסחורות המיוצאות מהרשות הפלסטינית לשווקים בחו"ל, כחלק מהמאמצים לשדרג את השלום הכלכלי ולסייע בכך למאמצים הביטחוניים של מדינת ישראל ביהודה ושומרון, האישור בממשלה הוא פרי עבודה של ארבע שנים ואני רוצה להודות לכל המשרדים שתמכו וסייעו".

הבנות כלכליות עם הרשות

שר האוצר, יאיר לפיד: "המשקף בגשר אלנבי הוא נדבך נוסף בסדרת צעדים שנועדו לקדם ולחזק את הכלכלה הפלסטינית. בפגישות הקבועות עם שר האוצר הפלשתיני, שוקרי בישארה, נמשיך לקדם את ההבנות הכלכליות בין ישראל לרשות הפלסטינית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן